GTA VI ska ge mer för pengarna än du betalar för, lovar Take-Two-bossen
Jag tycker det borde kosta 1500:-, sen får man tillgång till spelet på alla plattformar man vill.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
"världens bästa underhållning"
En smula megalomani är något avskräckande, avtändande och "var har jag hört den här skiten förr?".
Det jag har sett hittills i trailern är amerikansk dekadens, amerikansk idioti, bristande känsla för narrativ och avsaknaden av tydlig handling. Jag är lika skeptisk inför GTA som inför andra spel och Rockstar kommer inte få något frikort av mig.
Alis volat propriis.
Suck, om folk kunnat sluta svänga sig med urvattnade begrepp som "narrativ"...
Vidare, det har inte slagit dig att Rockstar valt att inte avslöja så mycket av handlingen i trailern?
Handling har förvisso aldrig varit Rockstars starka sida. Om det är superviktigt för dig, jamen avstå då, sur-putte.
Jag har också något vagt minne av det men jag tror vi alla ökar förväntningarna mer än vad de säger som alltid.
Samtidigt fick ju 4an två riktigt matiga expansioner så att 5an skulle få kändes väl inte helt som en orimlig förväntning? Jag tror också det var planerat men att onlinedelen blev så stor att de valde att fokusera på den i stället. Tråkigt tycker jag, men inte helt konstigt om man ser på saker från deras sida. Den stora massan fokuserade på online så givetvis satsar man korten där.
"Writer and Fighter"
Är det bara jag som tänker att Rockstar om några kan ta 800 spänn för spelet och ändå dundra in enorma vinster på grund av försäljningssiffran, antal ex som säljs?
Absolut, även om det går att motivera högre pris för GTA 6 så skulle dom kunna ta 200kr för det och ändå tjäna enorma pengar. Endast inkomsten från in-game shoppen kommer antagligen täcka hela kostanden för spelet tillslut. Vinner deras PR-avdelning dragkampen om priset blir det nog runt 800kr, vinner ekonomiavdelning blir det 1000kr eller mer tänker jag
Låter som hybris.
Jag har ju dock inte riktigt förstått storheten med GTA.
Inte jag heller. GTA V hade en snygg, stor och skittråkig värld.