Squadron 42 kan missa 2026: "Jag vet inte om vi kommer klara det"
Hahaha! Stort fan av projektet, och van vid att inget nånsin släpps. Men det här var faktiskt oväntat. Aja, jag har inte bråttom och det verkar inte de ha heller.
Cyberpunk tog omåttligt lång tid och släpptes i katastrofalt tillstånd. Squadron 42 utvecklas dessutom bredvid Star Citizen som är onlinedelen. Det får ta den tid det tar. Sektliknande kanske det kan verka utifrån men jag vill bara se nått häftigt och bryr mig inte om det tar lång tid så länge ge det blir bra. Blir det en flop så blir det, då har man i alla fall försökt göra nåt annorlunda mot dagens AAA-slop.
Full disclosure, backat spelet med $60 runt 2020.
Nu var det inte riktigt det han menade, men ok.
https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/1nefnb4/comment...
Surprise surprise... Den kan nog missa även 2028. När alla redan har tröttnat på multi-crew scifi-spel, för alla indies t.o.m. hunnit före detta spel.
Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM
Haha å squadron 42 är väl bara en liten del av spelet väl? När släpps hela spelet som folk crowdfundat? Squadron 42 är ju bara en nödlösning när de ansåg att de inte hade något. Någon journalist i framtiden kommer definitivt gräva i det här spelet
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Haha å squadron 42 är väl bara en liten del av spelet väl? När släpps hela spelet som folk crowdfundat? Squadron 42 är ju bara en nödlösning när de ansåg att de inte hade något. Någon journalist i framtiden kommer definitivt gräva i det här spelet
Squadron 42 var det som kickstartades till att börja med, Star Citizen är vad det blev. Personligen mer intresserad av SQ42. Spelutveckling tar tid, och de jobbar på något som aldrig gjorts tidigare, på en skala som aldrig funnits tidigare. Så ja... jag är hoppfull men inte hypad.
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Chokerande nyhet. Något jag aldrig förväntat mig. Så förvånad. Otroligt. Mind blown.
Största griften inom gamedev?
Roberts klarar inte av att avgränsa projekt, hans mellannamn är 'feature creep'. Han behöver en vuxen ovanför honom som hytter med näven och förklarar att nu lägger vi inte till mer, gör klart vad du har lovat först.
Squadron 42 var det som kickstartades till att börja med, Star Citizen är vad det blev. Personligen mer intresserad av SQ42. Spelutveckling tar tid, och de jobbar på något som aldrig gjorts tidigare, på en skala som aldrig funnits tidigare. Så ja... jag är hoppfull men inte hypad.
Tycker de borde lagt all fokus på Squadron 42 och sen efter det släpps börja jobba på ett multiplayerspel i samma universum (AKA Star Citizen). Känns som de försöker göra för många saker samtidigt nu.
"Writer and Fighter"
Tycker de borde lagt all fokus på Squadron 42 och sen efter det släpps börja jobba på ett multiplayerspel i samma universum (AKA Star Citizen). Känns som de försöker göra för många saker samtidigt nu.
Kanske, det är ju mycket cross-over arbete dock. Saker i Squadron verkar slotta in i Star Citizen och tvärtom. Hela anledningen till att de gick bananas var ju för att de fick för mycket pengar till att börja med, och frågade backersarna om de ville att de skulle göra SQ42, singleplayer ensamstående spel... eller om de skulle gå bananas. Och bananas vann med en liten majoritet vill jag minnas.
Ja vem är förvånad, hoppas allt kickstarterfolk är nöjda och känner det fått/får valuta för pengarna...
Jag är jättenöjd och fått mer än väl valuta för pengarna redan nu, så jag klagar inte Och skulle spelet (både SQ42 och StarCitizen) släppas nångång är det bara finfin grädde på moset.
Jag menar, $40 eller vad jag gav har jag supit bort på markant värre saker.
Dock, det hela behöver inte handla om försening när det gäller utveckling utan att CIG helt enkelt inte har tillräckligt med pengar för att marknadsföra SQ42.
Kostnaden för att marknadsföra större AAA-titlar ligger i storleksordningen $100+ miljoner, de har inte de pengarna.
SC må ha dragit in $9 miljoner i augusti, men de pengarna gick i huvudsak till kraftigt ökade utgifter för utveckling, blir inte mycket kvar att spara för då framtida marknadsföringskostnader för SQ42.
För ett antal år sedan så drog de in pengar utifrån öronmärkta för då marknadsföring, med de pengarna är slut, då de gick till att förhindra en tidigare ekonomisk kollaps.
Chockerande nyhet. Något jag aldrig förväntat mig. Så förvånad. Otroligt. Mind blown.
Jag tänkte skriva typ exakt samma sak. Hahaha
Jag är jättenöjd och fått mer än väl valuta för pengarna redan nu, så jag klagar inte Och skulle spelet (både SQ42 och StarCitizen) släppas nångång är det bara finfin grädde på moset.
Jag menar, $40 eller vad jag gav har jag supit bort på markant värre saker.
$40 för vad om nu spelet inte ens är släppt? Någon techdemo?
Dock, det hela behöver inte handla om försening när det gäller utveckling utan att CIG helt enkelt inte har tillräckligt med pengar för att marknadsföra SQ42.
Kostnaden för att marknadsföra större AAA-titlar ligger i storleksordningen $100+ miljoner, de har inte de pengarna.
SC må ha dragit in $9 miljoner i augusti, men de pengarna gick i huvudsak till kraftigt ökade utgifter för utveckling, blir inte mycket kvar att spara för då framtida marknadsföringskostnader för SQ42.
För ett antal år sedan så drog de in pengar utifrån öronmärkta för då marknadsföring, med de pengarna är slut, då de gick till att förhindra en tidigare ekonomisk kollaps.
Du måste väl ändå mena $900 miljoner?
Enligt en snabb googling har dom tydligen dragit in en miljard dollar? Om dom varit nära en "ekonomisk kollaps" utan att färdigställa nånting trots det så är det en skandal, tycker jag iaf.
Nu var det inte riktigt det han menade, men ok.
https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/1nefnb4/comment...
This. Men bra topic för att få folk engagerade i forumet Även om själva storyn inte riktigt stämmer
Du måste väl ändå mena $900 miljoner?
Enligt en snabb googling har dom tydligen dragit in en miljard dollar? Om dom varit nära en "ekonomisk kollaps" utan att färdigställa nånting trots det så är det en skandal, tycker jag iaf.
$9 miljoner för augusti månad.
De är, sedan de drog in externa pengar, tvungna att publicerar finanser, senast då för 2023. Bara att titta på intäkter och utgifter för att se att det inte gick bra, och rapporten innehåller även varningarna för 2024. Finns inte något ekonomiskt utrymme för marknadsföring. De kan ju försöka låna $100 miljoner eller få andra stollar att gå in med pengar, för jag tror inte de kan be sina backers om de summorna...