Snabbkollen – Vilket blir årets bästa svenska spel?

Robot
Snabbkollen – Vilket blir årets bästa svenska spel?
Medlem

Splitfiction så klart! Det fick ju även priset ”Utmärkt Svensk Form” av prins Carl Philip.

Medlem

Det finns svenska spel? Alla pratar ju engelska i dom där spelen

Medlem

Arc Raiders ser helt klart mest intressantant ut för egen del.

Medlem

There can be only one. Två i detta fallet.

Medlem

Eftersom jag nyligen lärt mig att ARC är P2W/P4A kan jag inte längre välja det spelet. Då får det nog bli Split fiction

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Jag vill egentligen lägga rösten på BF6 men tror att SF vinner striden i slutändan.

signatur

Halo kompis!

Releasehästryttare

Split fiction

men

Abyssus är inte långt efter!

Medlem

Även om jag nog kommer sänka många timmar i Battlefield 6, så tar nog ändå Split Fiction priset som bästa svenska spel 2025!

signatur

Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Medlem

För mig personligen är det Arc Raiders som står ut, vilket jävla spel dom har lyckats göra!

Split Fiction var bra. BF6 är bra.

Men Arc Raiders är satans bra!

Medlem

Split Fiction lutar åt mitt bästa spel detta år, i alla kategorier.

Medlem

Split fiction är rejält överskattat så jag säger battlefield 6.

Medlem

Jag vet inte hur svenskt Battlefield är längre. Hur som helst tror jag att det kommer att ha sina problem och förmodligen inte vara någon höjdare, såhär på förhand.
Split Fiction vet jag är riktigt bra.

Medlem

Jump Space är och kan nog bli riktigt kul - men det är fortfarande i early access.

Redaktör
Skrivet av Ribcage:

Jag vet inte hur svenskt Battlefield är längre. Hur som helst tror jag att det kommer att ha sina problem och förmodligen inte vara någon höjdare, såhär på förhand.
Split Fiction vet jag är riktigt bra.

Dice gör mp-delen i alla fall.

signatur
Releasehästryttare
Skrivet av Tomas Helenius:

ÄR Volvo fortfarande svenskt då bilarna görs här? ..

Nej

Medlem

Hoppas på Split Fiction, har inte spelat det själv men vad man sett på trailers och vad man läst så är det grymt kul.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Okej! 👌

Medlem

Tror många har Split Fiction som goty favorit så jag röstar på den! Är givetvis en favorit hos mig också 😁

Medlem

Split Fiction var hur kul som helst. Bästa spelet jag spelat i år.

Medlem
Skrivet av Devan:

ÄR Volvo fortfarande svenskt då bilarna görs här? ..

Nej

Vissa anser att man bara är svensk om man tillverkas här.

Medlem

Jag och tjejen orkade inte ta oss igenom Split Fiction, trots att vi körde hela It Takes Two. Det var alldeles för ytlig gameplay för oss. Kanske får göra ett nytt försök senare.

Jag fastnade som fan i både Arc Raiders och BF6 betorna dock. Tror kanske BF6 är mer min grej, så min röst faller på det.

Medlem

BF6 blir garanterat årets spel, inte bara svenska heller. Det kommer att ligga i toppen på försäljningslistorna under resten av generationen och ligga och skvalpa strax under gta6.

Medlem

Ingen koll på årets svenska spel. Metal: Hellsinger fick väldigt bra omdöme på Steam?

1
Skriv svar