Borderlands 4
Borderlands hittar tillbaka till gammal god co-op-form. Men någon glömde optimera.
Både Borderlands 3 och Tiny Tina's Wonderlands fick treor (välförtjänta) i betyg och det här är definitivt ett steg högre.
Så en given fyra ger jag det efter snart 15 timmars spelande. Och mer blir det till helgen
Hade kanske vart värt en 4 ”OM” spelet va bättre optimerat, visst nu har jag ju inte spelat spelet sjäkv, men ändå🤔🤷🏻♂️🙈
Icke optimerad spel kommer alldeles för lätt undan. Blir också alltid chockad när jag läser att Borderlands är en av de mest sålda spelserierna i historien.
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Både Borderlands 3 och Tiny Tina's Wonderlands fick treor (välförtjänta) i betyg och det här är definitivt ett steg högre.
Så en given fyra ger jag det efter snart 15 timmars spelande. Och mer blir det till helgen
Bra att du angav prestandaproblem som en egen negativ punkt Johan. Alltför många recensenter är för mjuka i det avseendet kan jag tycka.
Om prestandan var bättre hade nog spelet möjligen nått upp till en fyra. Jag är inte heller en av dem som är jättepicky vad gällande prestanda och hög fps, men detta är till och med låga för mina ögon. Som Gordon Ramsay skulle säga: "What a shame.."
"Writer and Fighter"
Jag har verkligen noll koll på hur så många kan klaga på optimeringsbekymmer.. Sitter med ett 9070XT och en ganska ’klen’ processor (Ryzen 7600) stock och pendlar på mellan 90-130 fps med allt på very high, undantag reflections som är nedskruvat till high.
Kör fsr performance och 1440p. Vore spelet comp. Så hade jag sänkt inställningarna för att verkligen maximera, men aa. Märkligt.
[EDIT] Såg nu att det var PS5 versionen. Här har även jag haft problem med ue5, exempelvis i first descendant.
Jag har verkligen noll koll på hur så många kan klaga på optimeringsbekymmer.. Sitter med ett 9070XT och en ganska ’klen’ processor (Ryzen 7600) stock och pendlar på mellan 90-130 fps med allt på very high, undantag reflections som är nedskruvat till high.
Kör fsr performance och 1440p. Vore spelet comp. Så hade jag sänkt inställningarna för att verkligen maximera, men aa. Märkligt.
[EDIT] Såg nu att det var PS5 versionen. Här har även jag haft problem med ue5, exempelvis i first descendant.
Känns konstigt att du baserar din erfarenhet på hur spelet presterar när du kör med fsr på performance. Stäng av det och se hur det flyter.
Om spelet varit väloptimerat hade du inte behövt ha FSR på, och definitivt inte på "performance", i det läget renderas bilden i väldigt låg upplösning, troligen hälften av den du valt (så i ditt fall 720p...). Ett RX 9070XT ska klara att rendera vilket spel som helst i 1440p utan FSR med godtagbar prestanda...
Är 35 timmar in i spelet nu. Det enda jag riktigt, riktigt, stör mig på är avsaknaden av minimap. Annars är det ett 4 av 5 för mig.
Det finns minimap man kan aktivera i settings
Om spelet varit väloptimerat hade du inte behövt ha FSR på, och definitivt inte på "performance", i det läget renderas bilden i väldigt låg upplösning, troligen hälften av den du valt (så i ditt fall 720p...). Ett RX 9070XT ska klara att rendera vilket spel som helst i 1440p utan FSR med godtagbar prestanda...
Spännande synpunkt! Har nog inte spelat ett enda spel utan DLSS eller FSR aktiverat senaste 4-5 åren. Mycket då det omnämnda upplevs både mer högupplöst samt ger bättre fps. Men absolut, med ett 5090 ska ju borderlands flyta på i 150fps+ utan upskalningstekniker.
Är 35 timmar in i spelet nu. Det enda jag riktigt, riktigt, stör mig på är avsaknaden av minimap. Annars är det ett 4 av 5 för mig.
Du kan slå på minimap
"Writer and Fighter"
Det finns minimap man kan aktivera i settings
Du kan slå på minimap
Är det sant? Eller menar ni radarn, för det är inte den jag eftersöker :/
Tycker det är hopplöst dumt att söka efter föremål i detta gentemot de förra
Kom ihåg - Kärlek kan aldrig vara viktigare än fördelningspolitik
Är det sant? Eller menar ni radarn, för det är inte den jag eftersöker :/
Tycker det är hopplöst dumt att söka efter föremål i detta gentemot de förra
Ja det finns en rund minimap uppe i högra hörnet man kan slå på.
Ja det finns en rund minimap uppe i högra hörnet man kan slå på.
Då är jag antingen dum (högst troligen) eller så har min inställningsmeny glömt att lägga in den, för jag kan för i mitt liv inte hitta något annat än kompass eller radar🤷♀️
Då är jag antingen dum (högst troligen) eller så har min inställningsmeny glömt att lägga in den, för jag kan för i mitt liv inte hitta något annat än kompass eller radar🤷♀️
Kollade igen, my bad, jag har inte spelet själv har bara sett en rund "minimap" i hörnet på youtubevideor men det va bara en rund radar tydligen ...
Kollade igen, my bad, jag har inte spelet själv har bara sett en rund "minimap" i hörnet på youtubevideor men det va bara en rund radar tydligen ...
Det är okej, vi är alla dåliga inför Guds ögon. Arvsynd osv
Ingen minimap endast radar https://wccftech.com/borderlands-4-is-more-vertical-and-lets-...
AMD Ryzen 9 9900X3D 4. 4GHz 140MB
ASUS ROG Crosshair X870E Hero
Corsair iCUE Link Titan RX LCD 360
G.Skill 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz
MSI GeForce RTX 5060 Ti 16GB Gaming Trio OC
låg prestanda? med den typen av grafiskt val, typiskt. jag kör 3an på max allt med 100 fps med en geforce 1070
Det är ju dock ett spel som kom ut för sex år sedan. Att ett tio år gammalt grafikkort kanske får kämpa med ett nytt spel, om än även i 1080p är nog att förvänta sig.