Den stora Switch 2-tråden

Medlem

Nytt podcast avsnitt ute från NateTheHate släpptes precis (för 20 minuter sedan). "Predictions" inför imorgons Nintendo General Direct!

https://www.youtube.com/watch?v=xowvgv6t_xs

Spöregn här - Så blir att hoppa gymmet och unna sig lite lösgodis, lägga sig framför TVn med denna!

Medlem
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Nytt podcast avsnitt ute från NateTheHate släpptes precis (för 20 minuter sedan). "Predictions" inför imorgons Nintendo General Direct!

Spöregn här - Så blir att hoppa gymmet och unna sig lite lösgodis, lägga sig framför TVn med denna!

Såg hela Nate The Hates podcast på 2 timmar från idag. Detta är deras predictions för imorgon (ej leaks)

Nintendo och first party games:

• Metroid Prime 4: Beyond

• Hyrule Warrior: Age of Imprisonment

• Antingen Luigis Mansion 4 eller nästa 3D Mario (beroende på vilket som har kommit längst i utvecklingen)

• Monilith Soft (Nytt IP)

• Donkey Kong Bananza DLC

• Mario Kart World - Roadmap för framtida DLC:s

• Nästa våg av Switch 2 Editions (Mario: Wonders, Pikman 4, Switch Sports)

• Ett nytt NSO Game för Gamecube eller DK64

• Mario 3D Allstar & Super Mario Galaxy 2 Remaster

• Fire Emblem: Three Houses Deluxe Edition Switch 2

3rd Party Games:

• Bloodstained

• Metaphor Refantazio

• Elden Ring

• Armored Core: Fire of Rubicon

• Ace Combat 7 (Switch 2 Edition)

• Resident Evil 7 (Kanske RE: 2+3 dual pack)

• Ace Attorney 7

• Witcher 3 (Switch 2 Edition)

• Mass Effect Legendary Edition

• Star Wars: Fallen Order

• Kingdom Come: Deliverance 2

• Metal Gear Solid: Delta

• Death Stranding

• Baldurs Gate 3

• Professor Layton - New Game

• Indiana Jones and the Great Circle

• Call of Duty game

• Marvel Rivals

• Age of Empire game

• Like a Dragon game

• Shenmue 1+2 dual pack

• Final Fantasy 7 Intergrade

• Dragon Quest 7 HD

• Red Dead Redemption 2

• Borderlands 4

• Assassins Creed: Mirage

• Mario & Rabbids Collection

• Ett Rayman Remake/Remaster

—————
"Will into existence" - Osannolika förhoppningar:

• Nytt Chrono Trigger

• Nytt 3D Zelda

• Black Myth: Wukong

• Nytt F-Zero

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Såg hela Nate The Hates podcast på 2 timmar från idag. Detta är deras predictions för imorgon (ej leaks)

• Antingen Luigis Mansion 4 eller nästa 3D Mario (beroende på vilket som har kommit längst i utvecklingen)

3rd Party Games:

• Bloodstained

• Metaphor Refantazio

• Elden Ring

• Ace Attorney 7

• Death Stranding

• Baldurs Gate 3

• Call of Duty game

• Marvel Rivals

• Age of Empire game

• Like a Dragon game

• Shenmue 1+2 dual pack

• Dragon Quest 7 HD

• Red Dead Redemption 2

• Borderlands 4

—————

• Nytt Chrono Trigger

• Nytt 3D Zelda

• Nytt F-Zero

Tack för att du skrev ner allt! Hoppas verkligen mycket stämmer. Trist att man kommer hem runt 16 bara.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

3rd Party Games:

• Bloodstained

• Metaphor Refantazio

• Elden Ring

• Ace Attorney 7

• Death Stranding

• Baldurs Gate 3

• Call of Duty game

• Marvel Rivals

• Age of Empire game

• Like a Dragon game

• Shenmue 1+2 dual pack

• Dragon Quest 7 HD

• Red Dead Redemption 2

• Borderlands 4

—————

• Nytt Chrono Trigger

• Nytt 3D Zelda

• Nytt F-Zero

Tack för sammanfattning! Ska vara på Framefestivalen med skolan så kommer inte kunna se live tyvärr men hoppas på att kunna komma hem till godisskål full av nyutannonserade spel!

Metroid Prime 4: Beyond har fått 14-årsmärkning i Brazilien så det lär absolut visas imorgon. Eller ja, senare idag! En av sjuorna som SwitchForce hintade om tycks vara Far Cry 7 som kommer lanseras på Switch 2 day one! Någonting Fire Emblem kommer tydligen visas! Capcom, Square, Ubisoft (!), FromSoft, EA, Bandai (Namco) och Rockstar kommer också "närvara" i Directen Så detta kommer bli en himmelsk timme! En direct for the history books som det verkar!

Medlem
Skrivet av Belgaar:

3rd Party Games:

• Bloodstained

• Metaphor Refantazio

• Elden Ring

• Ace Attorney 7

• Death Stranding

• Baldurs Gate 3

• Call of Duty game

• Marvel Rivals

• Age of Empire game

• Like a Dragon game

• Shenmue 1+2 dual pack

• Dragon Quest 7 HD

• Red Dead Redemption 2

• Borderlands 4

—————

• Nytt Chrono Trigger

• Nytt 3D Zelda

• Nytt F-Zero

Om lejonparten av den listan skulle stämma så så blir jag totalt lyrisk

Medlem
Skrivet av Majoren:

Lejonparten?

Saknar en remake på Ocarina of Time. Som tredjepartsspel vill jag se Dead Island 2, då jag avvaktat med PS4 version för att kunna köpa nuvarande generationens version.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Lejonparten?

Saknar en remake på Ocarina of Time. Som tredjepartsspel vill jag se Dead Island 2, då jag avvaktat med PS4 version för att kunna köpa nuvarande generationens version.

Ocarina of time kan de gömma undan där solen aldrig lyser, men gärna en remake av alttp som inte är unreal engine-ful.

Sen vill man ju gärna ha ett nytt Fire Emblem, orkar inte spela Three Houses en runda till även fast det var väldigt bra. Men annars så finns det inte mycket att anmärka på om listan skulle stämma. Jag skulle i alla fall bli oerhört nöjd. Men ska inte bygga upp för mycket hype nu

Medlem
Skrivet av Majoren:

Verkligen.

Personligen försöker jag tona ner mina egna förväntningar enormt. Det är ju inte sällan hypen är total av alla rykten, spekulationer och vad man tycker -borde- visas och sedan får man en högst medioker tillställning utan Oumph...

Meeeeeen.... Taggad är man 😅

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Tack för sammanfattning! Ska vara på Framefestivalen med skolan så kommer inte kunna se live tyvärr men hoppas på att kunna komma hem till godisskål full av nyutannonserade spel!

https://youtu.be/ZDrZ8qJUN0U

Metroid Prime 4: Beyond har fått 14-årsmärkning i Brazilien så det lär absolut visas imorgon. Eller ja, senare idag! En av sjuorna som SwitchForce hintade om tycks vara Far Cry 7 som kommer lanseras på Switch 2 day one! Någonting Fire Emblem kommer tydligen visas! Capcom, Square, Ubisoft (!), FromSoft, EA, Bandai (Namco) och Rockstar kommer också "närvara" i Directen Så detta kommer bli en himmelsk timme! En direct for the history books som det verkar!

Intressant. Snart är det dags.

Någonting Fire Emblem verkar vara Three Houses Delux Edition minimum. Tyckte det lät lite för säkert hos Nate.

Om ni inte har spelat Fire Emblem Three Houses så har ni chansen nu om det visas. Rekommenderar det väldigt högt (enkel top 5 av alla Switch spel och kanske top 3 enligt mig)

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAA YEESSSS JAAAAAAA!!!!!

FIRE EMBLEM: FORTUNE'S WEAVE!!!!

Medlem

Inget Elden ring som visades eller fick ett datum.

Medlem

Fire emblem: Fortunes weave helt klart most wanted game på Switch 2 för min del. Det enda som skulle kunna toppa det är ett nytt Xenoblade.

Medlem

Landar i betyg på ca. 6/10 för denna Direct.

Nytt Fire Emblem blev nog största dragplåstret för min del.
Annars en ganska medium Direct. Räknade till fler än 3 farming-spel eller spel med farming som funktion i. Sedvanligt för Nintendo så fick dussinspelen omotiverat lång visningstid jämfört med de intressanta titlarna, där framförallt Switch 1-spel med väldigt låg ambitionsnivå fick äta upp plågsamt mycket av showen

OK Mario 40-års jubileum, och det nya Yoshi-spelet såg intressant ut (trevligt med ett pusselaktigt spel med lite lägre tempo och snygg grafik), men trist att de inte annonserade någon helt ny renodlad Super Mario-titel då jag personligen inte är särskilt intresserad av Galaxy-spelen i marginellt upputsad tappning.

Metroid Prime 4 såg sämre ut än väntat med ett till synes rent utsagt gräsligt motorcykel-segment med primitiv PS2-grafik, vilket kraftigt skar sig med hur spelet ser ut i övrigt, vilket jag tror fler tyckte då många initialt trodde det var ett helt annat spel. Sanslöst hur Nintendo vågade visa upp sådan dynga för ett sånt upphypat spel bland dess fans. Tror stenhårt på att MP4 kommer försenas till 2026 i sista stund, med tanke på att de nu satt det så långt bak i 2025-releasekalendern som det bara går då spelet sannolikt ännu är i ganska risigt skick med tanke på hur den där märkliga MC-delen såg ut.

Förutom bekräftat Resident Evil så var nog tredjeparts utannonseringarna den största besvikelsen för min del. Just Resident Evil ser ju ut som ett lovande spel, men i övrigt så lös det bredare tredjepartsstödet med sin frånvaro även denna gång. Inget Mass Effect, inga Xbox-spel, ingen Shenmue-kollektion.

Virtual Boy var förvisso en total överraskning, men ärligt talat hade då åtminstone jag hellre sett att Nintendo nu på direkten sett till att få ut en radda Gamecube-spel, för vem i hela friden kommer köpa ett förmodat högt prissatt tillbehör för att få spela de där 14 hemska knallröda spelen? Samtidigt som alla vi som betalar dyra pengar på NSO+expansion får fortsätta leva med att Nintendo pytsar ut Gamecube- och Nintendo 64-spel i snigelfart...

Nåväl. Man får ha i åtanke att dessa speltitlar trots allt bara täcker Switchen 2:s ca. 8 första månader på marknaden och lineupen är väl egentligen inte så pjåkig i sin helhet, så man får väl hoppas på att tredjeparts-releaserna tar bättre fart senare under 2026.

Skrivet av EndySWE:

Verkligen.

Personligen försöker jag tona ner mina egna förväntningar enormt. Det är ju inte sällan hypen är total av alla rykten, spekulationer och vad man tycker -borde- visas och sedan får man en högst medioker tillställning utan Oumph...

Meeeeeen.... Taggad är man 😅

Hehe, var nog tur ändå att man tonade ned förväntningarna. Det var ingen katastrofal Direct då det fanns några spel som såg väldigt trevliga ut, men överlag så tycker jag det hamnade en ganska bra bit ifrån "best case scenario"

Medlem
Skrivet av Majoren:

Landar i betyg på ca. 6/10 för denna Direct.

Nytt Fire Emblem blev nog största dragplåstret för min del.
Annars en ganska medium Direct. Räknade till fler än 3 farming-spel eller spel med farming som funktion i. Sedvanligt för Nintendo så fick dussinspelen omotiverat lång visningstid jämfört med de intressanta titlarna, där framförallt Switch 1-spel med väldigt låg ambitionsnivå fick äta upp plågsamt mycket av showen

OK Mario 40-års jubileum, och det nya Yoshi-spelet såg intressant ut (trevligt med ett pusselaktigt spel med lite lägre tempo och snygg grafik), men trist att de inte annonserade någon helt ny renodlad Super Mario-titel då jag personligen inte är särskilt intresserad av Galaxy-spelen i marginellt upputsad tappning.

Metroid Prime 4 såg sämre ut än väntat med ett till synes rent utsagt gräsligt motorcykel-segment med primitiv PS2-grafik, vilket kraftigt skar sig med hur spelet ser ut i övrigt, vilket jag tror fler tyckte då många initialt trodde det var ett helt annat spel. Sanslöst hur Nintendo vågade visa upp sådan dynga för ett sånt upphypat spel bland dess fans. Tror stenhårt på att MP4 kommer försenas till 2026 i sista stund, med tanke på att de nu satt det så långt bak i 2025-releasekalendern som det bara går då spelet sannolikt ännu är i ganska risigt skick med tanke på hur den där märkliga MC-delen såg ut.

Förutom bekräftat Resident Evil så var nog tredjeparts utannonseringarna den största besvikelsen för min del. Just Resident Evil ser ju ut som ett lovande spel, men i övrigt så lös det bredare tredjepartsstödet med sin frånvaro även denna gång. Inget Mass Effect, inga Xbox-spel, ingen Shenmue-kollektion.

Virtual Boy var förvisso en total överraskning, men ärligt talat hade då åtminstone jag hellre sett att Nintendo nu på direkten sett till att få ut en radda Gamecube-spel, för vem i hela friden kommer köpa ett förmodat högt prissatt tillbehör för att få spela de där 14 hemska knallröda spelen? Samtidigt som alla vi som betalar dyra pengar på NSO+expansion får fortsätta leva med att Nintendo pytsar ut Gamecube- och Nintendo 64-spel i snigelfart...

Nåväl. Man får ha i åtanke att dessa speltitlar trots allt bara täcker Switchen 2:s ca. 8 första månader på marknaden och lineupen är väl egentligen inte så pjåkig i sin helhet, så man får väl hoppas på att tredjeparts-releaserna tar bättre fart senare under 2026.

Hehe, var nog tur ändå att man tonade ned förväntningarna. Det var ingen katastrofal Direct då det fanns några spel som såg väldigt trevliga ut, men överlag så tycker jag det hamnade en ganska bra bit ifrån "best case scenario"

Trodde på riktigt att det var en spinoff när Samus dök upp på hojen, fick inte en bra vibe av det man fick se i den trailern. Hoppas vi blir motbevisade dock.

Medlem
Skrivet av sumodl:

Trodde på riktigt att det var en spinoff när Samus dök upp på hojen, fick inte en bra vibe av det man fick se i den trailern. Hoppas vi blir motbevisade dock.

Har varit övertygad på Beyond men fick verkligen ”B”-vibbar av hojen och öknen. 😅

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Har varit övertygad på Beyond men fick verkligen ”B”-vibbar av hojen och öknen. 😅

Nintendo fortsätter med sitt; blandar & ger.
Flera av spelen med till synes ganska låga till måttliga produktionsvärden såg ändå ganska intressanta ut, och tycker det är rätt kul att Nintendo fortsätter våga satsa på relativt udda produktioner som gamla bortglömda Nintendo 3DS-spel (Mii-spelet), Yoshi-spelet etc.
Det håller Nintendo vid liv som en spelproducent som har en enorm vidd av vitt skilda sorters spel och definitivt inte bara "Mario & Zelda" på repeat, vilket får dem att kännas mycket bredare än t.ex. Sony som bara verkar vilja satsa på säkra väletablerade kort numera.. Men med Metroid Prime borde de visat något betydligt mer imponerande vid det här laget. Undrar om Retro Studios verkligen vet vad de pysslar med där, känns som de bara höftade in motorcykeln från Zelda: Botw lite i förbifarten i en brainstorming om funktioner för att få Beyond att kännas nytt.

Retro Studios har väl för övrigt bara varit en supporterstudio för Nintendos interna produktioner ganska länge nu. Blir MP4 ett totalhaveri även i deras regi kanske Nintendo stänger ned dem. De har väl ändå sedan länge förlorat mycket av sin gamla kompetens, de kanske inte fungerar som studio längre för högkvalitativ spelproduktion

Medlem

Skönt att jag gick in med begränsade förväntningar

Dock tycker jag det var en helt godkänd Direct. Den breda tredjepartslistan uteblev men mycket av det som visades tycker jag såg bra ut och i sedvanlig ordning hade ju en majoritet av spelen som visades ett release window inom ett halvår.

Metroid Prime som open world var INTE på min bingobricka. Tänker inte döma ut det innan jag testat, men är ganska likgiltig. Dock fortfarande pepp på spelet som helhet och trevligt med release i år trots allt.

Virtual Boy fanns knappast heller på brickan. Jag har en konsol stående i förrådet men har bara testat 3 spel till den och alla gav mig huvudvärk efter en stunds spelande, något jag inte fått av något annat spel. Tycker dock detta är coolt och ett par av spelen ska definitivt bli intressanta att spela.

Annars var det mycket jag gillade även om allt inte var "nytt". Mario Galaxy 1/2 sjukt nice, nytt Yoshi (brukar vara mysiga spel), releasedatum i år för Age of Imprisonment och spelet ser bra ut, gillar Zelda Warriors spelen så är optimistisk. Hades 2 inom ett par veckor. Ettan är sjukt bra så ser fram emot det här, hållt mig från att spela hela vägen från alfasläppet till PC.

FFVIII trilogin bekräftad på Twitter av Square, minns inte om det framgick i själva directen. FFVII ser bra ut, spelade igenom hälften tidigare med rätt halvknagglig steam deck prestanda men kanske ger det en ny chans nu.

Dragon Quest VII remake. Detta är extremt hype. Inte spelat sjuan men funderat på att ta tag i det flera gånger då jag älskar både 11 och 8.

Resident Evil galore. Jag har inte spelat Village så det blir nog ett köp och om Requiem flyter ok köper jag det säkerligen som switch 2 för att enkelt kunna ha med till jobbet. Är det katastrof (vilket jag inte tror det blir) blir det endast soffspelande hemma till pc eller PS5.

Fire Emblem - kan bli hur bra som helst. Three Houses är helt fantastiskt och gillar även ett flertal andra spel i serien.

Monster Hunter Stories 3 ser också bra ut, Donkey Kong DLC var en överraskning men för tillfället ganska mättad på det. Sedan en massa uppdateringar och småspel. Väldigt mycket som visades tyckte jag helt enkelt såg väldigt bra ut, men det var inget som direkt fick mig att ramla av stolen av hype.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nintendo fortsätter med sitt; blandar & ger.
Flera av spelen med till synes ganska låga till måttliga produktionsvärden såg ändå ganska intressanta ut, och tycker det är rätt kul att Nintendo fortsätter våga satsa på relativt udda produktioner som gamla bortglömda Nintendo 3DS-spel (Mii-spelet), Yoshi-spelet etc.
Det håller Nintendo vid liv som en spelproducent som har en enorm vidd av vitt skilda sorters spel och definitivt inte bara "Mario & Zelda" på repeat, vilket får dem att kännas mycket bredare än t.ex. Sony som bara verkar vilja satsa på säkra väletablerade kort numera.. Men med Metroid Prime borde de visat något betydligt mer imponerande vid det här laget. Undrar om Retro Studios verkligen vet vad de pysslar med där, känns som de bara höftade in motorcykeln från Zelda: Botw lite i förbifarten i en brainstorming om funktioner för att få Beyond att kännas nytt.

Retro Studios har väl för övrigt bara varit en supporterstudio för Nintendos interna produktioner ganska länge nu. Blir MP4 ett totalhaveri även i deras regi kanske Nintendo stänger ned dem. De har väl ändå sedan länge förlorat mycket av sin gamla kompetens, de kanske inte fungerar som studio längre för högkvalitativ spelproduktion

Ja det kändes mer som ett nödvändigt ont för att skapa lite förnyelse i serien. Det tidigare som visats upp har sett bra ut, så jag hoppas på ett välpolerat äventyr i sann Prime-anda.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Verkligen, samma här!🙈

Medlem

Tyckte ändå att Metroid prime 4 beyonds miljöer var magnifika. Spelet ser GIGAAAAANTISKT ut

Medlem
Skrivet av Majoren:

Tror du har förskönat PS2 i dina minnen. Ser faktiskt inte problemet med grafiken i öknen? Sanden har för videon högupplöst och bra struktur, inget kantigt och fullt. Fyll gärna på exakt vad du tycker är så hemskt? Det som slog mig var att fysiken kändes lite klumpig, men man får ju tänka på att det är action och inte racing simulator, samt att det ska fungera på Switch också. Att man är i en öppen öken i ett Prime spel där Samus utforskar planeten är ju heller inte så konstigt, allt måste ju inte vara låsta tunnlar.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Tyckte ändå att Metroid prime 4 beyonds miljöer var magnifika. Spelet ser GIGAAAAANTISKT ut

Ja, roligt att uppgifterna om att det är ett "semi open-world" spel verkar stämma. Men är också skeptisk till motorcyckeln (ska alla deras spelserier få det inslängt i sig? Passar visserligen bättre här än i Breath of the Wild) men tror det blir bra när vi väl spelar det!

Annars blir jag mest hypad på Yoshi-spelet som såg helmysigt ut!

Känns också bra att jag inte hunnit ta tag på Mario Wonders på Switch ännu så inväntar denna istället!

Kul att denna släpps back to back på Switch 2!

Mer skräck! Får se om jag vågar spela denna dock!

Ytterligare ett gammalt rykte som nu visar sig stämma. Dock har jag bara läst horribla saker om den, huvudvärk efter kort tids spelande t.ex, men kanske fungerar bättre nu så ska bli spännande att testa!

Läckan om Pokémon-spinoff visade sig stämma också. Blev inte jättepepp på denna men kommer det demo kanske jag testar det!

Kul att Mario Galaxy 2 släpps nu också, även om jag hade hoppats på en Switch 2 Edition kanske det inte vore värt det och sålt sämre än som det släpps nu...

Fanns lite gott där i också. Allt som allt en helt okej direct!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/tTYux25TW8Q

Kul att Mario Galaxy 2 släpps nu också, även om jag hade hoppats på en Switch 2 Edition kanske det inte vore värt det och sålt sämre än som det släpps nu...

https://www.nintendo.com/en-gb/Games/Nintendo-Switch-games/Su...

Bläddra ner till sista tillägget:

"Enhanced for Nintendo Switch 2

A free update will be available for Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 on Nintendo Switch 2! Enjoy both games at 4K resolution in TV mode or 1080p in Handheld and Tabletop mode."

Det kommer faktiskt en gratis Switch 2 enhancement

Funderar faktiskt på att köpa ett gäng fysiska kopior om det visar sig vara limited edition likt 3D Allstar och säljs under limiterad period. Oöppnade 3D Allstars har gått upp en hel del i pris.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Funderar faktiskt på att köpa ett gäng fysiska kopior om det visar sig vara limited edition likt 3D Allstar och säljs under limiterad period. Oöppnade 3D Allstars har gått upp en hel del i pris.

Varför vill du göra det?

Medlem
Skrivet av wargreymon89:

Tror du har förskönat PS2 i dina minnen. Ser faktiskt inte problemet med grafiken i öknen? Sanden har för videon högupplöst och bra struktur, inget kantigt och fullt. Fyll gärna på exakt vad du tycker är så hemskt? Det som slog mig var att fysiken kändes lite klumpig, men man får ju tänka på att det är action och inte racing simulator, samt att det ska fungera på Switch också. Att man är i en öppen öken i ett Prime spel där Samus utforskar planeten är ju heller inte så konstigt, allt måste ju inte vara låsta tunnlar.

Sekvensen i öknen påminde väldigt mycket om hur spel som KOTOR2 ser ut på Switch, dvs. Gamecube/PS2/Xbox-grafik i uppskrämd upplösning. Detaljfattigt och tidig 2000-era på animationerna när motorcykeln for fram till synes tyngdlös. Jag tycker att man inte ska behöva göra en massa ursäktande om att "ja, men det ska ju fungera på OG-Switch också" osv. Antingen så klarar de av att leverera något som ser imponerande och inbjudande ut, eller så gör de inte det. Med det sagt så har jag aldrig varit hype på det här spelet, tycker det hittills mest sett lite gammalt och andefattigt ut. Förra trailern var inte heller bra med Samus "nya psychic-förmågor" att öppna dörrar på avstånd. Man ska väl inte måla fan på väggen, men för mig så känns det som att Retro famlar i mörkret och presenterar nu det ena torftiga försöket efter det andra att förnya spelserien med. Det här kommer nog bli ett spretigt spel med ljusglimtar från spelseriens förgångna, medan det tyngs ned av dåligt genomtänkta nymodigheter.

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Varför vill du göra det?

Endast om det är limiterad utgåva under limiterad period. Oöppnade 3D Mario Allstar gick bara att köpa under limiterad period nytt och har gått upp i pris varje år sen dess

Medlem
Skrivet av Majoren:

Sekvensen i öknen påminde väldigt mycket om hur spel som KOTOR2 ser ut på Switch, dvs. Gamecube/PS2/Xbox-grafik i uppskrämd upplösning. Detaljfattigt och tidig 2000-era på animationerna när motorcykeln for fram till synes tyngdlös. Jag tycker att man inte ska behöva göra en massa ursäktande om att "ja, men det ska ju fungera på OG-Switch också" osv. Antingen så klarar de av att leverera något som ser imponerande och inbjudande ut, eller så gör de inte det. Med det sagt så har jag aldrig varit hype på det här spelet, tycker det hittills mest sett lite gammalt och andefattigt ut. Förra trailern var inte heller bra med Samus "nya psychic-förmågor" att öppna dörrar på avstånd. Man ska väl inte måla fan på väggen, men för mig så känns det som att Retro famlar i mörkret och presenterar nu det ena torftiga försöket efter det andra att förnya spelserien med. Det här kommer nog bli ett spretigt spel med ljusglimtar från spelseriens förgångna, medan det tyngs ned av dåligt genomtänkta nymodigheter.

Agree to disagree. Öknar är tomma, så visst, detaljrikedom på extra saker försvinner ju i jämförelse med resten av spelet när man är inomhus etc. Håller med att det ser/känns fel ut på motorcykeln, men inte så hemskt att det behöver tas bort helt och hållet. Tror garanterat inte de spoilat allt i utan mycket som man får upptäcka själv i spelet.

Jag är i alla fall hoppfull om spelet från det som visats. Förväntar jag mig det bästa i historien? Nej, men tror definitivt att jag kommer tycka om det mycket.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

https://www.nintendo.com/en-gb/Games/Nintendo-Switch-games/Su...

Bläddra ner till sista tillägget:

"Enhanced for Nintendo Switch 2

A free update will be available for Super Mario Galaxy + Super Mario Galaxy 2 on Nintendo Switch 2! Enjoy both games at 4K resolution in TV mode or 1080p in Handheld and Tabletop mode."

Det kommer faktiskt en gratis Switch 2 enhancement

Aha, de kanske de borde ha lyft i directen. Men nåväl, det är goda nyheter! Borde släppt i Switch 2-fodral också för samling men antar det hade blivit onödig kostnad för dem så detta är helt klart bättre än inget. Speciellt som det är gratis.

Medlem

Förstår inte grejen med Virtual boy. Den konsolen floppade ju, så hur många kommer att köpa den annat än möjligen samlar objekt? Kommer dom spelen bara att fungera om Virtualboy prylen är ansluten eller vad? Vore väl bättre om de i stället moddade spelen till rätt färger i stället.
Jag har kört på någon emulator och då gick det att byta till en mer nedtonad blå eller grön färg som inte skadar ögonen.

Prime 4 tycker jag såg bra ut. Är glad att vi får Mario Galaxy 2.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skriv svar