Borderlands 4 har massa spelare – trots kritiska spelare
Monster Hunter Wilds hade också 1 miljon spelare trots horribel optimering.
Majoriteten av spelare slutar inte spela p.g.a. det är dålig optimering, speciellt inte om man har långt över kravet på hårdvara eller är villigt att skruva lite på inställningar för att få en något sånär ok upplevelse även om det är i lite sämre grafik.
Sedan så även bland PC folk finns det fortfarande de som anser att 30fps och inte ens stabila sådana är ok att spela i.
Spelet i sig verkar ju inte heller vara dåligt så även de som är missnöjda med prestanda spelar säkerligen också om de inte gjort en refund.
Monster Hunter Wilds hade också 1 miljon spelare trots horribel optimering.
Majoriteten av spelare slutar inte spela p.g.a. det är dålig optimering, speciellt inte om man har långt över kravet på hårdvara eller är villigt att skruva lite på inställningar för att få en något sånär ok upplevelse även om det är i lite sämre grafik.
Sedan så även bland PC folk finns det fortfarande de som anser att 30fps och inte ens stabila sådana är ok att spela i.
Spelet i sig verkar ju inte heller vara dåligt så även de som är missnöjda med prestanda spelar säkerligen också om de inte gjort en refund.
Haha skulle precis skriva något liknande
Borderlands 3 var Epic Store exclusive i 6 månader innan det dök upp på Steam. Något folk bör ha i åtanke när man jämför "concurrent users" på steam mellan 3:an och 4:an. (Dvs skillnaden behöver inte vara så stor egentligen om BL 3 hade släppts på Steam dag 1)
Visst ja, bra poäng! Uppdaterar nyheten.
Borderlands 3 var Epic Store exclusive i 6 månader innan det dök upp på Steam. Något folk bör ha i åtanke när man jämför "concurrent users" på steam mellan 3:an och 4:an. (Dvs skillnaden behöver inte vara så stor egentligen om BL 3 hade släppts på Steam dag 1)
Det många inte kommer ihåg heller är att Bl3 hade mer problem (prestanda) än va bl4 hade också, så hade det släppts på Steam samtidigt så hade det nog landat på runt 50% där med.
Många spelare märker inte ens av shader compilation stutters, traversal stutters eller låg framerate.
Det är ju bara att kolla på valfri video/tråd som pratar om problemen så är det alltid folk som kommer och säger : "Det fungerar bra på min maskin"
Rent objektivt har ju borderlands ganska stora problem i sammanhanget, men det är inte alla som märker det eller bryr sig så mycket
Det många inte kommer ihåg heller är att Bl3 hade mer problem (prestanda) än va bl4 hade också, så hade det släppts på Steam samtidigt så hade det nog landat på runt 50% där med.
det har till och med fortfarande problem, särskilt i DLCerna. spelade i genom BL3 i förberedelse för 4:an förra veckan och även fast jag har en riktigt kratig dator så fanns det ställen där FPS sjunk så lågt som 30fps även fast ingenting hände.
det var inte många ställen men det hände. har inte haft det problemet med 4:an
Det låg i varukorgen men efter senaste uttalandet och noll självinsikt så gör jag rätt som bojkottar det gäller samma för de stora spelbolag som firar mord på nyss avlidna personer och det är också ett stort NEJ! Är det för mycket att kräva lite civiliserat beteende idag? Annars oroas jag vad det kommer bli av spelbranschen...
90% är ju NPCer som inte märker lagg och dålig performance, bara kolla på konsolspelare som tycker 30 fps är acceptabelt att betala för.
90% av folk är dumma för dom tycker inte som jag grrrrrrrr 😠😠😠
90% av folk är dumma för dom tycker inte som jag grrrrrrrr 😠😠😠
Tja, det är väl inte ett så konstigt ställningstagande ändå när man ser andra ge pengar till ett företag trots att företaget har släppt en tekniskt dålig produkt, och ej att förglömma hur utvecklarens CEO uttalar sig när det luftades kritik.
Monster Hunter Wilds hade också 1 miljon spelare trots horribel optimering.
Majoriteten av spelare slutar inte spela p.g.a. det är dålig optimering, speciellt inte om man har långt över kravet på hårdvara eller är villigt att skruva lite på inställningar för att få en något sånär ok upplevelse även om det är i lite sämre grafik.
Sedan så även bland PC folk finns det fortfarande de som anser att 30fps och inte ens stabila sådana är ok att spela i.
Spelet i sig verkar ju inte heller vara dåligt så även de som är missnöjda med prestanda spelar säkerligen också om de inte gjort en refund.
Många spelare märker inte ens av shader compilation stutters, traversal stutters eller låg framerate.
Det är ju bara att kolla på valfri video/tråd som pratar om problemen så är det alltid folk som kommer och säger : "Det fungerar bra på min maskin"
Rent objektivt har ju borderlands ganska stora problem i sammanhanget, men det är inte alla som märker det eller bryr sig så mycket
Ja det finns oerhört många som inte tänker på eller störs av att spelet hackar till och stannar och att saker poppar in eller andra optimeringsproblem som jag och många andra anser är helt spelförstörande.
Att nämna är också att jag vuxit upp med och spelat Stunt car racer på Amiga och liknande spel med 3fps men är ändå kritisk då jag vet att potentialen finns där att få ett bra spel med grymt flyt men de skiter i det o skyller på spelarna för vi inte gillar när de släpper ofärdiga spel. Det är det jag stör mig på mest för Borderlands 4 , att kritikerna blir beskyllda för att vi kritiserar.
Är ju samma med Elden Ring serien mfl finns otaliga exempel på tekniskt sunkigt gjorda spel som ändå säljer till massorna.
Ja det finns oerhört många som inte tänker på eller störs av att spelet hackar till och stannar och att saker poppar in eller andra optimeringsproblem som jag och många andra anser är helt spelförstörande.
Att nämna är också att jag vuxit upp med och spelat Stunt car racer på Amiga och liknande spel med 3fps men är ändå kritisk då jag vet att potentialen finns där att få ett bra spel med grymt flyt men de skiter i det o skyller på spelarna för vi inte gillar när de släpper ofärdiga spel. Det är det jag stör mig på mest för Borderlands 4 , att kritikerna blir beskyllda för att vi kritiserar.
Är ju samma med Elden Ring serien mfl finns otaliga exempel på tekniskt sunkigt gjorda spel som ändå säljer till massorna.
Håller med helt och hållet. Största problemet är väl responsen från utvecklaren just för borderlands 4.
Önskar jag det flöt på bättre? Absolut.
Har jag roligt ändå? Definitivt.
(3080 10gb, 100 gb shader cache, 0 "compilation/traversal stutters", men visst går fpsen ner i ~40 ibland, från ~80-90)
Väldigt bra exempel på "fungerar på min dator" Du kanske inte upplever stutters men det finns definitivt där, sen att du inte upplever det och störs av det är ju bara bra
Tja, det är väl inte ett så konstigt ställningstagande ändå när man ser andra ge pengar till ett företag trots att företaget har släppt en tekniskt dålig produkt, och ej att förglömma hur utvecklarens CEO uttalar sig när det luftades kritik.
alla har ju dock inte teknik problem med spelet. är dom dumma för att spelet funkar för dom? och många går inte på twitter och ser hur konstig Randy är. ska dom också bli kallade dumma för det?
alla har ju dock inte teknik problem med spelet. är dom dumma för att spelet funkar för dom? och många går inte på twitter och ser hur konstig Randy är. ska dom också bli kallade dumma för det?
Det är poängen. Alla har tekniska problem med spelet oavsett plattform. PC eller konsoll kvittar.
MEN! - det är inte alla som märker av det eller störs av det.
Det är poängen. Alla har tekniska problem med spelet oavsett plattform. PC eller konsoll kvittar.
MEN! - det är inte alla som märker av det eller störs av det.
fast det är inte sant på PC. jag har ingen problem. jag kan till och med skicka min statiskt och visa att men PC kör spelet perfekt 60fps med inga frame drops eller dålig frame pacing. problmen på pc är bara för folk med gammal hårdvara eller som försöker köra 4K
Många spelare märker inte ens av shader compilation stutters, traversal stutters eller låg framerate.
Det är ju bara att kolla på valfri video/tråd som pratar om problemen så är det alltid folk som kommer och säger : "Det fungerar bra på min maskin"
Rent objektivt har ju borderlands ganska stora problem i sammanhanget, men det är inte alla som märker det eller bryr sig så mycket
90% är ju NPCer som inte märker lagg och dålig performance, bara kolla på konsolspelare som tycker 30 fps är acceptabelt att betala för.
This ^
För egen del är jag ju begåvad med ett 4080 så jag kan ju köra deras vårdcentralenlösning med DLSS och Framegen.
Ligger på high på det mesta och quality på DLSS, fps låst till 120 och ligger väldigt stabilt där i 4K.
Något minnesrelaterat dock helt klart, börjar spelet hacka så är det enda som hjälper att starta om datorn, då flyter det igen.
Betat av drygt 30h och har riktigt kul med det, men har ju bara "tur" att jag kan använda DLSS och framegen annars hade det ju varit ospelbart.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
problmen på pc är bara för folk med gammal hårdvara eller som försöker köra 4K
Det verkar ju inte vara sant då många techkanaler testat med 5090 också ändå har problem även om de drar ner inställningarna.
Det verkar ju inte vara sant då många techkanaler testat med 5090 också ändå har problem även om de drar ner inställningarna.
Många har bevisligen stora problem med spelet, men det är också många som inte har problem.
Jag själv kör med RTX 4090 och en Intel i7 9700K (ja processorn är för klen, har en AMD 7800x3d men inte hunnit bygga än) på 4K upplösning med stort sett allt satt på high, dlss på quality, framegen off. Jag har inga problem med stutter eller krascher och sett väldigt få buggar, får ca 65-80 fps.
Jag kör på Windows 10, vet inte om det är det som gör skillnaden.
fast det är inte sant på PC. jag har ingen problem. jag kan till och med skicka min statiskt och visa att men PC kör spelet perfekt 60fps med inga frame drops eller dålig frame pacing. problmen på pc är bara för folk med gammal hårdvara eller som försöker köra 4K
Många har bevisligen stora problem med spelet, men det är också många som inte har problem.
Jag själv kör med RTX 4090 och en Intel i7 9700K (ja processorn är för klen, har en AMD 7800x3d men inte hunnit bygga än) på 4K upplösning med stort sett all satt på high, dlss på quality, framegen off. Jag har inga problem med stutter eller krascher och sett väldigt få buggar, får ca 65-80 fps.
Jag kör på Windows 10, vet inte om det är det som gör skillnaden.
Som jag sade ovan , alla märker inte problemen. Men de finns där precis som i många andra dåligt optimerade spel.
9800X3D och 5090 är taskig hårdvara tydligen.
Videon nedan startar vid 1 minut in där de pratar om shader comp stutter men de pratar också om andra problem.
Som jag sade ovan , alla märker inte problemen. Men de finns där precis som i många andra dåligt optimerade spel.
9800X3D och 5090 är taskig hårdvara tydligen.
Videon nedan startar vid 1 minut in där de pratar om shader comp stutter men de pratar också om andra problem.
Å andra sidan så duggar patcharna tätt, har väl kommit tre stycken minst sedan de släppte videon. Märkte själv att det kändes bättre efter senaste patchen och nu när jag kom hem fanns det ännu en patch. Hade kunnat önska att fler hade samma filosofi till prestanda som DICE valt med BF6.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Som jag sade ovan , alla märker inte problemen. Men de finns där precis som i många andra dåligt optimerade spel.
9800X3D och 5090 är taskig hårdvara tydligen.
Videon nedan startar vid 1 minut in där de pratar om shader comp stutter men de pratar också om andra problem.
Jag säger inte att det inte finns problem. För det finns det. Men att säga att alla har samma problem är bara dumt
Många har bevisligen stora problem med spelet, men det är också många som inte har problem.
Jag själv kör med RTX 4090 och en Intel i7 9700K (ja processorn är för klen, har en AMD 7800x3d men inte hunnit bygga än) på 4K upplösning med stort sett allt satt på high, dlss på quality, framegen off. Jag har inga problem med stutter eller krascher och sett väldigt få buggar, får ca 65-80 fps.
Jag kör på Windows 10, vet inte om det är det som gör skillnaden.
Vi får helt enkelt hoppas att de jobbar på att lösa problemen för de som har problem trots att deras CEO inte verkar vilja ta åt sig av någon kritik.
Som jag sade ovan , alla märker inte problemen. Men de finns där precis som i många andra dåligt optimerade spel.
9800X3D och 5090 är taskig hårdvara tydligen.
Videon nedan startar vid 1 minut in där de pratar om shader comp stutter men de pratar också om andra problem.
Handlar into om att jag inte märker problem, jag har helt enkelt inte några.
Att många har problem är det inget snack om, men det betyder inte automatiskt att alla har problem men att några inte märker det, det är bara förolämpande att uttrycka sig som att somliga inte märker något. Det man kan säga är att personer är olika känsliga, och att för en del är stutter eller framedrops inget de stör sig på och glatt spelar vidare.
Jag säger inte att det inte finns problem. För det finns det. Men att säga att alla har samma problem är bara dumt
Det vi pratar om här är problem som är kända i Unreal motorn. Det är "samma" problem för alla spel som använder motorn om man inte tar höjd för detta och tar med optimering under utvecklingsperioden.
Handlar into om att jag inte märker problem, jag har helt enkelt inte några.
Att många har problem är det inget snack om, men det betyder inte automatiskt att alla har problem men att några inte märker det, det är bara förolämpande att uttrycka sig som att somliga inte märker något. Det man kan säga är att personer är olika känsliga, och att för en del är stutter eller framedrops inget de stör sig på och glatt spelar vidare.
Det är du som tar åt dig och märker ord , jag har hela tiden sagt att många inte märker av det men att det är flera bevisade problem som finns oavsett hårdvara och plattform.
Att inte märka det är faktiskt en positiv sak , det negativa är om man klankar ner på de som faktiskt har problem när spel är tekniskt problematiska.
Det går att tekniskt kolla på dessa problem och se dem live när det händer och det är saker man som speltillverkare måste ta i akt då man gör spel med unrealmotorn.
Det går att fixa och det pågår jobb att göra det , patchar kommer säkert som fixar till mycker , ja kanske alla problem.
Sen att bossen sitter o gnäller på twitter på de som kritiserar och pekar att det är problem det anser jag vara största grejen som är problematisk här.
Vi får se hur spelet blir efter ett par månader med patchar , då kan vi återkomma och se.
Det vi pratar om här är problem som är kända i Unreal motorn. Det är "samma" problem för alla spel som använder motorn om man inte tar höjd för detta och tar med optimering under utvecklingsperioden.
Det är du som tar åt dig och märker ord , jag har hela tiden sagt att många inte märker av det men att det är flera bevisade problem som finns oavsett hårdvara och plattform.
Att inte märka det är faktiskt en positiv sak , det negativa är om man klankar ner på de som faktiskt har problem när spel är tekniskt problematiska.
Det går att tekniskt kolla på dessa problem och se dem live när det händer och det är saker man som speltillverkare måste ta i akt då man gör spel med unrealmotorn.
Det går att fixa och det pågår jobb att göra det , patchar kommer säkert som fixar till mycker , ja kanske alla problem.
Sen att bossen sitter o gnäller på twitter på de som kritiserar och pekar att det är problem det anser jag vara största grejen som är problematisk här.
Vi får se hur spelet blir efter ett par månader med patchar , då kan vi återkomma och se.
Var är mina stutters då? Som sagt jag tittar själv på min frame time medans jag spelar och jag har inga stutters