Tävla och vinn Ghost of Yōtei till PS5
Väldigt kul att läsa vad folk ser fram emot med spelet! Personligen är nog min högsta grej på listan rätt liten i förhållande till många andras, men det är en grej som jag verkligen älskade med det första spelet.. Och det är förmågan att namnge vår häst.
Otroligt liten sak i det stora hela, men att få välja ett namn för vår häst gjorde att den kändes mer personlig på något sätt. Så jag hoppas att vi får göra detsamma i Ghost of Yōtei! 🤷
Har aldrig spelat Ghost of Tsushima så för mig blir det en första djupdykning i spelserien. Vad som får mig taggad på Ghost of Yotei är de fantastiska miljöerna och variationsrika striderna. Japan har alltid varit ett drömresmål för mig och att få bevittna dess kultur från 1600-talet vore en fantastisk skildring att uppleva!
Jag älskar samuraj samhället i ghost of Tsushima och att det är historiskt med mongolierna som fiender. Men det jag ser mest fram emot är inte grafik uppdateringen från Tsushima, eller hur man spelar spelet. Det kommer vara väldigt coolt och allt men det jag mest ser fram emot är huvudkaraktären. Kvinnor förr i tiden fick inte vara samurajer och jag älskar att de just gjorde ett spel med en kvinna som samuraj. Jag ser mest fram emot hur hon utvecklas som karaktär under spelets gång och hur hon går emot ett sånt typiskt samuraj samhälle med bara män som samurajer. Jag tycker det är coolt att se en kvinnlig samuraj som går emot normen
Spelat en hel del Ghost of Tsushima, älskar naturen och landskapet. Det är det jag är mest pepp för att se i nya Ghost of Yōtei.
Kommer lätt kunna spendera en hel kväll till att bara rida runt och se saker.
GameMachine: | Lian Li O11 Dynamic EVO XL | ASUS ROG Crosshair X870E Hero | AMD Ryzen 9 9800X3D | Asus ROG Ryujin III | 64GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC | M.2 NVMe's: 2TB (OS) + 4TB + 4TB | Lian Li EDGE Platinum 1300W
Jag älskar samuraj samhället i ghost of Tsushima och att det är historiskt med mongolierna som fiender. Men det jag ser mest fram emot är inte grafik uppdateringen från Tsushima, eller hur man spelar spelet. Det kommer vara väldigt coolt och allt men det jag mest ser fram emot är huvudkaraktären. Kvinnor förr i tiden fick inte vara samurajer och jag älskar att de just gjorde ett spel med en kvinna som samuraj. Jag ser mest fram emot hur hon utvecklas som karaktär under spelets gång och hur hon går emot ett sånt typiskt samuraj samhälle med bara män som samurajer. Jag tycker det är coolt att se en kvinnlig samuraj som går emot normen
*det fanns kvinnliga samurajer, ”Onna-bugeisha”.
Jag förälskade mig i Ghost of Tsushima och Jins historia som visade sig vara mycket djupare än jag först trodde (jag blev helt överraskad av slutscenerna med Lord Shimura och tårarna kunde inte annat än att sippra fram).
Efter att tagit del av ett så välskrivet äventyr som fick min moralkompass att snurra sidleds ser jag väldigt mycket fram emot Yōteis mörka och blodiga hämndhistoria.
Jag vill utmanas igen i etisk strid. Låt mig dra vapen och utkräva denna hämnd. Ingen nåd kommer visas och tvivelaktig rättvisa kommer skipas.
Allt kommer ske på japanska och mycket kommer ske i Kurosawa- och Champloo Mode.
Arigatou Gozaimasu!!!!
Jag längtar efter att få visa min kära sambo varför det är en bra idé att lägga vårt sparkapital på en resa till Japan. Enligt recensionen är spelets miljöer vansinnigt läckra, och om hon kan värja sig mot det kanske hon inte kan värja sig mot de hjälpsamma vargarna, djurvän som hon är.
Kunskapsförmedlare.
Jag ser fram emot att avnjuta spelet under min föräldraledighet i vår nya lägenhet med dottern bredvid mig i soffan, bortvänd från alla elakingar i spelet givetvis. Att få umgås med henne och samtidigt njuta av en vacker spelvärld, guidad av diverse djur, kommer bli ett episkt höstäventyr av full njutning
Jag ser mest fram emot att inte bli mosad av första bästa demon – men ändå låtsas som att jag är en fullfjädrad samuraj. 🏯⚔️
Planen är att smyga som en ninja… tills jag blir upptäckt och panikspringer som en förvildad tanuki.
Ghost of Yōtei känns som det perfekta spelet för att leva ut min inre hjälte – och min yttre klantighet! 😂
Jag la alla mina sista slantar på MGS 3 Delta. I hopp om att få känna nostalgin, kärleken och snakes svett. Men frustrationen över den gamla spelmekaniken tär på mig! Jag tänker inte spela det mer, vägrar! Vill inte förstöra minnet.
Fy dig Snake, nu har jag inte råd med Ghost of Yotei! Jag lider, gråter och behöver att ni, FZ ska rädda mig. Så jag har nåt att spela, någon glädje om kvällarna denna kommande höst.
.. Från att slita o knega dag in och ut, att snart äntligen få en välförtjänt vila för de fysiska, och istället sätta fokuset till "världen från förr" i de idylliska och vackra landskapet som dåtidens Japan erbjöd.
Har så många underbara minnen från när jag startade upp Ghost of Tshushima första gången på mitt PS4 (som på den tiden identifierade sig själv som ett jetplan), och jag ser så fram emot att få sätta mig ner och starta upp mitt nyinköpta PS5 för att ge mitt framtida jag nya minnen från Ghost of Yotei.
Med vad som känns som en evig kamp med alla beskymmer och motgångar som många av oss har o göra med i dagens värld, så ska det bli så skönt att få varva ner och drömma sig bort.. Även om det bara blir för en liten stund..
Förutom det uppenbara varför man ser fram emot Ghost of Yōtei, är att jag börjar bli gammal och att Ghost of Yōtei kan hjälpa mig att bromsa mitt åldrande!
Jag ser fram emot att spelet ska hjälpa mig att olja upp reflexer, simlutanförmågan, kvickhet och förmågan att kunna fatta snabba beslut i stridens hetta.
Detta är något som långsamt sinar med åldern och det bästa och mest underhållande sättet att bromsa nedgången på är såklart att spela spel. Ghost of Yōtei verkar ju ha det rätta innehållet för att få en åldrande gamer att få bibehålla sin ungdom ett tag till!
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
Jag är sjukt taggad på Ghost of Yōtei! Ghost of Tsushima är enligt mig ett av de bästa spelen de senaste 10 åren, och jag ser verkligen fram emot att leva mig in i världen i Ghost of Yōtei och knåpa ihop haikudikter så som exempelvis...
Vid Yōteis fot,
blod färgar natten djupt röd,
FZ levererar...