Gamescom - Efterfrågar resetips
Funderar på att köpa biljett till Gamescom och åka ner nästa månad. Långt ifrån bestämt än så länge, men började fundera igår och det ser ju ut att finnas gott om biljetter. Låg sjuk nästan två veckor på semestern, så det mesta planerat fick ställas in och därav att det vore kul att göra något i alla fall. Samt att jag aldrig varit på en spelmässa, så det vore kul att besöka en innan de är helt utdöda.
Som jag tänkt så när jag såg priserna landade jag i att det blir flyg och boende i Dusseldorf och åka ToR Köln, eller finns det bättre alternativ? Allt boende i Köln var svindyrt, om jag inte missar något?
Appropå biljetter så blev jag förvirrad för vad man ska köpa, räcker två kvällsbiljetter eller "krävs" det heldagar? Tanken är väl att besöka fredag och lördag sen hem igen på söndag, hur ser det ut med folk generellt - stor skillnad mellan dagarna?
Finns det annat eller är det gå runt på mässan och sen är man "klar" så att säga?
Har vi några som har varit där och har några allmänna tips att leverera?
Att flyga och bo i Dusseldorf kommer gå fint, glöm dock inte att kolla vad tågbiljetterna till Köln kostar. Det tar cirka 40 minuter, tåget stannar precis utanför mässan så det är väldigt smidigt. Men om det är ett par hundra varje dag kanske ett boende i Köln blir samma kostnad. Jag är ganska säker på att du får gratis lokaltrafik med din Gamescom-biljett (men dubbelkolla det).
Om du ändå är där skulle jag nog säga heldagar. Du får räkna med att köa ganska rejält länge för att komma in på visningar och demos, flera timmar i vissa fall, så risken är att du känner att tiden rinner iväg. Redan på fredagen blir det mycket folk och på lördagen är det vansinnigt mycket. Det kan ta 45 minuter att bara ta sig från ingången till hallarna längst in. Speciellt när de "routar" om folk olika vägar för att lätta på trycket vid vissa flaskhalsar.
Man ser ju en del av att bara gå runt men det är på visningar man kan få se saker som inte visas publikt, och i vissa fall är finns det spelstationer. Men igen, allt sånt är det rejäla köer till.
Kommer inte på något mer just nu men det är bara att fråga.
Tack för svar! Hade missat att du svarat. Varit fullt upp på jobbet senaste veckorna, det gick från 0-100 direkt efter semestern så varit lite offside här.
Jag bestämde mig i alla fall för att inte åka, jag tyckte det blev för dyrt med tanke på hur mycket pengar det gått under semestern och att jag sparar till en Japanresa. Lägger tipsen på minnet till nästa år. Är man ute god tid så går det nog att komma undan billigare.
Lät otäckt med allt köande dock.