Robot
Silent Hill f

Silent Hill hittar hem igen, även om spelet ibland lägger krokben för upplevelsen.

#konami, #neobards-entertainment, #silent-hill, #silent-hill-f

Medlem
För dyrt!

900kr för ca 12tim långt spel? Nej tack, väntar tills det kommer till Game Pass/Ps+ eller priset har gått ner.

signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Geijmer:

900kr för ca 12tim långt spel? Nej tack, väntar tills det kommer till Game Pass/Ps+ eller priset har gått ner.

Kör hellre ett spel på 12timmars där varje timme kul än ett spel på 100timmar som känns långrandigt

Men ja, spel för 900kr känns inte så lockande oavsett.
Jag värderer mer spel på "är spelet värt min tid".

Medlem
Skrivet av Geijmer:

New Game+ lägger till mycket lore och scener, samt nya slut. Även en True Ending (kräver att man gjort 2 slut?) efter New Game+ med ännu mera lore etc. Så som alla/flesta Silent Hill behöver man köra om spelet flera gånger för att njuta fullt ut av det. Blir ett antal flera timmar då.

Releasehästryttare
Medlem
Skrivet av Geijmer:

Om spelet är bra spelar det väl ingen roll om det är 10 timme eller 100 timmar?

Spelar hellre ett bra spel som jag njuter utav i 10 timmar än plågar mig igenom 100 timmar.

Sen att det är dyrt, mjo spelen blir bara dyrare och dyrare. Något som vi får acceptera. Om det inte känns värt det för dig så rekommenderar jag dig att inte köpa spelet. Om tillräckligt få köper spel för 900 kr kommer marknaden att justera sig själv.

Medlem

Death Stranding 2 kostade 779 kronor och det är mycket längre än Silent Hill fis som kostar 789 kronor, och Metal Gear Solid Delta: Snake Eater som kostar 738 kronor. Man får mer för pengarna när man köper ett spel från Konami.

Tur att det inte är Konami som ger ut GTA 6.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Geijmer:

Att vänta på rea gör jag i nästan alla fall, men gör undantag. Tycker själv att SHf är lagom långt. Inte minst för alla olika slut, som ju hör Silent Hill till.

Jo, ökade spelpriser är ett faktum. Sen är antalet timmar inte det viktigaste för mig utan vad som händer under de timmarna.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Själv ger jag spelet 2/5. Det svagaste spelet i serien hittills. Jag bara önskar att jag hade hållit koll på tiden så jag inte hann få för mycket speltid så jag kunde få en refund för det.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Spelade 2 timmar och sålde det på Tradera, combat var så tråkig och vissa pussel var bara irriterande. Kollade även playthrough på youtube ifall det skulle bli intressantare senare men njae, såg inte så ut. Håller inte med dom höga betygen för detta spel, gillade SH2 remake och hade hoppats på detta.

signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

Strider har väl aldrig varit Silent Hills starkaste sida.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Redaktör
Ponny
Skrivet av Vileoxe:

Strider har väl aldrig varit Silent Hills starkaste sida.

Så sant. Men det här systemet är onödigt klumpigt. Man hade kunnat hålla det mer ”cleant”.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Metroid:

Själv ger jag spelet 2/5. Det svagaste spelet i serien hittills. Jag bara önskar att jag hade hållit koll på tiden så jag inte hann få för mycket speltid så jag kunde få en refund för det.

Vet inte hur du kan säga det när Homecoming och Downpour existerar

Medlem

Måste erkänna att jag blev en aning besviken på detta.

Atmosfären är på topp men tempot blir lidande av de långsökta pusslen och att det ofta inte är särskilt tydligt vart man ska. Striderna känns ganska klumpiga. Det har inte heller mycket med Silent Hill att göra.

Medlem
Skrivet av Tusske:

Ascension?

Medlem
Skrivet av Tusske:

Downpour har jag faktiskt inte testat ännu då jag inte ägde någon konsol ur den generationen då, men Homecoming tycker jag faktiskt (tro det eller ej) är bättre. Även om det också har sina brister.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Är drygt 3.5 timmar in och tycker personligen inte att striderna är speciellt klumpiga, för att vara ett survival horror-spel.

Silent Hill originalen har klumpiga strider, i f känns det smidigare och mer responsivt, enligt mig. Med det sagt så gör det att det känns mer actionbetonat än tidigare. Känslan av tyngd känns även ganska bra.

Jag säger inte att det spelet har mästerliga strider, men det känns inte helt uruselt heller.

Något jag inte är ett fan av är vapen som går sönder och försvinner dock. Har inte stött på att något försvinner ännu, men känns bara en aning onödigt, iallafall att dom försvinner.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Death Stranding 2 kostade 779 kronor och det är mycket längre än Silent Hill fis som kostar 789 kronor, och Metal Gear Solid Delta: Snake Eater som kostar 738 kronor. Man får mer för pengarna när man köper ett spel från Konami.

Tur att det inte är Konami som ger ut GTA 6.

Jag väntar fortfarande på din bedömning av spelet innan jag lägger in en beställning. Är det Godkänt eller inte av en expert av din kaliber av franchasien ?

Medlem
Skrivet av submariner:

Jag väntar fortfarande på din bedömning av spelet innan jag lägger in en beställning. Är det Godkänt eller inte av en expert av din kaliber av franchasien ?

Det har sålt 1 miljon exemplar. Och det är ett Konami-spel. Nåt alldeles extra alltså.
Halleluja

Medlem
Skrivet av Tusske:

Som är seriens bästa efter 2ans remake !!!

Efter ha kollat lite på youtube på det här så ser striderna ganska fattiga ut tack vare pausen mellan varje slag. Förstör striderna helt o hållet för min del. Aj aj , kunde ha blivit ett mästerskap annars

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Kör hellre ett spel på 12timmars där varje timme kul än ett spel på 100timmar som känns långrandigt

Men ja, spel för 900kr känns inte så lockande oavsett.
Jag värderer mer spel på "är spelet värt min tid".

Vill du då betala samma för ett spel som kanske du har kul i 56 timmar kontra 12 timmar? Eller anser du annorlunda där?

Medlem
Skrivet av wargreymon89:

Ascension?

sant. det är också trash

Skrivet av Metroid:

Downpour har jag faktiskt inte testat ännu då jag inte ägde någon konsol ur den generationen då, men Homecoming tycker jag faktiskt (tro det eller ej) är bättre. Även om det också har sina brister.

oof

Medlem

Man har dubbelt så kul med ett Konami-spel. Helt enkelt mer kvalitet per speltimme.

De hävdar att det är 100% japansk skräck.
Konami är väl japanskt och spelet utspelas i Japan. Men utvecklarna är från Taiwan.
De två första Silent Hill (riktiga Silent Hill) gjordes av en japansk studio.

Medlem
Skrivet av psp123:

Måste erkänna att jag blev en aning besviken på detta.

Atmosfären är på topp men tempot blir lidande av de långsökta pusslen och att det ofta inte är särskilt tydligt vart man ska. Striderna känns ganska klumpiga. Det har inte heller mycket med Silent Hill att göra.

Silent Hill är en amerikansk småstad. Silent Hill har inte hittat hem. För staden ligger inte i Japan.

Medlem

Blev klar igår och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med spelet, det har silent hill vibbar men känns ändå som ett eget spel. Visst är combaten lite seg men det är väl de som är charmen med silent hill?

Medlem
Skrivet av ItsmrD:

Blev klar igår och jag måste säga att jag är väldigt nöjd med spelet, det har silent hill vibbar men känns ändå som ett eget spel. Visst är combaten lite seg men det är väl de som är charmen med silent hill?

Ibland när det snöar eller är dimma utanför fönstret så får jag lite Silent Hill vibbar.
I vilket land tycker du att nästa Silent Hill ska utspelas?

Medlem

Vill väldigt gärna spela detta men 899:-? Nej tack. När det kostar 2-300:- så ska jag slå till.

Medlem

Bra text!
Har Silent Hill någonsin varit i Japan förut?
Jag tycker det låter lagom nedtryckande med stämningen. Hoppas dimman är bra också.

Sen... är inte en expert men är inte skräckspel antingen tryckande men lågintensivt (som Silent Hill) eller hetskt och ständigt påfrestande som Resident Evil 4?
I de tidigare är det inte lite grejen att slagsmålen är klumpiga för att man ska känna sig svag?

Medlem
Skrivet av AdamMK:

Bra text!
Har Silent Hill någonsin varit i Japan förut?
Jag tycker det låter lagom nedtryckande med stämningen. Hoppas dimman är bra också.

Sen... är inte en expert men är inte skräckspel antingen tryckande men lågintensivt (som Silent Hill) eller hetskt och ständigt påfrestande som Resident Evil 4?
I de tidigare är det inte lite grejen att slagsmålen är klumpiga för att man ska känna sig svag?

Nej, Silent Hill har bara funnits i Amerikat.
Silent Hill släpptes 1999 och det var där allt började. Senare så har man gjort efterkonstruktioner, som Origins och nya fis.

De riktiga Silent Hill spelen, de två första, handlade om atmosfär och att man fick använda fantasin. Men de anses vara uråldriga och förlegade. Den moderna publiken vill ha mer fart och fläkt och och att man får se allt, med knivskarp grafik. Det får man i Silent Hill spelen idag. Ju mer du har att slå på desto bättre.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ibland när det snöar eller är dimma utanför fönstret så får jag lite Silent Hill vibbar.
I vilket land tycker du att nästa Silent Hill ska utspelas?

Hade varit nice med typ Alaska vibbar…typ the thing fast silent hill

12
Skriv svar