EA Sports FC 26

Robot
EA Sports FC 26

Spelglädjen är tillbaka!

#fc-26

Medlem

Kul att det låter som de träffat rätt! Jag lär vänta tills det dyker upp gratis på ea play genom gamepass som vanligt, fc25 duger gott så länge.

Medlem

Låter inte så lovande för mitt 79 i FZ high score

Medlem

Får hoppas att du är den enda som tycker 4/5
Har 74 i FZ-High Score ^^

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Kul att det låter som de träffat rätt! Jag lär vänta tills det dyker upp gratis på ea play genom gamepass som vanligt, fc25 duger gott så länge.

Hade lovat mig själv att inte spela, trots Zlatan. För jag vet jag inte kommer göra något annat de närmaste månaderna isåfall.
Betyget gör att det löftet kommer mest troligt brytas om några veckor (när Skate-intresset börjar dala) 😅 men

När jag spelade senast för ett par år sen så blev det 200+kr billigare att betala för EA pass i 2(?) månader,spela och avbryta sub före black friday & sen köpa fullversion på black friday-rean (eller jul-rean), än att köpa hela spelet vid release 😆
Jag tror det funkar så än, har inte haft koll senaste åren 🙏

Medlem

Skummade igenom recensionen och kunde inte låta bli att notera i slutet att det står "FC 26 släpptes den 26 september" Är ju 22:a idag så 😅

signatur

Nothing is Power without Control

Medlem

Har tidigare köpt varje fifa från fifa 13 till 23 sen blev det paus. Skall skaffa detta dock är sugen igen!

Kul att det blev bra! Har nog aldrig köpt ett fotbollsspel i mitt liv, men alltid kul att spela sånt här hos vänner och ovänner. Om jag nånsin skaffar en Playstation igen så blir det säkert ett Fifa.. f'låt, FC till den.

Skribent
Skrivet av erazerswe:

Skummade igenom recensionen och kunde inte låta bli att notera i slutet att det står "FC 26 släpptes den 26 september" Är ju 22:a idag så 😅

Också ett skäl till det höga betyget, man får spela i framtiden!

Skribent

Jag ber härmed om ursäkt till alla som satt ett FZ High Score 🤭

Medlem
Skrivet av tootey:

Också ett skäl till det höga betyget, man får spela i framtiden!

"Future Club 26" 😋

signatur

Nothing is Power without Control

Medlem

Hur är Be A Pro läget? något nytt under solen eller har dem försakat det spelläget som vanligt?

Det är enda läget jag spelar, men vette tusan om det är dags att lägga bort EA FC och gå över till något annat fotbollsspel där dem inte bara lägger energi på att sälja spelkort och göra miljardvinster utan faktiskt bryr sig om de som spelar enbart offline.

signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Skribent
Skrivet av Mahkizmo:

Hur är Be A Pro läget? något nytt under solen eller har dem försakat det spelläget som vanligt?

Det är enda läget jag spelar, men vette tusan om det är dags att lägga bort EA FC och gå över till något annat fotbollsspel där dem inte bara lägger energi på att sälja spelkort och göra miljardvinster utan faktiskt bryr sig om de som spelar enbart offline.

Det finns inte i FC, men spelarkarriär finns. Och det är ganska slätstruket, tycker jag.

Medlem

Nu har jag såklart inte provat men när jag kollade videon som laddades upp i denna artikel ser spelet precis likadant ut som varje år. Jag kommer inte spela den här gången heller. Enbart om det dyker upp ett demo.

Medlem

jag är inte ens fotbollskille(mer UFC), men tror jag skall skaffa detta!

signatur

//monster

Medlem

Jag lirade FIFA från 09 fram till 22/23, men när spelet bytte namn kändes det som att något förändrades, så jag tappade intresset.

Online blev dessutom tuffare och tuffare för varje år – till slut spelade kidsen skiten ur mig, haha.
Tror inte jag kommer hoppa på “FIFA” igen, utan jag har fastnat mer för fighting-spel istället.

Redaktör
Skrivet av tootey:

Jag ber härmed om ursäkt till alla som satt ett FZ High Score 🤭

Du och mitt 77-jag måste prata....

signatur
Medlem

Har inte köpt något FIFA/FC-spel sedan 2020, men känns som att det börjar bli dags igen nu. Min enda fråga är som någon som är helt ointresserad av uppdaterade lag/spelartrupper hurvida det är värt det att köpa denna versionen eller hitta förra årets version för ett halvpris...

Medlem
Skrivet av Lisch:

Har inte köpt något FIFA/FC-spel sedan 2020, men känns som att det börjar bli dags igen nu. Min enda fråga är som någon som är helt ointresserad av uppdaterade lag/spelartrupper hurvida det är värt det att köpa denna versionen eller hitta förra årets version för ett halvpris...

Ett tips är att vänta till nov-dec och få FC26 för minst halva priset. Så har jag gjort i många år.

Skribent
Skrivet av Lisch:

FC 25 var inte lika bra/roligt som FC 26 IMO. Om du inte bryr dig så mycket om trupper är annars PES 5 eller SWOS riktigt bra fotbollsspel

THB
Medlem

Jag spelar fortfarande FC24 då FC25 var så fruktansvärt dåligt för mig som enbart spelar karriär, antingen som manager eller spelare.

Hela upplägget med taktiker med koder, att det inte gick att finjustera postitioner på spelarna osv gjorde så att jag satt i ett hörn och grät när jag testade FC25.

Hur är dessa lägen på FC26? Samma lika skit som FC25 eller mer åt FC24 h ållet?

Skribent
Skrivet av THB:

Jag spelar fortfarande FC24 då FC25 var så fruktansvärt dåligt för mig som enbart spelar karriär, antingen som manager eller spelare.

Hela upplägget med taktiker med koder, att det inte gick att finjustera postitioner på spelarna osv gjorde så att jag satt i ett hörn och grät när jag testade FC25.

Hur är dessa lägen på FC26? Samma lika skit som FC25 eller mer åt FC24 h ållet?

Det mesta är samma kring taktiker, det är inget FM direkt utan ska vara mer arkad även i de lägen som ska vara realistiska.

THB
Medlem
Skrivet av tootey:

Det mesta är samma kring taktiker, det är inget FM direkt utan ska vara mer arkad även i de lägen som ska vara realistiska.

Jo, FIFA/FC är ju ett "Arkad-spel".

I tex FC 24 så väljer du en taktik som en grund, sedan kan du finjustera och flytta runt positionerna, som exempel så kan du ha en 4-3-3 som bas men väljer att finjustera en CM så den blir CAM för det passar bättre med hans egenskaper.

Hela allt det togs bort i FC 25 vilket gjorde spelet totalt ospelbart för mig.

Men är det lika i FC 26 så blir det inget köp av det utan då är tyvärr serien rätt död för mig.

Medlem
Skrivet av THB:

Jo, FIFA/FC är ju ett "Arkad-spel".

I tex FC 24 så väljer du en taktik som en grund, sedan kan du finjustera och flytta runt positionerna, som exempel så kan du ha en 4-3-3 som bas men väljer att finjustera en CM så den blir CAM för det passar bättre med hans egenskaper.

Hela allt det togs bort i FC 25 vilket gjorde spelet totalt ospelbart för mig.

Men är det lika i FC 26 så blir det inget köp av det utan då är tyvärr serien rätt död för mig.

Det går inte att flytta spelare som det gick för några år sedan, nu har man formationer och ändrar roller, jag gillade det gamla istället där man kunde typ trycka fyrkant och flytta runt spelaren där man ville ha den, jag hoppas med i framtiden att det kan komma tillbaka

THB
Medlem
Skrivet av Björta40:

Det går inte att flytta spelare som det gick för några år sedan, nu har man formationer och ändrar roller, jag gillade det gamla istället där man kunde typ trycka fyrkant och flytta runt spelaren där man ville ha den, jag hoppas med i framtiden att det kan komma tillbaka

Tack för svar, då blir det att hoppa över FC 26 med, tråkigt att EA förstört spelet så mycket.
De verkar inte ha lyssnat på spelarna alls då det var oerhört många som klagade just på det.

Medlem
Skrivet av THB:

Tack för svar, då blir det att hoppa över FC 26 med, tråkigt att EA förstört spelet så mycket.
De verkar inte ha lyssnat på spelarna alls då det var oerhört många som klagade just på det.

Ja det är väldigt tråkigt, jag vill med ha total frihet att flytta spelarna så som jag vill, roller kan vara bra men hade föredragit att kunna välja att flytta mina spelare utan att behöva välja olika roller, dock när man sparar sin taktik nu med koder så kan man välja på en lista vilken kod man vill använda istället för att som förut behöva skriva koden det tycker jag är bra i alla fall

Medlem

Köpte det för att spela mot sonen. Provade även lite ultimate team och fastnade faktiskt lite smått för det. Riktigt roligt att spela squad battles och öppna packs.

Inte haft såhär skoj med ett fotbollsspel sedan adidas power soccer till ps1.

1
Skriv svar