Untz, untz! Det är dags för spelhelg

Medlem
Skrivet av Jimzan:

Gid of War Ragnarrök (Som jag tycker är skittråkigt men måste spela klart det) och GRIS som är skitcoolt

Tyckte det var mestadels bra men för långt. Det var som bäst i mitten någonstans. I slutet kände jag typ, kan det inte vara klart snart zzz...

OnT: Spelar nya spelet Arctic Awakening. Walkinsim lite likt Firewatch.

Medlem

Trails in the Sky 1st (PS5) damp just ned i brevlådan. Ett 10/10 RPG enligt RPGsite.net. Så det blir det i helgen för mig.

Medlem

X4: Foundations, väldigt förvånad att jag gillar spelet, inte riktigt min kopp te i vanliga fall

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Forza Horizon 5 är riktigt sköj! Så här långt in i spelets livslängd så finns det hur mycket som helst att göra dessutom. Gillar du arkadracing så är det här inget att tveka på.

Själv ska jag försöka grinda klart BF6-battlepasset i Battlefield 2042, så det blir mycket pang-pang här.

Härlig rekommendation! Det blir att plocka upp! 😎 brukade älska de gamla NFS spelen men har inte spelat den typ av bilspel på en stund därför det lockar 😊

Medlem
Skrivet av X-me:

X4: Foundations, väldigt förvånad att jag gillar spelet, inte riktigt min kopp te i vanliga fall

Väldigt bra spel! Studion som släppt det är även väldigt bra folk med bra kontakt med sin community. Finns även en stor mängd moddar om man gillar sånt.

Lagt ned nära 1000 timmar i det spelet enligt Steam

Medlem

Har kommit till bokstaven K i A-Z och tänkte för det damma av min GBA för att för första gången göra mig bekant med den rosa allätaren i Kirby: Nightmare in Dream Land.

Parallellt med det har jag av någon anledning blivit sugen på att testa King's Bounty, trots att jag inte har någon nostalgisk koppling till det. Ska bara bestämma vilket av dem det kan bli.

Medlem

Dying Light The Beast

Medlem

Stardew Valley, en enorm arbetsbörda på den lilla skäggiga bonden men han kämpar på🙂

Skärmdumpsmästare

Vi flyttar i helgen men kanske finns det lite tid på söndag för att sätta upp datorn och spela någon timme Riftbreakers

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Pluspoäng till Joakim som dammar av C64an.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Forza Horizon 5 är riktigt sköj! Så här långt in i spelets livslängd så finns det hur mycket som helst att göra dessutom. Gillar du arkadracing så är det här inget att tveka på.

Själv ska jag försöka grinda klart BF6-battlepasset i Battlefield 2042, så det blir mycket pang-pang här.

Apropå racing så har jag kört runt 8 timmar av The crew:Motorfest och jag gillar det verkligen. Är ju väldigt "Forza" det med men känns ändå annorlunda. Tycker körkänslan är skön och motorljuden (de flesta) är grymt bra så jag rekommenderar även det

signatur

Nothing is Power without Control

Medlem

Plockade upp Unicorn Overlord för en blyg summa och spelet har verkligen vuxit på mig. Blir bara bättre och bättre. Trodde att autobattle-strategi skulle vara tråkigt, men inser nu att det kan vara riktigt roligt och man slipper dessutom spendera onödig tid i grindiga strider.

Medlem

En mix av Dredge, Songs of Conquest och No Rest for the Wicked!

Medlem
Skrivet av mAxi89:

Härlig rekommendation! Det blir att plocka upp! 😎 brukade älska de gamla NFS spelen men har inte spelat den typ av bilspel på en stund därför det lockar 😊

Jag rekommenderar att stänga av de flesta av spelets assist-funktioner. Jag har för mig att jag hade kvar ABS-bromsar och brake lines (linjer i marken som dyker upp vid kurvor och visar när det rekommenderas att bromsa).
Riktigt roligt spel, även expansionerna (framförallt Rally-expansionen) 👍🏻

Medlem
Skrivet av wreckah:

Jag rekommenderar att stänga av de flesta av spelets assist-funktioner. Jag har för mig att jag hade kvar ABS-bromsar och brake lines (linjer i marken som dyker upp vid kurvor och visar när det rekommenderas att bromsa).

Så körde jag också, hade bara "braking only" (inför kurvor) grejen och ABS på

signatur

Nothing is Power without Control

Ambassadör
Xbox
Skrivet av erazerswe:

Apropå racing så har jag kört runt 8 timmar av The crew:Motorfest och jag gillar det verkligen. Är ju väldigt "Forza" det med men känns ändå annorlunda. Tycker körkänslan är skön och motorljuden (de flesta) är grymt bra så jag rekommenderar även det

Najs, det har jag inte spelat än med det ligger i alla fall i säkert förvar i backloggen!

signatur

Jump in.

Medlem

Silksong, såklart. 40h in och lär ta ett antal timmar till innan jag är färdig.
Ruskigt bra spel, 9/10.

Medlem
Skrivet av wreckah:

Blev köp! Jag var inne och pillade lite på det och har väl funnit ut att det är väl dessa jag behöver 😇 Och det blir att inhandla expansionerna senare just nu känns det som att jag har bra med content för en stund 😎 gillar spelet skarpt, blev random indragen i nåt damage event, som blev riktigt roligt 😇

Testpilot

Inte blivit så mycket gaming denna helg, men imorgon tänkte jag prova Sonic Crossworlds. Sonic Allstar Racing Transformed är bästa kartspelet som släppts enligt mig så hoppas det här kan vara lika bra!

Medlem

Köpte Divinity: Original Sin 2 igår. Har bara hunnit spela några timmar men det känns lovande — känns på många sätt som ett bättre BG3 (älskade BG3s story, men tyckte ärligt talat ganska illa om gameplay — för mycket rng och godtyckliga regler, för att inte tala om rest).

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Köpte Divinity: Original Sin 2 igår. Har bara hunnit spela några timmar men det känns lovande — känns på många sätt som ett bättre BG3 (älskade BG3s story, men tyckte ärligt talat ganska illa om gameplay — för mycket rng och godtyckliga regler, för att inte tala om rest).

Nice! Har haft det i min backlog sedan förra året, tänkte börja köra igenom det i Oktober. Peppad!

12
Skriv svar