Sätt DITT betyg på Battlefield 6-betan!

Medlem

2/5. snyggt, okej, men inte mer.

signatur

>>> 5800X & 9070 XT 16GB @ 3x1440p, 32GB 3600mhz, 2 TB M.2, 1TB SSD <<<

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ser att Verdun- och Tannenberg-studion har brandat om så att allt är en serie, WW1, med den senaste Isonzo där den italienska fronten är i fokus. Och att de Gallipoli (mellanöstern) på gång. Det är kanske något för de som vill ha mer milsim, stora kartor och lägre tempo. Vill minnas att de första spelen var helt ok och användarbetygen på Steam är väldigt positiva.

https://store.steampowered.com/developer/BlackmillGames

De är ganska bra spel och mycket bättre än battlefield. Men tror att du skall testa dem (igen(?)) innan du börjar prata om milsim, stora kartor och lågt tempo.

Det är nära noll kommunikation/voip, karbiner som skjuter som lasrar, låg respawntid och kartor som låses av i korridorer allt eftersom, där man dör automatiskt om man går utanför dem (och där det regnar granater och kulspruteeld om man går i dem).

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av kalleball3:

De är ganska bra spel och mycket bättre än battlefield. Men tror att du skall testa dem (igen(?)) innan du börjar prata om milsim, stora kartor och lågt tempo.

Det är nära noll kommunikation/voip, karbiner som skjuter som lasrar, låg respawntid och kartor som låses av i korridorer allt eftersom, där man dör automatiskt om man går utanför dem (och där det regnar granater och kulspruteeld om man går i dem).

Åfan! De första kändes ju lite som Red Orchestra back in the days.

signatur
Medlem

Personligen - en svag 3:a. Gameplay känns betydligt mer i rätt rikting, men grafiken på PS5 är både en nedgradering från tidigare spel och en förvånadsvärt stor besvikelse för att vara Battlefield. Battlefield för mig är synonymt med grafiskt läckra spel, men trots att jag kör på PS5 Pro så ser spelet groteskt dåligt ut. Väldigt, väldigt "noisy" grafik i Performance Mode och visst.. Spelet ser bättre ut i Balanced Mode, men att behöva spela i <60 fps för att få spelet att se bra ut är inte värt det.

Får se hur spelet flyter vid lansering, men det ser dessvärre ut att bli en pass på denna.

Medlem

Sätter en trea. Jag hade kul men upplevde endast Battlefields grundpremisser. Alltså det minsta ett fan av Battlefield kan begära. Jag hade kul och önskar bara Battlefield framgång.

Medlem

Bra grund att stå på, men dom behöver lite ändringar, UI är en av dom som behöver poleras, Hardcore måste finnas, där vi slipper dessa jäkla 3d spotting markers. kartor som är lite större där det tar lite tid innan man har 20 fiender på en och man hinner nästan aldrig skydda ett ställe från alla som är inkommande innan dom man döda först har hunnit spawna in och är redan på väg tillbaka.

Och något som jag absolut inte vill se är ett BR läge.

Undrar hur det kommer bli med 32 olika skins rännande på kartan. Är det något som förespråkas inom det militära så är det ju enhetlighet.

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem

Det sjuka är att jag igår spelade BFV på PS5 efter flera dagar med BF6-betan och slogs av hur bra grafiken i BFV var samtidigt som det flyter mycket bättre än betan, även när man spelar i performance mode. Vi pratar alltså om ett spel från 2018 som utvecklades till de gamla konsolerna.

Medlem

Satte en 3a och kommer bli ett köp för jag hade ändå roligt.

Drömmen hade vart någon fet ö-bana med hangarfartyg, jagare, ubåtar, flygplan och hela faderullan ala bf1942 men den tiden verkar tyvärr vara förbi.

Avstängd

Välgjort, snyggt, grym förstörelse och helt fantastiskt ljud. På minussidan tycker jag det går för fort för att vara Battlefield och att man dödar andra spelare för enkelt. På det stor hela är det ljusår bättre än 2042 och jag tror detta kommer sälja välidigt bra.

signatur

SpaceX-fantast, och Tesla-nörd. Ni hittar mig i SpaceX-tråden.

*Jag skriver detta meddelande via Starlink*

Medlem
Skrivet av Romanof:

Välgjort, snyggt, grym förstörelse och helt fantastiskt ljud. På minussidan tycker jag det går för fort för att vara Battlefield och att man dödar andra spelare för enkelt. På det stor hela är det ljusår bättre än 2042 och jag tror detta kommer sälja välidigt bra.

Exakt, känns vädigt CoD'igt och känns som att samtliga automatvapen skjutet laser och banorna är inte alls stora, för små.

Annars roligt och polerat spel.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Det sjuka är att jag igår spelade BFV på PS5 efter flera dagar med BF6-betan och slogs av hur bra grafiken i BFV var samtidigt som det flyter mycket bättre än betan, även när man spelar i performance mode. Vi pratar alltså om ett spel från 2018 som utvecklades till de gamla konsolerna.

Det är för att spel idag är ren skit 😁👍

Medlem

Det var riktigt imponerande.
Men dom får gärna slöa ner det lite.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag var påväg att ge Battlefield 6 betan ett högt betyg men så spelade jag nu ikväll och det kändes inte speciellt kul.

På servern var det jag som fick det första kill:et vilket jag kände mig nästan lite stolt över men så började jag inse att alla fienderna dog som flugor.
Jag var uppe i 25 kills efter bara 5 minuter.
Tillslut fick jag slut på all min ammo och sprang runt med kniv och dödade 5 personer på rad.

Jäkla ai bottar. Först när jag insåg att jag spelade i princip ensam så dog glädjen helt.

Såg inte en enda bot och då spelade jag runt 63 timmar.

Medlem

Ganska kul, men de stora banorna bjöd ju mer på sniperfest än ”klassiskt bf.”

Och jag undrar hur dom skall kunna behålla portal och alla andra funktioner samtidigt som de skall täppa alla hål - många, många, måååånga ställen man kunde komma till och gömma sig.

Sen att där var fusk dag 1 var kanske inte så toppen.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Jag provade aldrig betan, blev inte av helt enkelt. Men det jag kan läsa av vad många här skriver så verkar det som att det fortfarande är för hektiskt och "Cod-liknande". Dagens målgrupp är väl yngre spelare som kanske föredrar att det är så.
Man får helt enkelt erkänna att man blivit för gammal för vissa spel

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Jag provade aldrig betan, blev inte av helt enkelt. Men det jag kan läsa av vad många här skriver så verkar det som att det fortfarande är för hektiskt och "Cod-liknande". Dagens målgrupp är väl yngre spelare som kanske föredrar att det är så.
Man får helt enkelt erkänna att man blivit för gammal för vissa spel

Vi är 35+ hela squaden och njöt av varenda sekund i bf6.

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Supernöjd. Spelet var j-ligt kul och kändes rätt välpolerat. Några grafikbuggar och en freeze på ca 40h totalt under betan. Håller med om att det gärna fått vara lite långsammare men men.. det är kul. Speciellt att köra med 3 kompisar. Ser fram emot större kartor och mer all out warfare

Tycker inte liknelserna med CoD är speciellt relevanta. Går inte att jämföra imo

5/5. Förbokat och ser fram emot oktober!

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Tveksamt, som någon som hade BF1942 som inkörsporten, så tycker jag BF6 tok för kaotiskt för äkta battlefield-känsla. Enda banan som jag faktiskt hade riktigt kul med, var Liberation Peak. Iberian Offensive faller på andra plats som minst plågsam.

Kände precis likadant som du.

Den tvättäkta battlefield conquest känslan infann sig inte. Liberation Peak var där och nosade på den känslan. Men det räckte inte till helt enkelt.

Sen blev man bara ännu mer besviken över att det endast släpps 2 st större kartor vid release. 7 stora kartor och 2 små hade varit det mer logiska!

TTK/TTD behöver ses över också.

Nä tyvärr blev det inte som man hoppades även med detta Battlefield. Synd. För man har längtat så länge! 😫

Avstängd
Skrivet av 8bit:

Exakt, känns vädigt CoD'igt och känns som att samtliga automatvapen skjutet laser och banorna är inte alls stora, för små.

Annars roligt och polerat spel.

Jag hoppas att det kommer ett gäng banor som är större och öppnare. Har inga problem med de lite tätare och intimare kartorna om det också finns alternativ att välja på.

Skrivet av DragonPuffer:

Kände precis likadant som du.

Den tvättäkta battlefield conquest känslan infann sig inte. Liberation Peak var där och nosade på den känslan. Men det räckte inte till helt enkelt.

Sen blev man bara ännu mer besviken över att det endast släpps 2 st större kartor vid release. 7 stora kartor och 2 små hade varit det mer logiska!

TTK/TTD behöver ses över också.

Nä tyvärr blev det inte som man hoppades även med detta Battlefield. Synd. För man har längtat så länge! 😫

Sett att många klagar på just TTK/TTD. Förhoppningsvis hörsammar de feedbacken och justerar det. Behövs inte mycket, bara en eller två bulor till.

signatur

SpaceX-fantast, och Tesla-nörd. Ni hittar mig i SpaceX-tråden.

*Jag skriver detta meddelande via Starlink*

Medlem

Inget för mig, för kaotiskt och en grå ton över hela spelet..
Kanske var banan jag körde?

signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |

Medlem

Skulle nog säga 4/5

Det finns potential för att bli riktigt bra. Det är iallafall en klar och tydlig förbättring jämfört med betan för Battlefield 2042, som både var buggigt, dålig prestanda, laggigt, hit-detection som strulade, fordon och vapen som strulade, etcetera.

Det återgår lite till det gamla med klasserna och traditionella, så det uppskattas.

Däremot tycker jag att många hakar upp sig på saker som faktiskt inte har förändrats, till exempel TTK/TTD.

Jag var en ivrig BF3 och BF4 spelare, men jag föredrog Hardcore och jag hoppas Hardcore kommer till BF6 också.
Vad var Hardcore? Jo, nämligen följande:

• Inget UI

• Inget 3D spotting

• Ingen minimap (så ljuddämpad/oljuddämpat var preferens och inget krav, du fick förlita dig på dina faktiska öron och inte en fusk-minimap som avslöjade allt)

• 60% av HP istället för 100%

• Ingen regeneration

• Inget sikte (crosshair vid hipfire, ADS är din attachment)

• Friendly fire

• Vissa vapen var OHK / OSK

• Ingen 3rd person view i vehicles

Och lite andra smått och gott-detaljer.

Jag ser att många klagar på TTK/TTD, men jag har jämfört detta med BF3 och BF4 och kan konstatera att TTK/TTD är samma som i de tidigare titlarna - det är främst ni (äldre spelare) som har blivit långsammare och äldre med tiden, men kaoset/hastigheten är densamma som BF3 och BF4. Det finns med andra ord inga "forna glansdagar" så det kan ni glömma.

I BF4 så kunde svettiga spelare missbruka hopp/jump så oehört mycket att det var nästan exploit-aktigt; eftersom man behöll sitt momentum och kunde samtidigt svänga sin karaktär i luften och byta riktning i full fart, som riktig bunny hopping. Detta var flerfaldigt gåner värre i BF4 och bra spelare missbrukade detta totalt och gjorde dem svåra att träffa.

Detta har ersatts i BF6, momentumet är restriktivt (och realistiskt) och man hoppar alltså i den riktningen man startade hoppet ifrån, inga crazy spin-around midair och andra konstigheter. Däremot har man fått en slide, vilket jag anser inte bör finnas i spelet, men det är liksom ytterligare ett verktyg i det stora hela. Precis som prone diving i CoD och tidigare BF3 och BF4 titlar.

BF6 Betan var väldigt lik BF4 i mång och mycket. Men det här att man ska springa runt och leka "CoD" och vara hal som en ål, det modet har alltid varit så i BF3 och BF4 i "normal"-läge.
Det har ALLTID varit så att vettiga spelare är hala som ålar och glider runt, dödar något, gömmer sig, regenar HP och springer runt ett annat hörn; och allt är fullständigt kaotiskt eftersom man är mer eller mindre odödlig på detta vis.

Det enda tillfället där tempot skruvades ner lite var i BF3 och BF4 Hardcore servrar, och det var för du hade två tredjedelar av livet och du regenade aldrig (du behövde medpacks)... Så man kunde försöka att "leka CoD" men man dog - så detta bidrog till lite mer taktiskt, långsammare spel där man inte konstant behöver vara full throttle och åla sig runt överallt, utan det gynnade sig att ta det lite lugnare och progressa långsamt.

Det finns även en hel del andra personer som jämfört TTK/TTD i BF3/BF4 och jämfört sida vid sida med BF6 och det är samma tempo på hur man springer, hur fort man dör, hur fort man dödar, lika kaotiskt, osv. Det är främst folk som är nostalgiska som tror att det var långsammare i BF3/BF4; möjligtvis så var det långsammare i BF2, men det var 20 år sen, och folk har blivit BETYDLIGT bättre på spel sen dess.

Nä, jag är positivt överraskad av betan iallafall. Sen ska jag säga att givetvis så föredrar jag ett långsammare tempo också (som i Hardcore BF3/BF4), men jag låter inte det sätta hinder för mig och säga att spelet är för snabbt - if you can't beat them, join them.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Åfan! De första kändes ju lite som Red Orchestra back in the days.

Jag håller med om att det påminner lite om red orchestra. Men jag minns det som väldigt röjigt och kanske inte så taktiskt även om senast jag spelade det var inte senare än runt 2008.

Men åter till verdun-serien. Även det första har ju zoner som rullar med allt eftersom striden fortlöper (vilket skapar relativt trånga banor) att anfallarna anfaller mot en ganska oförlåtande timer, låsa upp nivåer och nya vapen, nära noll kommunikation och snabb respawn. Men det hade intressantare strider iom att 80% av servern inte var klasser med dunder-pricksäkra karbiner, utan istället kanske man startade med en eldkastare, eller en påse handgranater ihop med en vässad spade.

Tannenberg var väl ett försiktig steg mot lite större och dynamiska strider, men det har väl tyvärr nära noll spelare just nu. Och just det. Typ alla startade med pricksäkra karbiner i det.

Medlem

Jag blev inte helt såld första dagen jag spelade men sen så tyckte jag det var riktigt roligt när jag hade lärt känna banorna mer och spelet i sig. Längtar till release!

Skriv svar