Untz, untz! Det är dags för spelhelg

Robot
Untz, untz! Det är dags för spelhelg

På helgen spelar man. Det vet ju alla. Vad spelar du?

#spelhelg

Medlem

Darkest Dungeon II i väntan på Silent Hill F-releasen.

Medlem

Laddar om vapnen och kör ytterligare en helg Borderlands 4.

Sneglar lite på Strange Antiquities också...

Medlem

Tänkte spela klart Super Mario Odyssey, i väntan på Galaxy 1 & 2 till min Switch.

Medlem

Gid of War Ragnarrök (Som jag tycker är skittråkigt men måste spela klart det) och GRIS som är skitcoolt

Medlem

Det blir Dying Light: The Beast för min del! Kommer varva lite med Gray Zone Warfare med brorsan emellanåt.

Medlem

Earthion som släpps till Switch igår samt Street fighter 6 på PC i vanlig ordning. Troligen lite Sonic Generation X Shadow på PC också.

Skrivet av Jimzan:

Gid of War Ragnarrök (Som jag tycker är skittråkigt men måste spela klart det) och GRIS som är skitcoolt

Ärligt talat så sitter jag också och försöker klara ut slutet. Men det är så satsan tråkigt spel. Ettan var ju super. Men Gud vad dryg storyn är i del 2. Och den där ungen. Ush! Om jag inte klarar spelet i helgen så rensar jag mappen på dom där 175 gigen skräp.

Medlem

Sniper Elite 4.

Medlem
Yes

Körde lite Doom igår på min R36S. Blir troligtvis att fortsätta det spåret med nostalgi i helgen.

signatur

I Regret Nothing

Medlem

Kanske 1/3 in i star wars outlaws.. började en gång för länge sen och spelade spelet helt fel och la ner. Gav det ett nytt försök nu. Tycker att det är ett ok spel.. AAAA-spel undrar ni? Nej säger jag🙃

Medlem

Blev klar med Hollow Knight tidigare i veckan och påbörjade Silksong direkt efter det så blir till att forsätta med det !
Inte jättlysande alla gånger då muskelminnet från en fullkittad The Knight sitter kvar xD, men men...

signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Köpt både Borderlands 4 och Silksong i veckan men är enormt sugen på att gå till workers and resources.

Medlem

Började med Nobody wants to die, så det blir att fortsätta med det i helgen

Skribent
Skrivet av bjornfobi:

Kanske 1/3 in i star wars outlaws.. började en gång för länge sen och spelade spelet helt fel och la ner. Gav det ett nytt försök nu. Tycker att det är ett ok spel.. AAAA-spel undrar ni? Nej säger jag🙃

Har också börjat spela igenom det relativt nyligen efter att Star Wars-suget kvarstod efter Andor säsong 2.

Skulle säga att det är över förväntan. star wars-känslan finns där bitvis och jag spelar mer sabacc än vad som är nyttigt 😅 Lite trist att de inte får göra en uppföljare..

Medlem

Cronos: The New Dawn

Medlem

Blir inget spelande alls, blir till att glo på Disney+ jag precis börjat med eller kanske börja på en ny bok🙂

Medlem

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

Medlem

Blir nog lite PoE2 och Project Zomboid

signatur

In Hoc Signo - PPP

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Har också börjat spela igenom det relativt nyligen efter att Star Wars-suget kvarstod efter Andor säsong 2.

Skulle säga att det är över förväntan. star wars-känslan finns där bitvis och jag spelar mer sabacc än vad som är nyttigt 😅 Lite trist att de inte får göra en uppföljare..

Sabbac ändå.. vet inte om det är mig det är fel på, men fattar fan inte. Fast är inget jättefan av ”kortspel i spel”
Men tanken är att man ska få par? Och de måste inte följa färg? Men vad gör tärningarna till exempel? (Kanske borde läst tutorial bättre)

Men håller med. Positivt överraskad. Först spelade jag guns blazing och då var det helt hopplöst.. när jag förstod att det är bättre med stealth så lossnade det.
AI har ju vart en stor diskussion och den är väl sådär ibland. Men inte så det förstör spelet fullständigt.

Medlem

Det blir sahara dlc:t i ArmA 3

Medlem

Jag är inne på min andra genomspelning av silksong vilket jag njuter till fullo av.

It's not a lake, it's an ocean

Skulle vilja fortsätta spela Cronos. Men har besök i helgen, så det blir ingenting.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net
Min musikkanal: https://www.youtube.com/@DJ_Ruffles

Medlem

Härlig variation på spelande denna vecka! Jag plumsar vidare i Hell is Us.

Ja men Kunio, så klart. Det är fanimig helt omöjligt att klara Renegade på högsta svårighetsgraden, jag tror inte att det är möjligt. Varför måste beat 'em ups gå på tid, VEM BESTÄMDE DET

Medlem

Ikväll blir det Space Marine 2 och imorgon blir det Drakborgen (brädspel) och Unmatched (brädspel).

signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av bjornfobi:

Sabbac ändå.. vet inte om det är mig det är fel på, men fattar fan inte. Fast är inget jättefan av ”kortspel i spel”
Men tanken är att man ska få par? Och de måste inte följa färg? Men vad gör tärningarna till exempel? (Kanske borde läst tutorial bättre)

Men håller med. Positivt överraskad. Först spelade jag guns blazing och då var det helt hopplöst.. när jag förstod att det är bättre med stealth så lossnade det.
AI har ju vart en stor diskussion och den är väl sådär ibland. Men inte så det förstör spelet fullständigt.

Som jag förstått det finns det 80 olika varianter av sabacc, men den som spelas i Outlaws är Kessel Sabacc.

Enkelt sammanfattat så ska du få par, eller så nära varandra som möjligt, ju lägre desto bättre. Färg spelar ingen roll.

Det bästa är att få två "Sylop"-symboler som är flytande och kan ha vilket värde som helst (kallas "True Sabacc") sen är 1-1 näst bäst och fallande, 2-2, 3-3 osv.

Varje runda det är din tur får välja att byta ut ett av dina kort mot någon ur högen eller de kort som ligger uppvända, men det kostar en marker.

Sen finns "impostor"-korten som får ett värde först efter sista rundan. Då slår du två tärningar och får välja ett av resultaten som det kortet sedan får.

Utöver detta så finns också en hel hög med olika "Shift tokens" som påverkar spelet, men kan man bara grunderna så lär man sig strategier med olika tokens av bara farten.

Brukar inte vara så såld på mini-spel i spel men Sabacc har ett sånt mystiskt skimmer kring sig att jag fastnade!

Medlem

Växlar mellan Skate (4) och BG3 med madammen. Men såg att Forza 5 är på PSN deals nu och funderar på att inhandla! Är det någon på forumet som ska rekommendera? 😇 Om det kommer några varma rekommendationer så blir det nog lite av det i helgen också 😅

Ambassadör
Xbox
Skrivet av mAxi89:

Växlar mellan Skate (4) och BG3 med madammen. Men såg att Forza 5 är på PSN deals nu och funderar på att inhandla! Är det någon på forumet som ska rekommendera? 😇 Om det kommer några varma rekommendationer så blir det nog lite av det i helgen också 😅

Forza Horizon 5 är riktigt sköj! Så här långt in i spelets livslängd så finns det hur mycket som helst att göra dessutom. Gillar du arkadracing så är det här inget att tveka på.

Själv ska jag försöka grinda klart BF6-battlepasset i Battlefield 2042, så det blir mycket pang-pang här.

signatur

Jump in.

Medlem

Det blir Borderlands 4 denna helg

12
Skriv svar