Ghost of Yōtei
Livligt beskrivet.
En klassisk Amleth saga om hämnd. Jag uppfattar det som att miljöerna bär spelet och gör resan värd att göra. Farhågorna och oron om stutters och behov av optimering, är till stor del stillad.
Och att få besöka ett "fagert att ro och att rida" Japan om någon vecka är svårt att tacka nej till.
Hösten blir onekligen en balansgång mellan knoppen, händerna, vänster samt höger fot, för att komma i mål. Förhoppningsvis snubblar spelplanen inte på sand i dynamospakarna.
Watanabe mode med lofi låter jäkligt nice. Hade velat ha mer lofi i spel
Håller helt med! Låter skitnice!
Sånt händer definitivt, men det sker tyvärr inte lika dynamiskt som i RDR2 - där är Rockstar oslagbara.
Jag hoppas också att de lämnar japan nu och försöker sig på något annat!
Om de blåste liv i Sly Cooper, eller ännu hellre Infamous, hade jag blivit glad!
Love it! Sen blir det väl inte på samma nivå.
Nej men jag tänker typ Ghost of Rome nästa gång 😄👊
Du slipper ju hasa dig fram till datorn och exempelvis köpa det här:
https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...
Samma pris på Power:
https://www.power.se/gaming/playstation/playstation-spel/ghos...
Jag har ju digital edition så det är bara svälja det
Jag läste nyss Eurogamers recension av Ghost of Yotei och hur spelet jämförs med Assassin's Creed Shadows. Tapsell på Eurogamer anser att Yotei borde ha varit ett mer linjärt äventyr i stället, då Yoteis öppna värld är tommare än AC: Shadows öppna värld.
Det här för mina tankar till Mafia: The Old Country och det upplägg som spelet valt, där free roaming är separerat från den hårt regisserade berättelsen. Blev plötsligt ännu mer relevant att spela igenom både Shadows och Yotei för att göra en juste jämförelse.
Rätt anmärkningsvärt ändå att Eurogamer, som inte är fjäderviktare i sammanhanget gett Yotei en trea och Shadows en fyra av fem möjliga. Anmärkningsvärt eftersom Sonys spel tillsammans med Nintendos spel nästan uteslutande brukar landa toppbetyg bland många kritiker.
Känns positivt ändå att kulturkritiker landar annorlunda och det visar på att det är lönsamt att läsa recensioner. Fast till syvende och sist är det bäst att spela själv och bilda sig en egen uppfattning.
Livligt beskrivet.
En klassisk Amleth saga om hämnd. Jag uppfattar det som att miljöerna bär spelet och gör resan värd att göra. Farhågorna och oron om stutters och behov av optimering, är till stor del stillad.
Och att få besöka ett "fagert att ro och att rida" Japan om någon vecka är svårt att tacka nej till.
Hösten blir onekligen en balansgång mellan knoppen, händerna, vänster samt höger fot, för att komma i mål. Förhoppningsvis snubblar spelplanen inte på sand i dynamospakarna.
Jag måste erkänna att det var märkligt att växla mellan Ghost of Yotei och Baby Steps 😅 I ett rör man sig framåt lekande lätt och i det andra är varje kulle en utmaning!
Jag får önska dig lycka till i båda spelen!
Länkade denna recension till gumman (som lider av tillfälligt speltorksyndrom) och sen recensionen av Tsushima. Blev rätt raskt ett köp av Tsushima på Steam och några timmar senare en förbokning av Yōtei. Suveränt skriven, tack!
Roligt att ni läser och uppskattar det man skriver, det gör det värt alla sena kvällar och slit vid tangenterna 😁
Hoppas båda spelen faller er i smaken!
Du slipper ju hasa dig fram till datorn och exempelvis köpa det här:
Samma pris på Power:
https://www.power.se/gaming/playstation/playstation-spel/ghos...
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/ghost-of-yotei-...
Så troligen kommer även ex. Power sänka sitt pris till ungefär samma innan release.
Alltid lika sjukt hur det ibland kan vara så fruktansvärt stor skillnad på digital kontra fysisk i vissa fall.
dvs 250:- i detta fallet.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/ghost-of-yotei-...
Så troligen kommer även ex. Power sänka sitt pris till ungefär samma innan release.
Alltid lika sjukt hur det ibland kan vara så fruktansvärt stor skillnad på digital kontra fysisk i vissa fall.
dvs 250:- i detta fallet.
Elgiganten har sänkt till 649:- nu. De brukar ha bra deal när storspelen släpps. Hämta i butik så skippar man frakten också.
Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW
Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''
Tyckte ettan led ganska mycket av att världen/kartan symmetriskt var fylld med likadana "aktiviteter" överallt. Man kom till ett nytt område, och varenda ett hade 3st X-aktiviteter, 2st Y aktiviteter och 1st Z aktivitet. Känns nästan AI-genererat. Hoppas tvåan är bättre på den delen..
Tyckte ettan led ganska mycket av att världen/kartan symmetriskt var fylld med likadana "aktiviteter" överallt. Man kom till ett nytt område, och varenda ett hade 3st X-aktiviteter, 2st Y aktiviteter och 1st Z aktivitet. Känns nästan AI-genererat. Hoppas tvåan är bättre på den delen..
Låter som det är "Ubisoft-genererat"
Kan vara kul beroende på vilken sinnesstämning man är i, ibland kan det va avslappnande att göra såda där aktiviteter man redan gjort innan på alla tidigare områden.
Låter som det är "Ubisoft-genererat"
Kan vara kul beroende på vilken sinnesstämning man är i, ibland kan det va avslappnande att göra såda där aktiviteter man redan gjort innan på alla tidigare områden.
Ja, det låter inte osannolikt då jag har precis samma problem med Ubisoft spel. The Witcher 3 å andra sidan lider inte av detta då hela världen känns mer levande och oförutsägbar.
Jag har ju digital edition så det är bara svälja det
649kr hos elgiganten
649kr hos elgiganten
Haha tack för den ångesten. Har ju bara digital edition.
Ja som man bäddar får man ligga eller vad säger man
Ja som man bäddar får man ligga eller vad säger man
Ja, när jag köpte en billigare variant tänkte jag att det blir kompensationen när PSN spelen är så dyra. Men 899 kr förväntade jag mig inte. Det mesta köper jag dock på rea. Eller egentligen inte alls 😂
Tröttnade snabbt på det första. Låste aldrig upp alla delarna. Försökt flera gånger att spela igenom det. Men blev för mkt av samma med gameplayet. Men det var ett vackert spel att rida omkring i. Detta verkar vara typ samma. Så blir pass för mig. Men bra för de som gillade det första
Ja, det låter inte osannolikt då jag har precis samma problem med Ubisoft spel. The Witcher 3 å andra sidan lider inte av detta då hela världen känns mer levande och oförutsägbar.
Jag gillar inte alls Ubisoft-konceptet men GoT var ett fantastiskt spel. Kan störa mig lite på repetetionen men det är mer lagom här och resten är så bra. Köper detta som directors cut framöver.
Tröttnade snabbt på det första. Låste aldrig upp alla delarna. Försökt flera gånger att spela igenom det. Men blev för mkt av samma med gameplayet. Men det var ett vackert spel att rida omkring i. Detta verkar vara typ samma. Så blir pass för mig. Men bra för de som gillade det första
Jag gillade verkligen upprepningen i det första eftersom stridsmekaniken var så bra.
Håller tummarna för pc releasen. Gud vad sugen jag blev på detta efter recensionen
Tack för att du läser!
Jag tycker ändå att balansen är okej, och många sidoaktiviteter har sina egenheter. Men det är lätt att bli liiite trött på repetitionen när jag fokuserade för mycket på just sidouppdrag och annat. När jag började följa den röda tråden blev det lite mer variation och intressant då berättelsen fördes framåt, man får väga det där lite själv - lagom är bäst!
599kr 😂
Hittills gillar jag AC Shadows för spelglädjen, spelmekaniken, variationen och den mer realistiska miljön, där NPC:erna upplevs som mer vakna.
Hittills gillar jag Ghost of Yotei för musiken och de vackra och mer romantiskt överdrivna miljöerna som griper tag i en utforskare likt jag själv är.
Däremot råkade jag i strid ut för att allt bara frös och flera sekunder senare precis i färd med att jag skulle starta om PS5:an, så började spelet röra på sig igen. Förhoppningsvis var det en engångsbugg som Sucker Punch Productions patchar bort med lite andra småskavanker som framedrops vid strider, som att karaktärens fötter går som i en decimeter gyttja (sjunkit igenom texturen) på fast mark, känns lite PS2, orginalet hade trots allt samma problem och lite annat. På det stora hela är jag nöjd hittills. ^^
Lite irriterande med en jättehatt som tar upp 10% av skärmen. ;D
Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år
Haha keep it coming. Funderar på att köpa redan ikväll för 899 kr. Första rean när väl bli till jul och då i bästa fall 749 kr. Inte mycket att hänga i julgranen.