Battlefield Portal – bygg om Battlefield 6 som du vill

Robot
Battlefield Portal – bygg om Battlefield 6 som du vill

Fan vad taggad jag blev på kampanjen när jag såg trailern! Ser ju lite ut vad Cod en gång var innan det ballade ur fullständigt. Stängde dock av halvvägs för att inte ”spoila”. Tror det där kommer bli riktigt fett spel, både sp och mp.

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Geeks Gaming
Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Fan vad taggad jag blev på kampanjen när jag såg trailern! Ser ju lite ut vad Cod en gång var innan det ballade ur fullständigt. Stängde dock av halvvägs för att inte ”spoila”. Tror det där kommer bli riktigt fett spel, både sp och mp.

Singleplayer verkar dock vara av det svagaste laget som dom hittills lyckats med... verkar mer vara en överseriös ton, halvbuggiga animationer, lite scripting och egentligen bara vanliga kartor med AI-bottar på.
Sen kan det säkert ha lite fräna cutscenes, men inte som dom gjort förut.
Ska nog spela igenom det iallafall

Medlem

Oooh! Blev riktigt taggad av editorn, får lite vibbar från editorn de hade till Battlefield 1942.
Vet inte hur många kartor jag satt och gjorde till det spelet och till Silent Heroes modden.

Kanske tom blir så att man spenderar mer tid i editorn än i spelet.

Medlem

Detta är stort och kan avgöra spelets livslängd, vanliga spellägen blir till slut tråkiga och då behövs nytt innehåll där kommer portal in med egna lägen och kartor skapade av communityn. 5v5 plant and defuse, zombiemode, gun game, hide and seek, möjligheterna är enorma

Skrivet av rewoX:

Singleplayer verkar dock vara av det svagaste laget som dom hittills lyckats med... verkar mer vara en överseriös ton, halvbuggiga animationer, lite scripting och egentligen bara vanliga kartor med AI-bottar på.
Sen kan det säkert ha lite fräna cutscenes, men inte som dom gjort förut.
Ska nog spela igenom det iallafall

Vanliga kartor med AI-bottar är ju verkligen tillbaka till rötterna! Tar de bort cutscenes också så blir det precis som att spela kampanjen i Battlefield 1942. 😁

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Vanliga kartor med AI-bottar är ju verkligen tillbaka till rötterna! Tar de bort cutscenes också så blir det precis som att spela kampanjen i Battlefield 1942. 😁

Vet inte om jag kallar 1942's kampanj för en kampanj men, spelet i sig var fantastiskt på sin tid!
Otroligt många timmar man spenderat i det spelet, främst att möta botar i olika svårighetsgrader

Medlem

Detta låter ju faktiskt jävligt bra.

signatur

1338 - One Step Above

Skrivet av rewoX:

Vet inte om jag kallar 1942's kampanj för en kampanj men, spelet i sig var fantastiskt på sin tid!
Otroligt många timmar man spenderat i det spelet, främst att möta botar i olika svårighetsgrader

Ne, inte jag heller. Men det var vad de själva kallade det för i spelet, vill jsg minnas. Körde också orimligt många matcher mot datorn, men på den tiden var det inte aktuellt att spela online mot andra för min del.

Mer on topic: Portal ser riktigt spännande ut!

Medlem

Låter grymt, hoppas då att det är med adminverktyg så att man kan bygga lite communitys runt servrarna

signatur

MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz

Medlem

Hoppas att någon bygger kartor från BF3. Caspian Border och Metro!

1
Skriv svar