Snälla systemkrav för Battlefield 6
Hur kan recommended vara 80GB men Minimum 55?
Reagerade på det också, undrar om det är för att de har någon optional "High Resolution Texture Pack"?
Reagerade på det också, undrar om det är för att de har någon optional "High Resolution Texture Pack"?
Möjligt.
Eller så gör dom som i CoD, att man kan välja vad man vill installera. Tror det finns alternativ att välja mellan kampanj, multiplayer eller BR-läget.
The more I practice, the luckier I get.
Protip: Ni som sitter med lite äldre datorer som ni kanske uppgraderat under åren så specs:en fortfarande håller, se till att er Windows boot disk har GDP och inte MBR, då kan man inte slå på Secure boot som KRÄVS (jag råkade ut för det) Men det finns ett verktyg i windows för att konvertera, e lite nervkittlande dock, det SKA inte sabba din windowsinstallation om allt går rätt till, men man ska aldrig säga aldrig.
Som tur är gick det bra för mig
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett
Tyvärr så utelämnas Linux-spelare
Ganska väntat ändå. Får helt enkelt bortse från BF6 och kika efter nåt annat gött motsvarande spel.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Hur kan recommended vara 80GB men Minimum 55?
HQ texturer.
Kör fortfarande 4790k och ett 3070ti. Funkar hyfsat till det mesta, men börjar väl känna av lite åldersskavanker. 😅
Tvingade in Windows 11 också, så har jag tur så kan jag skjuta upp nyköpen ett tag till. Har 5 datorer hemma med samma arkitektur, en till varje medlem. Så, mycket dyrt att köpa nytt till alla...
Kör fortfarande 4970k och ett 3070ti. Funkar hyfsat till det mesta, men börjar väl känna av lite åldersskavanker. 😅
Tvingade in Windows 11 också, så har jag tur så kan jag skjuta upp nyköpen ett tag till. Har 5 datorer hemma med samma arkitektur, en till varje medlem. Så, mycket dyrt att köpa nytt till alla...
Har du inte en tpm modul installerad så är det bara att uppgradera ändå.
Tragiskt hur alla dissar Win 7!
Även tragiskt att alla dissar häst och vagn.
HQ texturer.
men borde dom inte säga det då? för du laddar ju ner samma spel så HQ textures måste ju vara nått optional att ladda ner i såfall
Tror det börjar bli dags att uppdatera min GTX1080 😅
riktigt bra kort fast det har något år på nacken. 😊
Skulle inte BF6 innehålla väldigt mycket förstörelse för det känns som det är sånt som borde skjuta rekommenderade inställningarna i taket?
Tyckte det syntes på grafiken faktiskt att det inte skulle bli så där värst krävande. Glöm inte man kunde även panga sönder saker i "Red Faction" i sin Geo-Mod, och det spelet kom 2001.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Har du inte en tpm modul installerad så är det bara att uppgradera ändå.
Behövs inte. Visst, det är inte lika säkert som ett system som har det, men är samtidigt inte osäkrare än vad Windows 10 är i dagsläget. 🤷🏻
Säkerhetsuppdateringar fungerar hur bra som helst. Är bara när det blir en större uppdatering (typ 25H2) som jag kommer behöva göra en lite kraftansträngning igen för att kunna uppgradera till det.
Har hört diskussioner om rädsla för dålig optimering vid release pga för höga spec-requirements. Det här känns ytterliggare som en indikation att dom väljer spelbarhet framför grafik.
Om siktet ska vara 100 miljoner spelare så kan man inte kräva att alla har RTX5000 serien
Tyvärr så utelämnas Linux-spelare
Ganska väntat ändå. Får helt enkelt bortse från BF6 och kika efter nåt annat gött motsvarande spel.
Det var ju tråkigt.
Då blev det inget köp för mig. Installerar inte Windows igen
Ska bli kul att se vad 1080ti säger med 5700X3D.
Förstörelsen i spelet är inget over the top som vi inte har sett förut. Kommer inte kräva speciellt mycket mer.
Tittar man noga på visat material är det fortfarande bara delar av byggnader som går sönder. Och få objektiv blir delar med fysik, (cpu) resten är bara dränkt i damm och andra gpu accelererande effekter.
Bara förboka. Innan de digitala exemplaren tar slut
Sluta nu, man kan ju faktiskt missa någon skin också eller äran att få spela två dagar tidigare...
Ska bli kul att se vad 1080ti säger med 5700X3D.
Förstörelsen i spelet är inget over the top som vi inte har sett förut. Kommer inte kräva speciellt mycket mer.
Tittar man noga på visat material är det fortfarande bara delar av byggnader som går sönder. Och få objektiv blir delar med fysik, (cpu) resten är bara dränkt i damm och andra gpu accelererande effekter.
Kanske krävs nån form av RT? Även om ditt 1080Ti är kraftigare än RTX 2060 tekniskt sett så..
Satt på ett själv i massa år (goated GPU)
Gick vidare till 6800XT och nyligen 9070XT dock.
Kanske krävs nån form av RT? Även om ditt 1080Ti är kraftigare än RTX 2060 tekniskt sett så..
Satt på ett själv i massa år (goated GPU)
Gick vidare till 6800XT och nyligen 9070XT dock.
Finns en chans. Kunde inte ens boota nya Doom pga I RT direkt i spelmotorn. Plus att Nvidia slutar släppa drivrutiner till 1000-serien när som, så blir att rama in det och hänga på väggen. Aldrig igen kommer vi få ett lika bra kort.
Behövs inte. Visst, det är inte lika säkert som ett system som har det, men är samtidigt inte osäkrare än vad Windows 10 är i dagsläget. 🤷🏻
Säkerhetsuppdateringar fungerar hur bra som helst. Är bara när det blir en större uppdatering (typ 25H2) som jag kommer behöva göra en lite kraftansträngning igen för att kunna uppgradera till det.
Jo? Krävs väll secure boot vilket i sin tur kräver en tpm modul.
Det har dom ändå varit ganska tydliga med?