Gameye, håll koll på din spelsamling
Jag har nyligen laddat ner Gameye, där man kan scanna sina spel med QR kod, eller lägga in själv, kryssa i om man har låda eller manual och sätta skick på det.
Då får man även fram ungefärligt värde, på både spel och konsoler.
Man kan även se hur långa spelen är så how long to beat även är med där. Så man kan se vilket spel man ska spela härnäst
Det kommer ta ett tag men jag ska lägga in hema min samling så jag har koll på vad jag äger.
Även digitala spel går att lägga in, men där står inget värde på dessa då de inte går att sälja.
Spännande!
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Även digitala spel går att lägga in, men där står inget värde på dessa då de inte går att sälja.
Kan vara värt att tänka på att äldre PAL-titlar kommer ha ganska felaktiga priser eftersom de såldes i flera olika språk. Annars verkar det ju vara en riktigt schysst tjänst!
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Har tidigare kört med en liknande tjänst som heter CLZ Games, man skannar spelen även där.
Finns även CLZ Movies (som jag använder flitigt) och CLZ Music.
Men ska kolla in Gameye och se hur det funkar, bra tips.
Kan tillägga att på DEKU Deals kan man också lägga in sina spel så man snabbt kan se om man redan äger det fysiskt/digitalt. Smidigt om man har många spel på olika plattformar och vill skräddarsy önskelistor osv.
ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ
Kul, ska kolla in.