Super Mario Galaxy-spelen i kollektionen går att köpa separata

Medlem

Är det samma Galaxy som i 3D collection eller uppdaterat/högre upplösning på något vis?

Intresserad av tvåan faktiskt.

Hur står sig Galaxy 1 och 2 om man älskade Odessey men inte har spelat galaxy?

signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Sunstalker:

Är det samma Galaxy som i 3D collection eller uppdaterat/högre upplösning på något vis?

Intresserad av tvåan faktiskt.

Det verkar köras på ungefär samma som i 3D-allstars. 1080p för Switch, men 4K om man kör det på Switch 2.

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hur står sig Galaxy 1 och 2 om man älskade Odessey men inte har spelat galaxy?

Det är ganska olika spel. Odessey är ju mer likt Mario 64 med sina stora öppna världar med mycket utforskande och samlande. Galaxy är också visserligen 3D-världar men mycket mer linjärt där du spelar på ganska små områden i taget med mer dokuserat gameplay. Det är aldrig svårt att veta vad man ska göra i Galaxy, allting är väldigt självklart och intuitivt, samtidigt som variationen är helt enorm med oerhört kreativa inslag och 2an anses av många, inkl mig själv, vara ännu bättre. Jag anser dessa vara de klart bästa Mario-spelen som gjorts. Men det beror nog lite på dina egna preferenser om du kommerr uppskatta Galaxy lika mycket eftersom de trots allt är ganska olika spel som sagt.

Medlem

Den stora viktiga frågan är ändå, har de uppdaterat instruktions-DVD’n till 4k Ultra-hd Blu-ray?

Medlem

Håll fingrarna i brallorna ett tag istället å köp beg från t. ex Tradera och spara några hundringar om nån månad. Ett gammalt jävla spel är inte värt att lägga så mycket pengar på.

Ninturdo...

Skrivet av Tryffel5:

Det verkar köras på ungefär samma som i 3D-allstars. 1080p för Switch, men 4K om man kör det på Switch 2.

Det är ganska olika spel. Odessey är ju mer likt Mario 64 med sina stora öppna världar med mycket utforskande och samlande. Galaxy är också visserligen 3D-världar men mycket mer linjärt där du spelar på ganska små områden i taget med mer dokuserat gameplay. Det är aldrig svårt att veta vad man ska göra i Galaxy, allting är väldigt självklart och intuitivt, samtidigt som variationen är helt enorm med oerhört kreativa inslag och 2an anses av många, inkl mig själv, vara ännu bättre. Jag anser dessa vara de klart bästa Mario-spelen som gjorts. Men det beror nog lite på dina egna preferenser om du kommerr uppskatta Galaxy lika mycket eftersom de trots allt är ganska olika spel som sagt.

Tack för bra svar. Jag har bara kört mario 64 lite grann . Annars är Odyssey ett mästerverk tycker jag.

Gillar senaste Wonder och alla nya 2d mario
Mario 2 och 3 till Nes är nog fortfarande favoriterna

Låter som jag kommer gilla Galaxy

signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Till Wii på Tradera - 50-150kr/st.

Till Wii U via e-Shop - 200kr/st (när butiken fortfarande var online).

Nu?

Lol.

Medlem
Skrivet av Legerdemain:

Till Wii på Tradera - 50-150kr/st.

Till Wii U via e-Shop - 200kr/st (när butiken fortfarande var online).

Nu?

Lol.

Ja, 200kr/st hade känts mer rimligt för 15-20 år gamla spel (även om det är bland de allra bästa spelen någonsin).

Medlem

Nintendo är mästarna på att sälja sina spel flera gånger! Det är ju också lätt när man byter format på sin hårdvara hela tiden.

Medlem

Jag hade lite points på spelbutiken så för mig blev det 736kr.

Jag har annars Galaxy 2 på Steam decken men en bana blev omöjlig att spela med den setupen så ska bli kul att komma vidare på Switch 2.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar