Bloober Team planerar fler skräckspel till Switch 2

Robot
Bloober Team planerar fler skräckspel till Switch 2

Bloober vill göra skräck i hybridformat.

#Bloober-Team, #Switch-2

Medlem

Vad säger ni har Nintendo lyckas tvätta bort sin "bara för barn" stämpel?

Medlem

Är nog personligen mer intresserad av Capcoms spel, dvs. några av de nyare Resident Evil-spelen till Switch 2 skulle ju sitta fint.

Skrivet av Majinbuu:

Var det inte från typ Xbox 360 eran då det var på modet med spel i bara brunt, allt med en färgpallett ansågs som barnspel?

Medlem

Den där retrorecentionen Eternal Darkness som nämns i slutet, vem skrev den egentligen?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av lonian:

Den där retrorecentionen Eternal Darkness som nämns i slutet, vem skrev den egentligen?

Fan sorry @Ruffles

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Skräckspelen går en ljus framtid till mötes. Med Blobber Team i spetsen. De skapade trots allt alla skräckspels heliga graal.

Medlem

Najs! Bloober gör bra spel och vågar tillämpa ny speldesign och göra okonventionella val i sina spel.

Skrivet av Majinbuu:

Du menar stämpeln som Sony, vissa kritiker och Playstation 2 plebsen lagt decennier av tid på att etablera?

Det är lätt att förväxla lekfullhet med barnslighet.

Skrivet av Majoren:

Är nog personligen mer intresserad av Capcoms spel, dvs. några av de nyare Resident Evil-spelen till Switch 2 skulle ju sitta fint.

Var det inte från typ Xbox 360 eran då det var på modet med spel i bara brunt, allt med en färgpallett ansågs som barnspel?

Modet sattes av Sony med Playstation 2 i deras aggressiva konkurrens med Nintendo och nådde kulmen med generation Xbox 360. De flesta "mogna" och "tuffa" spelen på Playstation 2 såg ut som en karatefylla på städernas sunkhak och bussbänkar.

Skrivet av scaryfoot:

Skräckspelen går en ljus framtid till mötes. Med Blobber Team i spetsen. De skapade trots allt alla skräckspels heliga graal.

Resident Evil 4? Just ja, det är ett survival horror. Vilket spel menar du undrar nog flera nyfiket?

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jag kallar den "mogna" perioden under 00-talet för 'Den bruna eran" 😄

Medlem
Skrivet av Majoren:

Kameo var väl ett av lanseringsspelen, det har mycket färger. Vet inte om det är barnspel, rating T.
Å andra sidan så var Condemned också ett av lanseringsspelen. Det var mörkt och rätt så brunt. I byxorna också på många.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Har inte du hatat Bloober Team i alla trådar någonsin tidigare? 😆

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Kameo var väl ett av lanseringsspelen, det har mycket färger. Vet inte om det är barnspel, rating T.
Å andra sidan så var Condemned också ett av lanseringsspelen. Det var mörkt och rätt så brunt. I byxorna också på många.

Det är alltså bromsspår i kalsongerna som avgör om man blivit vuxen eller ej.

Skrivet av dix_xib:

Har inte du hatat Bloober Team i alla trådar någonsin tidigare? 😆

Där är det nog jag som är den skyldige. Kan inte låta en Bloober-nyhet vara utan att förkasta den speltudion.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Det är alltså bromsspår i kalsongerna som avgör om man blivit vuxen eller ej.

Där är det nog jag som är den skyldige. Kan inte låta en Bloober-nyhet vara utan att förkasta den speltudion.

Nej, det är scary jag tänker på, även om jag nu såg att även du kommenterat på samma trådar 😊

1
Skriv svar