Bethesda antyder riktiga rymdresor i Starfield
Välkommet. Men... frågan är om inte tåget har gått för Starfield? Eller är det möjligt att ge det en andra andning?
Välkommet. Men... frågan är om inte tåget har gått för Starfield? Eller är det möjligt att ge det en andra andning?
Tåget har gått. Alltså, lägger man inte in sakerna från början, sakerna som är en anledning till att folk röstar ner det, så kommer inte folk återvända flera år senare för att rösta upp spelet.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Tåget har gått. Alltså, lägger man inte in sakerna från början, sakerna som är en anledning till att folk röstar ner det, så kommer inte folk återvända flera år senare för att rösta upp spelet.
Det finns ju exempel på spel som haft en svag start och blivit väldigt kritiserat av olika anledningar (No Man's Sky, Cyberpunk) men ändå kommit på banan igen. Jag ser dock inget som tyder på det när det gäller Starfield. Det är som om Bethesda själva inte riktigt förstått varför inte alla älskar spelet.
Hade nog givit mig en anledning att köra genom de igen. Och då göra annat än bara main uppdragen.
Folk klagar för klagandet skull, Starfield är i min mening ett riktigt underhållande spel. Hade sjukt kul med det när det kom och har installerat det igen nyligen och tycker fortfarande det är magiskt. Finns massa saker att göra hela tiden känns det som. Rymdresor hade varit riktigt nice, vet inte hur dom skall lösa det dock utan att bygga om typ hela strukturen i spelet.
1# FZ Troll
Varför behöver de lägga till rymdresor?
Det blir bara att förstöra en välgjord del av spelet, resandet i rymden.
Massa (ett skepp) kan inte accelerera upp till ljusets hastighet om 299 792 km/s i vakuum och fortsätta vara massa.
Du reser redan i spelet genom att hoppa mellan planeter och solsystem. Allt annat skulle ta för lång tid med konventionellt resande då avstånden i rymden är "oändligt" stora.
Rymdresorna är Starfields minsta problem, att det finns gott om öde planeter är heller inte ett problem, snarare väldigt sannolikt i rymden.
Ett problem är bristen på variation av olika biom på planeterna som innehar förutsättningar för liv. En stor artvariation, nischer inom ekosystem, varierade landskap är en viktig del av livets förutsättningar på en planet. De som samarbetar bäst överlever (C. Darwin), vanligtvis felaktigt översatt till att den ensamme starke överlever vilket är mytbildning.
Ett annat större problem är att spelaren ställs inför ett alldeles för ringa antal scenarier på befolkade planeter och därmed känns inte tillvaron tillräckligt levande på levande planeter.
Starfield har välfungerande spelkontroll, massor av spelsystem, snygg grafik, bra ljud och vacker musik, många välskrivna karaktärer och bra dialog.
Problemet är att spelet är för tomt där det ska vara levande och fullt med möjligheter, händelser och dialog. Tomheten är problemet som borde adresseras, inte att göra ett bra sci-fi-spels rymdresor mer orealistiska, mer fantasy och fjantiga.
Använder du AI för att skriva denna typ av inlägg?
Det faktum att det konstant släpps videos med klagomål om Starfield på youtube från rätt stora youtubers pekar på motsatsen. Tåget har inte gått förrän folk slutar prata om spelet.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Varför behöver de lägga till rymdresor?
Det blir bara att förstöra en välgjord del av spelet, resandet i rymden.
Massa (ett skepp) kan inte accelerera upp till ljusets hastighet om 299 792 km/s i vakuum och fortsätta vara massa.
Du reser redan i spelet genom att hoppa mellan planeter och solsystem. Allt annat skulle ta för lång tid med konventionellt resande då avstånden i rymden är "oändligt" stora.
För att det är kul? Det finns gott om rymdsimmar som lyckas med detta, men av någon anledning så tror Bethesdaspelare att skulle det vara omöjligt för Starfield. Att inte kunna resa fritt i rymden gör rymdskeppen till en meningslös spelmekanik.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Det är så urtrist. Har försökt spela flera gånger, men gett upp. Kan man köra fordon än?
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Spelade 45 min kanske när det kom... Kanske borde ge det en nu chans
Har du undvikit det och spelar nu så kommer det nog vara en rätt bra upplevelse.
För att det är kul? Det finns gott om rymdsimmar som lyckas med detta, men av någon anledning så tror Bethesdaspelare att skulle det vara omöjligt för Starfield. Att inte kunna resa fritt i rymden gör rymdskeppen till en meningslös spelmekanik.
Va? Förstår inte det där med att det är meningslös spelmekanik alls. Jag har haft svinmånga roliga fighter i rymden, boardat piratskepp och rymdstationer osv.
Det är så urtrist. Har försökt spela flera gånger, men gett upp. Kan man köra fordon än?
Japp, man kan ha markfordon. Introt på spelet är den svagaste delen tyvärr, förstår att många ledsnar innan de tagit sig igenom den.
Det finns olika sätt att ha det roligt på.
Ja. Det finns gott om "rymdsimmar" som gör att du orealistiskt kan resa fritt i rymden, vilket är kul i de fantasy spelen. Fortfarande är det inte simulation, faktum är att Starfield kommer närmre simulation av resor i rymden då rymdens centrala problem varandes avståndet mellan punkt A och punkt B och ett massobjekts fysikaliska hastighetsbegränsning under ljusets hastighet i vakuum.
Så en Sci-Fi simulation av resor i rymden skulle innebära att det skulle ta för lång tid. Ljusets hastighet är ungefär 299 792 kilometer per sekund, en satellit eller ett skepp rör sig kanske 30 000 kilometer per timme i rymden. De så kallade rymdsimulatorerna i all deras fantasy ära må vara roliga, men de är inte Sci-Fi simulatorer.
Det jag gillar med Starfield är att rymdresandet begränsas till rymdhopp och flygande på rumsligt relativt begränsade utrymmen, det är simulation. Sedan finns det andra saker jag har synpunkter på.
Va? Förstår inte det där med att det är meningslös spelmekanik alls. Jag har haft svinmånga roliga fighter i rymden, boardat piratskepp och rymdstationer osv.
Japp, man kan ha markfordon. Introt på spelet är den svagaste delen tyvärr, förstår att många ledsnar innan de tagit sig igenom den.
Jag instämmer i att fighterna i rymden är roliga och välgjorda utan att bli överdrivna, slå ut en carrier eller två, borda dessa eller en rymdstation med den obligatoriska långsamma inflygningen. Eller så spränger man bara dessa till rymdskrot. Tyvärr är introt verkligen spelets Akilleshäl.
Starfield har trots sina brister stil och är lite som en Arthur C. Clarke novell, i stället för att vara fjantigt Hollywood eller uttjatat Marvel. Inte för alla, men definitivt för finsmakare med tålamod och en förkärlek för vad rymden faktiskt är, en ödslig plats.
Det finns olika sätt att ha det roligt på.
Ja. Det finns gott om "rymdsimmar" som gör att du orealististiskt kan resa fritt i rymden, vilket är kul i de fantasy spelen. Fortfarande är det inte simulation, faktum är att Starfield kommer närmre simulation av resor i rymden då rymdens centrala problem varandes avståndet mellan punkt A och punkt B och ett massobjekts fysikaliska haatighetsbegränsning under ljusets hastighet i vakuum.
Så en Sci-Fi simulation av resor i rymden skulle innebära att det skulle ta för lång tid. Ljusets hastighet är ungefär 299 792 kilometer per sekund, en satellit eller ett skepp rör sig kanske 30 000 kilometer per timme i rymden. De så kallade rymdsimulatorerna i all deras fantasy ära må cara roliga, men de är inte Sci-Fi simulatorer.
Det jag gillar med Starfield är att rymdresandet begränsas till rymdhopp och flygande på rumsligt relativt begränsade utrymmen, det är simulation. Sedan finns det andra saknar jag har synpunkter på.
Jag instämmer i att fighterna i rymden är roliga och välgjorda utan att bli överdrivna, slå ut en carrier eller två, borda dessa eller en rymdstation med den obligatoriska långsamma inflygningen. Eller så spränger man bara dessa till rymdskrot. Tyvärr är introt verkligen spelets Akilleshäl.
Starfield har trots sina brister stil och är lite som en Arthur C. Clarke novell, i stället för att vara fjantigt Hollywood eller uttjatat Marvel. Inte för alla, men definitivt för finsmakare med tålamod och en förkärlek för vad rymden faktiskt är, en ödslig plats.
"för finsmakare" sicket dravel. Starfield är rent objektivt dåligt i alla aspekter. Finns inget som spelet gör bra. Skulle faktiskt säga att det är det största aaa magplasket i modern tid.
Ooo please dröm vidare den motorn skulle klara det!
Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"
"för finsmakare" sicket dravel. Starfield är rent objektivt dåligt i alla aspekter. Finns inget som spelet gör bra. Skulle faktiskt säga att det är det största aaa magplasket i modern tid.
Du får rent subjektivt tycka vad du vill om andra människors smak och om Starfield och jag kunde inte bry mig mindre.
Att du försöker hävda dig och påstå något (här Starfield) som varandes "objektivt" dåligt är rent språkligt dravel och nonsens.
Antingen förstår du inte innebörden av ordet objektivt eller så gör du våld på ordet för att hävda dig och försöka provocera andra helt i onödan och helt verkningslöst.
Ditt inlägg är dock en smula roande, därav att jag svarar ditt substanslösa innehåll denna gång. 🥸
Använder du AI för att skriva denna typ av inlägg?
Reagerade också på det. Väldigt tydligt. Och då han inte svarar på frågan så har han svarat på frågan.