Battlefield 6-betan – allt du behöver veta

Medlem
Skrivet av General_Omoral:

-Är det möjligt att komma in på samma server/samma lag om man är fler än 4 pers? (säg att vi är tex 8st och vill joina samma game)

I Portal ja, där kommer det finnas en server browser. I det vanliga? Nej inte vad jag sett hitils, finns ingen server browser för de vanliga officiella servrarna så där blir det svårt att hamna i samma server om ni inte är i samma squad.

-Finns det inget sätt att zooma minikartan? Saknar även kompass…

Förstora kartan går iaf med "M", zooma har jag inte testat. Kompass finns men är av på default, leta i inställningarna.

-Kommer det finnas en serverbrowser/möjlighet att hyra en egen?

Server browser och möjlighet att sätta upp egna servrar och egna gamemodes finns i Portal läget.

-Varför finns det inga fysiska flaggor!?!? Jag känner mig ju vilsen när det inte finns en flaggstång att ta sikte på. (Har ett vagt minne av att man tog flaggan snabbare ju närmare flaggstången man var i något spel i serien) Såg ett gäng vimplar vid någon kontrollpunkt, men det är ju inget barnkalas vi håller på med!

Saknar jag också, ja i BFV tog du flaggan snabbare ju närmare flaggan du var. Riktigt bra system tycker jag själv. Är du 1V1 nu så sitter båda och campar. I BFV blev du lite taggad att röra dig närmare flaggan iaf.

Medlem

Tycker mest det är intressant hur man kan jobba på ett spel såhär länge men ändå är det helt självklart att dom bara kopierat 2042 från grunden. Det är ju exakt samma spel som 2042 fast Reskin?

Jag förstår också att dom pressar ut denna bajskorven nu då GTA 6 väntar runt hörnet och dom tjänar på det som mest nu

Kejsarens nya kläder någon ?

Medlem
Skrivet av Npcjägaren:

Tycker mest det är intressant hur man kan jobba på ett spel såhär länge men ändå är det helt självklart att dom bara kopierat 2042 från grunden. Det är ju exakt samma spel som 2042 fast Reskin?

Jag förstår också att dom pressar ut denna bajskorven nu då GTA 6 väntar runt hörnet och dom tjänar på det som mest nu

Ja, det var väldiga hyllningar från diverse kreatörer på Youtube om att "Battlefield is back" osv. Man undrar om det beror på att de bjudits till LA där de fått bo på hotell och ha det gött och vill bjuda igen genom att göra reklam eller om de har fått se innehåll inte vi fått se?

Medlem
Skrivet av Npcjägaren:

Du menar precis som BFV är en reskin av BF1, BF4 av BF3, 2142 och Vietnam av 1942?
Självklart att utvecklare kopierar stora delar av tidigare spel i sådana här långkörande serier för att spara tid och pengar, det är ingen hemlighet. Det är ju bara när det är stora hopp i grafisk utveckling de kanske börjar om från grunden. Från 2142 till BC, BC2 till BF3, BF4 till BF1 osv.

Medlem

New York-banan är ju ett skämt. Riktigt rörig! Bäst är nog ”Bergsbanan”. I övrigt är jag positivt överraskad av betan. Önskar dock det flöt på lite bättre på min dator

Medlem
Skrivet av whoo:

Ja. Riktigt besviken, trodde vi skulle få en stor karta nu. Men gissar dom är för fega. Slänger dom på en stor karta och det går snett kan dom vinka hej då till sina pre orders.

Jag tror snarare att de redan kan säga hejdå till preorders pga att de inte släppt en stor karta !

Medlem
Skrivet av DragonPuffer:

Jag tror snarare att de redan kan säga hejdå till preorders pga att de inte släppt en stor karta !

Tänker utnyttja mina 10 prövotimmar via GamePass/Ea Play för att testa de större kartorna vid release innan jag köper.
Är hälften av kartorna bara små infanterifokuserade och de stora dåliga så ser jag ingen mening med att köpa.

Kanske att jag köper senare efter några fler kartsläpp och uppdateringar.

Medlem

Kolla lite gameplay på twtich och konstatera för mig själv att den tiden då jag orka spel köttkvarns FPS är förbi. Fan inget nytt med själva spelet. Bara gamla rehash

Medlem
Skrivet av iGMAS:

Kolla lite gameplay på twtich och konstatera för mig själv att den tiden då jag orka spel köttkvarns FPS är förbi. Fan inget nytt med själva spelet. Bara gamla rehash

Det nya är väl att de gått all in på CoD-stilen. Tidigare har det funnits lugna stunder och stora ytor mellan striderna men nu verkar det enbart vara planlösa korta strider på små kartor. Gillar man det ska man absolut testa betan.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Det nya är väl att de gått all in på CoD-stilen. Tidigare har det funnits lugna stunder och stora ytor mellan striderna men nu verkar det enbart vara planlösa korta strider på små kartor. Gillar man det ska man absolut testa betan.

Reagerade på detta själv. Känns som fullt ös hela tiden, vilket jag tycker är väldigt tröttsamt. Halva tjusningen med Battlefield spelen var alltid spänningen att röra sig mellan olika områden, samt förberedelse av försvar innan helvetet bryter lös.

Geeks Gaming

The man is back.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Halva tjusningen med Battlefield spelen var alltid spänningen att röra sig mellan olika områden, samt förberedelse av försvar innan helvetet bryter lös.

Det har jag inte upplevt sen BF2.

Medlem
Skrivet av HiRoller:

Det har jag inte upplevt sen BF2.

Finns gott om sådana banor i BFV, t.ex. Pacific Storm, Wake Island, Twisted Steel, Panzerstorm, Iwo Jima etc.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Du menar precis som BFV är en reskin av BF1, BF4 av BF3, 2142 och Vietnam av 1942?
Självklart att utvecklare kopierar stora delar av tidigare spel i sådana här långkörande serier för att spara tid och pengar, det är ingen hemlighet. Det är ju bara när det är stora hopp i grafisk utveckling de kanske börjar om från grunden. Från 2142 till BC, BC2 till BF3, BF4 till BF1 osv.

Vad är poängen med att kopiera ett förlorande koncept ? Vad är logiken med att kopiera sitt största misslyckande ? Väntar nyfiket på ditt svar

Medlem
Skrivet av iGMAS:

Exakt så. Jag har spelat betan (tyvärr) och jag kan intyga att alla som säger något positivt om detta spelet är köpta.

Medlem

Som alla redan sagt, löjligt med pyttepyttesmå kartor, man rör sig för fort, det är alldeles för mycket superhäftig action och skrik, smällar och explosioner, man respawnar nästan direkt vilket gör att det känns inte som det spelar någon roll om man dör.

Gillar inte heller grafiken. Fienderna syns inte så bra som de gör i tex Battlefield 1 när allt är grått mot grått.

Och UI är katastrof. Ännu mer ologiska menyer än förr (det började redan med BF1). Jag satt flera minuter på huvudsidan och undrade hur man ens skulle starta ett spel eller välja karta. Fullproppat med ascoola pop-ups som berättar att man låst upp nåt skit.

Totalt hjärndött spel.

Jag känner mig så gammal, för jag förstår inte att det är det här som folk vill ha.

signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Npcjägaren:

Exakt så. Jag har spelat betan (tyvärr) och jag kan intyga att alla som säger något positivt om detta spelet är köpta.

Hahaha ”om jag inte gillar det men andra gör så måste de fått betalt”. Jag har då inte sett några pengar för att jag gillar spelet. Ni ”fans” är så sjukt butthurt.

Medlem
Skrivet av Npcjägaren:

Haha vi säger så 😂

BF6 är lätt det bästa som hänt Battlefield sedan BF3.

Medlem
Skrivet av Npcjägaren:

Eller är det alla som är negativa som är köpta av någon som vill att BF6 ska misslyckas???

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Finns gott om sådana banor i BFV, t.ex. Pacific Storm, Wake Island, Twisted Steel, Panzerstorm, Iwo Jima etc.

Då tycker vi olika där.

Testade nya betan nu.
Vad har de gjort med TTKn. Känns underbar nu. Supertight. Behåll det såhär.

Medlem

De små kartorna är ju dubbelt så stora som vanliga COD kartor?

De som gnäller på att spelet är som COD har väl inte ens spelat COD.

BF6 känns väldigt bra att spela. Stora kartor kommer vid release och flera efter release. Så inget jag tänker sitta och gnälla på under en beta.

Tror som sagt, många har blivit äldre och hänger inte med

Medlem

Känns vid det här laget fortfarande som allt för mycket kaos och spring. Men gillar skarpt förstörelsen, tycker de träffat helt rätt där.

Var ganska kul som engineer. Hade en jävel som sköt mot mig på avstånd och gömde sig bakom ett träd, jag sprängde trädet med en raket. Hade an annan som dök bakom en tegelvägg, sprängde bort väggen och pepprade ner honom.

Medlem

DICE har ingredienserna helt klart, men nu måste dom bara knyta ihop säcken. Just nu känns i princip alla banor rejält röriga. Tempot är skit, man blir skjuten i ryggen konstant... men vapnen, ljudet och allt annat stämmer.

Medlem

Storleken på två av dom största kartorna till Battlefield 6 har "läckts", Mirak Valley och Eastwood.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

BF6 känns väldigt bra att spela. Stora kartor kommer vid release och flera efter release. Så inget jag tänker sitta och gnälla på under en beta.
Tror som sagt, många har blivit äldre och hänger inte med

Håller med att det känns bra. Såhär bra TTK/TTD har jag aldrig känt i ett BF spel innan tror jag.
Det är som att de tagit det som var bra med BF4 och saltat en lagom gnutta med CoD's vapenkänsla.
Kanske att de kunde gjort vissa banor en liten bit större, men inget jag stör mig på. Man spawnar ju nästan alltid nära kaoset ändå.
Den där Empire State-kartan är lite knasig dock pga massa oöppningsbara dörrar som man tror att man kan springa igenom. Men det lär man sig snabbt.

Blows my mind att folk gnäller att det är för rörigt och att "man blir skjuten i ryggen hela tiden".
För mig är det ju helt standard Battlefield-gameplay numera. Har varit så i varenda jäkla BF-spel sen Bad Company.

Medlem
Skrivet av Npcjägaren:

Vad är poängen med att kopiera ett förlorande koncept ? Vad är logiken med att kopiera sitt största misslyckande ? Väntar nyfiket på ditt svar

Som jag sa, spara tid och pengar. Även om det föregående spelet är ett stort misslyckande kan mycket tid och pengar sparas genom att kopiera med modeller och texturer som passar in om tex spelet i detta fal har en liknande setting som det föregående. Vill dem ha med Portal som även var det enda som var bra med 2042 så måste TYVÄRR troligen mycket tas med från 2042, även om spelet i mitt tycke känns mer som en blandning av BFV och Bad Company 2 än som en kopia av 2042.

Skriv svar