Skate kommer ha över 100 licenserade låtar

Robot
Skate kommer ha över 100 licenserade låtar

EA säger att låtarna är lika viktigt som spelmekaniken.

#EA, #Skate

Medlem

Gillade det inte supermycket. Kändes mer som The Sims: Skate.

Medlem
Skrivet av unoR:

Gillade det inte supermycket. Kändes mer som The Sims: Skate.

Ser så ut, gillar verkligen inte grafiken i detta.
Att gå från skate 3 till något som liknar som du säger, the sims är inte rätt steg att gå. Vilken jävla besvikelse...

Usch, nån annan skulle fått ta över serien och bygga på den istället.

Medlem

Tycker det ser himla trevligt ut.

signatur

Here to play.

Releasehästryttare

🎵"cut my life into pieces"🎵

Medlem

Förstår inte ”Denzel Curry and the Turnstile”? Denzel Curry är en artist och Turnstile är ett annat band i helt olika genrer.

Medlem

Jag drar mig snabbt till minnes något racingspel som någon utgivare drog tillbaka efter en relativt kort tid (2 år?) då licenserna för att använda "deras bilmodeller"(!) gått ut. Ska det bli samma sak här?

Medlem

Halva grejen med Wreckfest är ju den passande musiken. Kommer nog få en del AI genererat i framtiden

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

"Remaster-versionerna av Tony Hawk-spelen förstod detta .." och tog sedan bort alla bra låtar för att ersätta med nya okända för oss 40 åringar som vill återuppleva dom gamla spelen.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag drar mig snabbt till minnes något racingspel som någon utgivare drog tillbaka efter en relativt kort tid (2 år?) då licenserna för att använda "deras bilmodeller"(!) gått ut. Ska det bli samma sak här?

Musik är ju enklare att ta bort än bilar i ett bilspel i alla fall. Men det är ofta orsaken till att bilspel inte säljs så länge.

Medlem
Skrivet av Devan:

🎵"cut my life into pieces"🎵

🎵 We'll tell you that you're close but no cigar 🎵

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem
Skrivet av revben:

Tycker det ser himla trevligt ut.

Jag håller helt med, allting behöver inte se hyperrealistiskt ut hela tiden

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem

GTA-spelen är ju de utmärkta exemplen på när licenserad musik tas bort.

Trots allt förståeligt, spelföretagen, och spelköpare, kommer inte vilja betala vad de kostar att licensera musik "för evigt".

Men visar ju på vikten av att ha tillgång till spelinstallationer och möjligheten, i allafall för singleplayer, att neka uppdateringar.

Medlem
Skrivet av Ender:

Precis. Känns som ännu ett planerat åldrande-knep 😤

Skrivet av filbunke:

GTA-spelen är ju de utmärkta exemplen på när licenserad musik tas bort.

Trots allt förståeligt, spelföretagen, och spelköpare, kommer inte vilja betala vad de kostar att licensera musik "för evigt".

Frågan är om så var fallet på fysisk media-tiden?

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Förstår inte ”Denzel Curry and the Turnstile”? Denzel Curry är en artist och Turnstile är ett annat band i helt olika genrer.

Denzel Curry blev väl upptäckt med hjälp av en cover på RATMs Bulls on Parade. Han har ju även varit en liten del av soundcloud rappen och Suicideboys.

Medlem

Vilka då?
Hoppas det finns nån skatepunk som faktiskt hör ihop med skatecommunityn.. typ blink 182, avril lavigne m.fl..

signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Vilka då?
Hoppas det finns nån skatepunk som faktiskt hör ihop med skatecommunityn.. typ blink 182, avril lavigne m.fl..

Haha! Kanske lite Alien Ant Farm, POD och Green Day.

Edit: själv började jag tänka på Satanic Surfers & No Fun At All. Känns väldigt tidsenligt.

Skribent
Skrivet av Dreijer:

Mitt misstag, jag är inte så välbevandrad i just denna musik. Lät som ett helt band! Fixar

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Så om 10 år försvinner musiken ur spelet?

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >

Medlem
Skrivet av Maysay:

Haha! Kanske lite Alien Ant Farm, POD och Green Day.

Edit: själv började jag tänka på Satanic Surfers & No Fun At All. Känns väldigt tidsenligt.

+1 på den

signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |

Medlem
Skrivet av smuts:

🎵 We'll tell you that you're close but no cigar 🎵

Hah, misstänkte att det var Millencolin.😁

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Ankh:

Så om 10 år försvinner musiken ur spelet?

Ja

Medlem
Skrivet av Maysay:

Denzel Curry blev väl upptäckt med hjälp av en cover på RATMs Bulls on Parade. Han har ju även varit en liten del av soundcloud rappen och Suicideboys.

Upptäckt av dig, kanske. Han hade väl släppt 3 - 4 album då. Nåväl, off-topic.

1
Skriv svar