Vilket Metal Gear-spel vill du se som nästa remake?

Skribent
Skrivet av MacNille:

De två första Metal gear behöver verkligen en remake.
De är extreme viktiga för storyn överlag, men det är många som inte har spelat de.
4an skulle kunna vara en remaster och så att vi kan spela det på något annat än Ps3.

Jag är bara nöjd om vi kan få spela det på någon av de moderna konsolerna. Hann spela det lite på PS plus streamlng innan de tog bort det och det håller bra både spelmässigt och grafiskt fortfarande.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Metal Gear Solid
Men med alternativet att spela det i första person eller en modern take på tredje persons läget. Men orginal kameran måste finnas kvar, kanske lite förbättrad på sin höjd. Detta med modern AI, RT, 4K texturer och uppdaterade animationer.

Ja, rumpan är inte så snygg i originalet. Den kan man göra bättre med modern teknik.

Medlem
Skrivet av Kain:

Personligen är jag skittrött på remakes.

De är här för att stanna. Folk betalar vid dess altare. Både filmer och spel. När kommer vi få remakes av våra favoritskivor?

Medlem

Hade gärna sett en remake av Metal Gear Solid, men lite osäker på hur jag skulle vilja att den såg ut då.
Helst av allt skulle man kanske vilja ha 2 varianter, 1 remaster med uppdaterad grafik bara och det gamla gameplayet.

Och sen en andra version som är en hel remake, med både grafik och gameplay uppdaterat till dagens standard då med tredjepersonsvy.

Medlem

Jag vill ha en remake på femman där spelet blir såsom Kojima hade tänkt sig från början, inklusive ett riktigt slut. Det är tyvärr väldigt styckat på sina ställen.

signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Om Peace Walker får en förfinad nyversion, dvs med samma gameplay och öppen värld som MGSV, så har det spelet faktiskt en chans att till och med bli bättre än MGSV.

Medlem
Skrivet av lampis:

Jag vill ha en remake på femman där spelet blir såsom Kojima hade tänkt sig från början, inklusive ett riktigt slut. Det är tyvärr väldigt styckat på sina ställen.

Det sjukaste är att Konami hade till och med kunnat släppa sista uppdraget som ett DLC för 5$, och det hade nog sålts fantastiskt bra - det är jag säker på.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

De är här för att stanna. Folk betalar vid dess altare. Både filmer och spel. När kommer vi få remakes av våra favoritskivor?

Finns ju iaf hur många remasters på musik som helst, många gånger helt onödig, men om man gör det 7år efter albumet släppts kan man få rättigheterna till sitt album

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Finns ju iaf hur många remasters på musik som helst, många gånger helt onödig, men om man gör det 7år efter albumet släppts kan man få rättigheterna till sitt album

https://www.youtube.com/shorts/EpP3DurYxVU

Jag tänker mer på remakes. Vem vill inte ha nyversioner på sina gamla favoriter? Det låter ju bättre om man spelar in på nytt med modern teknik. Ozzy och Dio sjöng på de gamla Black Sabbath-skivorna, men det är bara nostalgi om man vill höra dom dammiga versionerna om och om igen.
Samma med Elvis, Queen, AC/DC, Van Halen, Michael Jackson osv. Man borde spela in skivorna på nytt med andra sångare och musiker, och ändra på det som inte håller måttet idag.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag tänker mer på remakes. Vem vill inte ha nyversioner på sina gamla favoriter? Det låter ju bättre om man spelar in på nytt med modern teknik. Ozzy och Dio sjöng på de gamla Black Sabbath-skivorna, men det är bara nostalgi om man vill höra dom dammiga versionerna om och om igen.
Samma med Elvis, Queen, AC/DC, Van Halen, Michael Jackson osv. Man borde spela in skivorna på nytt med andra sångare och musiker, och ändra på det som inte håller måttet idag.

haha fast spelar någon annan musiken blir det ju automatiskt en cover.
finns faktiskt en del återinspelningar med, men inte lika vanligt.

en personlig favorit som jag kmr å tänka på är denna, tycker den låter bättre än originalet

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

haha fast spelar någon annan musiken blir det ju automatiskt en cover.
finns faktiskt en del återinspelningar med, men inte lika vanligt.

en personlig favorit som jag kmr å tänka på är denna, tycker den låter bättre än originalet
https://www.youtube.com/watch?v=MYMmu2az4pk

Precis. Det är så man gör med spel och filmer. Covers. Det är vanligare än att man spelar in skivor på nytt med nya musiker och ändrar på saker i låtarna. Undrar varför? Varför inte gjuta nytt liv i de gamla inspelningarna. När man gör covers/remakes på spel så blir de ofta längre. Det är ju lysande. Tänk att få höra t ex 1984-albumet (Van Halen) med längre speltid och med fler gitarrsolon, spelade av en annan gitarrist, genom moderna prylar. Det är trots allt 42 år sen de spelade in skivan, den håller inte måttet med dagens standard.

Medlem
Skrivet av AELDSTAR:

Häftigt att föreställa sig originalen Metal Gear och Metal Gear 2 från Nintendo Entertainment System till en Switch, på Xbox och PC.

Annars är Metal Gear Solid 4 alldeles för bra för att inte få finnas på fler relevanta format.

Det känns fortfarande oerhört fel att stötta Metal Gear spelen när Kojima inte är med i bilden längre.

Metal Gear 2 kom aldrig till NES däremot. Det du tänker på är Snakes Revenge och är inte tvåan.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem
Skrivet av Sarato:

Metal Gear 2 kom aldrig till NES däremot. Det du tänker på är Snakes Revenge och är inte tvåan.

Det beror på hur man ser på det hela. Jag är förvånad att ingen i tråden reagerade tidigare ^^

Det finns ju två stycken tvåor, den av Konami sanktionerade tvåan Snake's Revenge (NES utan Kojima) och den senare tvåan Solid Snake (MSX2), båda var omtyckta och fick goda omdömen.
De facto och de jure är båda spelen uppföljare.

Givet schismen med Kojima, vore det intressant att se remakes på Metal Gear spelen och det kan också upplevas som lämpligt för Konamis del om de vill att serien ska ha en potentiell framtid bortom Kojima.

12
Skriv svar