GTA VI ska ge mer för pengarna än du betalar för, lovar Take-Two-bossen
Min upplevelse är att GTA vid varje spel får en att tappa hakan och flyttar gränserna för vad som är möjligt i spel så detta känns inte som säljsnack typ Ubisoft eller EA hade kört. Det kommer som vanligt att bli makalöst bra.
Exakt. Mer för pengarna än de flesta spel skulle jag säga.
Minns att det lovades liknande grejer för GTA5's single-player, blev inte mycket med det när GTA:Online moneyprintern körde igång. Jag är skeptisk.
Önskar att vi åtminstone fick ett storydrivet DLC till GTA 5, på samma sätt som att GTA 4 fick The Lost and Damned och The Ballad of Gay Tony. Men GTA Online blev för populärt för att det skulle bli något. GTA6 kommer nog bli storslaget, men jag räknar inte med nytt content till singleplayer-delen. Det man får vid release är vad man kommer få leva med fram till GTA 7, vilket lär dröja till 2040.
Raden ”leverera mer värde än vi kan ta betalt för” får mig att ana oråd.
Känns som man sätter lappen norr om 1000:- med den mentaliteten 😳
Haha exakt vad jag tänkte 😄

no remorse
"världens bästa underhållning"
En smula megalomani är något avskräckande, avtändande och "var har jag hört den här skiten förr?".
Det jag har sett hittills i trailern är amerikansk dekadens, amerikansk idioti, bristande känsla för narrativ och avsaknaden av tydlig handling. Jag är lika skeptisk inför GTA som inför andra spel och Rockstar kommer inte få något frikort av mig.
Alis volat propriis.
Om spelföretag kan lägga 2 år och 2 miljarder på ett spel och ta 800kr för det, då ser jag inget konstigt alls att GTA 6 som kostat 15-20 miljarder och 10 år går för lite mer. Att produkter kostar olika beroende på produktionskostnaden är något som är väl accepterat i alla branscher på planeten.
Om spelföretag kan lägga 2 år och 2 miljarder på ett spel och ta 800kr för det, då ser jag inget konstigt alls att GTA 6 som kostat 15-20 miljarder och 10 år går för lite mer. Att produkter kostar olika beroende på produktionskostnaden är något som är väl accepterat i alla branscher på planeten.
Då antar du att varenda krona genererat värde för spelet och att utvecklingen varit konstant och problemfri över 10 år. Att det tagit så lång tid kommer nog snarare generera en artikel av Jason Schreier i Bloomberg efter release som ger oss bilden av att allt kanske inte riktigt har varit så tiptop som man antagit.
Så får vi ett spel som har 20 miljarder och 10 år i värde och därmed blir värt sin prislapp som förmodat ligger norr om 1000krs sträcket? Säkerligen blir det ett bra spel för de som gillar Genren, men det finns inget som säger att det kommer vara bra nog att motivera den kostnaden över disk.
Jag tror snarare att det byggs en enorm hype nu och det kommer vara svårt för Rockstar att möta den. Men de har till synes inga problem med att casha in på nämnda hype på releasedagen.
Raden ”leverera mer värde än vi kan ta betalt för” får mig att ana oråd.
Känns som man sätter lappen norr om 1000:- med den mentaliteten 😳
De kan sätta vilken prislapp som helst egentligen, folk kommer köpa det ändå för det står Rockstar och GTA på boxen. Skulle inte förvåna mig om de sätter 1500 kr för standard och det säljer slut ändå.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Då antar du att varenda krona genererat värde för spelet och att utvecklingen varit konstant och problemfri över 10 år. Att det tagit så lång tid kommer nog snarare generera en artikel av Jason Schreier i Bloomberg efter release som ger oss bilden av att allt kanske inte riktigt har varit så tiptop som man antagit.
Så får vi ett spel som har 20 miljarder och 10 år i värde och därmed blir värt sin prislapp som förmodat ligger norr om 1000krs sträcket? Säkerligen blir det ett bra spel för de som gillar Genren, men det finns inget som säger att det kommer vara bra nog att motivera den kostnaden över disk.
Jag tror snarare att det byggs en enorm hype nu och det kommer vara svårt för Rockstar att möta den. Men de har till synes inga problem med att casha in på nämnda hype på releasedagen.
Visst kan det bli en flopp ändå, lång tid och höga kostnader är ingen garanti för hög kvalitet. Och är så fallet är det upp till konsumenterna att avstå köp eller invänta lägre pris. Garanterat att vissa har för höga förväntningar och blir besvikna, men så länge Rockstar håller något över RDR2 nivå kommer en stor majoritet nog bli nöjda.
De kan sätta vilken prislapp som helst egentligen, folk kommer köpa det ändå för det står Rockstar och GTA på boxen. Skulle inte förvåna mig om de sätter 1500 kr för standard och det säljer slut ändå.
Ja, och ett av de exemplaren som sålde slut kommer finnas hemma hos mig.
Jag inväntar som vanligt på en rea när det ligger runt 250 kronor.
Då får du säkerligen få vänta jävligt länge, kanske minst 6-8 år haha. Jag minns att GTA 5 tog flera år innan den första rean kom, och då handlade om ca 20%.
Ja, och ett av de exemplaren som sålde slut kommer finnas hemma hos mig.
I bet
Själv måste jag köpa konsol för att kunna spela till release, annars får man snällt vänta.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |
Då får du säkerligen få vänta jävligt länge, kanske minst 6-8 år haha. Jag minns att GTA 5 tog flera år innan den första rean kom, och då handlade om ca 20%.
Fysiskt exemplar till konsol kan man oftast spara ett gäng hundralappar på efter några månader om man är okej med begagnat. Dessutom kan man sälja igen när spelet är genomspelat.
Jag inväntar som vanligt på en rea när det ligger runt 250 kronor.
Om man inte spelar ett nytt GTA när det är nytt så är man en drutt.
Då gör jag det. Har en backlogg på över tusen spel så det går ingen nöd på mig ^^
Fysiskt exemplar till konsol kan man oftast spara ett gäng hundralappar på efter några månader om man är okej med begagnat. Dessutom kan man sälja igen när spelet är genomspelat.
Glömde bort fysiskt haha, har inte köpt fysiskt på över 15 år. Men även om jag hade köpt det fysiskt så är det inget spel jag hade sålt vidare. Detta kommer vara ett speciellt och sällsynt spel som jag kommer återkomma till många gånger under åren.
Beroende på vad priset på spelet (digitalt) hamnar, tror det blir ca 849-899 kr som lägst, så kommer jag kunna köpa det för som lägst ca 320-370 kr med alla rabatter och värdecheckar jag har samlat på mig. Kommer bli det billigaste dag ett köpet någonsin 😁
Jag spelar enbart på PC och kommer att köpa detta oavsett pris när/om det släpps till PC. Jag har en PS5 Pro men den har min son ockuperat och placerat i sitt rum. Jag antar att jag kommer att vara tvungen att köpa det till honom också men jag kommer aldrig att spela det på konsol.
"Kebab?"
Specs: Intel Core i9-13900F, Nvidia GeForce RTX 4080, 32 GB RAM, 5120 x 1440, 240Hz.
Minns att det lovades liknande grejer för GTA5's single-player, blev inte mycket med det när GTA:Online moneyprintern körde igång. Jag är skeptisk.
Jag har också något vagt minne av det men jag tror vi alla ökar förväntningarna mer än vad de säger som alltid.