18.00 – FZ Play spelar Battlefield 6!

Medlem
Skrivet av Workout51:

5 timmar senare och jag är inte såld än så länge Väldigt snabb TTK, kartorna är väldigt små och snabba, full regen, breakthrough kartan Iberian offensive är väldigt generisk, lite samarbete. Plus är förstörelse och perks. Sen förstår jag inte Conquest? Är det verkligen storleken på kartorna? I så fall väldigt små där också.

"Delta Force", som är gratis, har allt detta och känns ärligt talat bättre. Problemet där är fuskare och jag tror detta är anledningen de pushar kernel så hårt för att få det till en stor konkurrensfördel även om det skrämmer en del också förvisso.

Det blir att se vid release med allt innehåll.

Håller med 👍

Medlem

Det här ska bli skoj, hypad även om det inte är ikväll FZ sätter Sweclockers på plats

Medlem
Skrivet av Workout51:

5 timmar senare och jag är inte såld än så länge Väldigt snabb TTK, kartorna är väldigt små och snabba, full regen, breakthrough kartan Iberian offensive är väldigt generisk, lite samarbete. Plus är förstörelse och perks. Sen förstår jag inte Conquest? Är det verkligen storleken på kartorna? I så fall väldigt små där också.

"Delta Force", som är gratis, har allt detta och känns ärligt talat bättre. Problemet där är fuskare och jag tror detta är anledningen de pushar kernel så hårt för att få det till en stor konkurrensfördel även om det skrämmer en del också förvisso.

Lirat 6H och nu när första intrycken lagt sig lite är jag också tveksam. Tycker främst det saknas riktigt bra kartor. Får väl se när hela spelet släpps.

Medlem
Skrivet av VeltroXDudE:

Håller med 👍

Håller också med, väldigt nära mina förväntningar, ett bättre spel än förra men mer gjort för nutidens gamers och många av de skiter i att samarbeta. För små kartor och för högt tempo.

Medlem

Usla, små kartor, vapen med noll känsla och inget sätt att själv välja karta. Såg bra ut på pappret men kändes som ett magplask. Tur ändå att de fick in portabla solar på alla snipers så att inte konsolbarnen gråter för mycket över utmaningen.

Medlem

10/10 om jag ska icke-ljuga o sånt, detta spel ser verkligen otroligt roligt ut

Medlem
Skrivet av laban005:

Håller också med, väldigt nära mina förväntningar, ett bättre spel än förra men mer gjort för nutidens gamers och många av de skiter i att samarbeta. För små kartor och för högt tempo.

Att folk skiter i att ”samarbeta” är ju dock inget nytt? Sen förstår jag inte det här ”tvånget” med att samarbeta, alla spelar olika. Personligen bryr jag mig bara om att vara på toppen av scoreboarden med mest kills och en så hög kdr som möjligt för då har jag roligt. Andra gillar att ressa folk konstant eller försvara ett och samma objective hela matchen. Alla får spela olika, samarbete har aldrig funnits i princip något lagbaserat fps någonsin, av med de rosa glasögonen

Medlem

Fick en nyckel på Twitch jag inte behöver (var med i Alphan) Så här kommer den! Först till kvarn.

ACK3-96CP-TKT4-AMRD

Lös in här: https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/redeem

Medlem

Testat ca 2h och känns lite som ett F2P call of duty klon.

Tempot är alldeles för snabbt, banorna jag hittils har hunnit testa har inte varit bra.

Ska fortsätta men tror att det höga tempot förstör, blir ingen taktik när allt går så fort.

Dom sa att dom hade tagit inspiration från gamla spelen men det syns inte.

Medlem

Bara jag som har väldigt blurrig grafik? Känns som DLSS går på max och tonar ner texturerna hur jag än ställer grafiken.
Annars flyter det på rätt bra.

I övrigt känns det som banorna är lite trånga på nåt sätt. Annars känns det som BF.

Och vilken sjuk skillnad det blev på vapnen så fort man satte på lite attachments. Gick från "kan inte träffa en vägg" till "skjuter snoppen av en mygga på 100m".

Moderator

Jag känner mig verkligen taggad efter att ha provat betan och tror detta kan bli den come back som behövs för Battlefield!

Stort tack till fantastiska @Flappas, @Bolten och @Gen som spelade med (läs carriade) mig genom streamen!

Medlem
Skrivet av Workout51:

Håller med, sa typ samma till en kompis. Spelat 5h och det känns bara som ett BF2042 med nytt skin. Det känns inte som något speciellt alls och tror folk köper hypen för mycket generellt men efter 2-3 månader kommer även de att klaga. Det är snyggt och ser bra ut som fan, men grafiken är inte allt. Delta Force känns bättre helt klart än så länge.

EDIT: Sedan detta med vapnen och att det är limits på attachments är ju inget nytt som vissa verkar tro på sidor och annat. Men WW3 (som faktiskt var bra) hade detta och vet en del andra också innan. Så inget revolutionerande inom genren som vissa tror.

signatur

>>> 5800X & 9070 XT 16GB @ 3x1440p, 32GB 3600mhz, 2 TB M.2, 1TB SSD <<<

Medlem

Extra kod om någon är i behov. FFEZ-T9P6-BNQL-VJL6

https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-6/redeem

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Bara jag som har väldigt blurrig grafik? Känns som DLSS går på max och tonar ner texturerna hur jag än ställer grafiken.

I övrigt känns det som banorna är lite trånga på nåt sätt. Annars känns det som BF.

Och vilken sjuk skillnad det blev på vapnen så fort man satte på lite attachments. Gick från "kan inte träffa en vägg" till "skjuter snoppen av en mygga på 100m".

Stäng av TAA! Hjälpte mig rejält iaf

Gen
Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Jag känner mig verkligen taggad efter att ha provat betan och tror detta kan bli den come back som behövs för Battlefield!

Stort tack till fantastiska @Flappas, @Bolten och @Gen som spelade med (läs carriade) mig genom streamen!

Tack själv, det var verkligen skoj att få lira med er!

Medlem

Tack å bock. Det var riktigt skoj och trevliga medspelare 😃. Givet köp för mig.

Tack för nyckeln! Grymt bra, om än att jag fick mecka en del med grafikinställningarna, trots att jag kör med ett 4090...🙃

Medlem

Hann inte kolla när det gick live, får kolla i efterhand

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem
Skrivet av VeltroXDudE:

Håller med 👍

Instämmer.
Kollade lite på streamen. Blev direkt mer negativ till spelet.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Blurrigt vet jag inte om är ordet jag hade valt. Men det känns lite som att det ligger något märkligt högkontrast-filter ovanpå grafiken, som förstärker konturer, och som ger en väldigt hög kontrast. Är, på min skärm, nästan omöjligt att se in i hus etc om man står utanför, blir precis svart inuti byggnader. Är först när man går in som man kan se. Ser väl möjligtvis snyggt ut, men gör spelet väldigt svårt när man inte kan se sina fiender. Eller så är jag bara kass

Medlem

Satt och kollade lite på streamen men det såg ut som alla andra CoD kopior, inte alls det tempot som BF hade under dess storhetstid

Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Blurrigt vet jag inte om är ordet jag hade valt. Men det känns lite som att det ligger något märkligt högkontrast-filter ovanpå grafiken, som förstärker konturer, och som ger en väldigt hög kontrast. Är, på min skärm, nästan omöjligt att se in i hus etc om man står utanför, blir precis svart inuti byggnader. Är först när man går in som man kan se. Ser väl möjligtvis snyggt ut, men gör spelet väldigt svårt när man inte kan se sina fiender. Eller så är jag bara kass

Kör på Xbox Series X , jag tyckte det såg rätt så blurrigt och lågupplöst ut.. bytte sen till prestanda läget och då såg plötsligt spelet riktigt bra ut..

Medlem

Satt och lirade några timmar igår och är betydligt mer positivt inställd än vad jag trodde att jag skulle vara. Det här är det närmsta man har kommit till old school Battlefield sen typ BF2 i min värld. Tempot är ganska högt, men fortfarande LÅNGT ifrån CoD. Satt och spelade med en kompis och tyckte ofta att de randoms man fick med hängde på och spelade som en squad.

Jag tycker att det var förvånansvärt många som spelade som ett lag genom mina matcher, kartorna kanske hade kunnat vara en liten aning större, men jag tycker ändå att de är lagom stora för att hålla striden igång utan att det för den sakens skull bara blir CoD-hets. Ljudet i spelet har man lyckats vansinnigt bra med, något jag inte tyckte när jag tittade på streams, men som när jag spelade kändes så jävla spot on.

Medlem

Jag testade med igår, tror det kan bli bra! Tycker tempot är lite väl högt, många som hoppar runt som kaniner med shotgun eller rpg och mördar en innan man ens ser dem 😝 många av banorna kändes även små men det är väl för att göra det lite mer intensivt så klart. Blir att fortsätta spela i helgen.

Medlem

Första intrycken är väldigt positiva! Bra TTK, precis lagom tempo. Min enda gripe so far är väl kartorna som jag inte var super imponerad över men vi har ju inte heller fått testa allt och det bör ju finnas större kartor i map poolen med

Medlem

Har blivit mer positiv efter att ha lirat lite fler timmar igår kväll. I början jämför man nog mycket med det gamla men nu när jag vant mig gillar jag spelet. Som sagt, det enda som jag egentligen saknar är flera kartor men det får vi till release. Enda som oroar mig är att jag nu kör OLED så vore bra om dom kunde lägga in opacity slider för HUD:en så den inte bränns in efter några hundratals timmar..

Provade ett par timmar igår och är väldigt positivt överraskad. Nästan som de hittat tillbaka till rötterna, fullskaligt krig med klasser som kompletterar varandra och där lagspel premieras!

I början så rusha jag och körde COD-style, vilket inte var något recept för framgång, sluta alltid med att jag dog av en flankning eller fiende jag inte såg, en tank eller att man sprang rakt in i ett gäng fiendesoldater. När jag anammade en lite långsammare approach gick det betydligt bättre! Tycker tempot verkar va på en bra nivå, möjligtvis kan de nerfa run-slide en aning och kanske minska TTK litegran. Även självhealingen borde dröja innan den kicka in (om man inte har en medic i närheten då).

Gunplay verkar vara skönt och tillfredställande. Attachment verkar göra STOR skillnad på vapnen. Granater är lite för snabba i mitt tycke och glinten från snipers är för stark, känns som nån riktar en 10 000 lumens strålkastare mot en från andra sidan kartan.

Ljudet är top-notch och jag instämmer i vad någon skrev tidigare kring grafiken, det var något märkligt med kontrasten där man knappt ser in i byggnader där det är mörkt, och om man är inne i en byggnad hade jag svårt att se ut tills jag mixtra lite med settings och fick det att bli ok. Går säkert att optimera mycket mer.

Kartorna jag provat hittills har varit väldigt bra och roliga, hoppas de har ett par större också som jag inte testat ännu då alla hittills varit ganska små.

Överlag mycket positivt överraskad! Synd att spelet inte släpps tidigare då jag tycker det känns klart

Skrivet av Tiggaren:

Har blivit mer positiv efter att ha lirat lite fler timmar igår kväll. I början jämför man nog mycket med det gamla men nu när jag vant mig gillar jag spelet. Som sagt, det enda som jag egentligen saknar är flera kartor men det får vi till release. Enda som oroar mig är att jag nu kör OLED så vore bra om dom kunde lägga in opacity slider för HUD:en så den inte bränns in efter några hundratals timmar..

Försökte hitta om jag kunde ändra var mini-mapen är och då tyckte jag mig se en sådan setting när jag mixtrade med inställningarna, dubbelkolla igen.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Att folk skiter i att ”samarbeta” är ju dock inget nytt? Sen förstår jag inte det här ”tvånget” med att samarbeta, alla spelar olika. Personligen bryr jag mig bara om att vara på toppen av scoreboarden med mest kills och en så hög kdr som möjligt för då har jag roligt. Andra gillar att ressa folk konstant eller försvara ett och samma objective hela matchen. Alla får spela olika, samarbete har aldrig funnits i princip något lagbaserat fps någonsin, av med de rosa glasögonen

Nä det spelar ingen roll hur bra spelet är om folk ändå skiter i att samarbeta, jag pratar enbart om Conquest, är det enda jag vill spela i ett Battlefieldspel och spelar man som du vill göra är det väl bättre att hålla sig till Team Deathmatch eller andra spel? Med allt sagt så är jag lite mer positivt efter att ha spelat det med en kompis igår, men tycker fortfarande banorna (3 av 4) är för små, blir kaos i alla riktningar.

Medlem
Skrivet av oldschoolgamer:

Försökte hitta om jag kunde ändra var mini-mapen är och då tyckte jag mig se en sådan setting när jag mixtrade med inställningarna, dubbelkolla igen.

Mm vissa saker kan man ändra opacity på men flera som det ej går. Ticket counter längst upp osv. Vore bäst med en opacity-slider för hela huden.

123
Skriv svar