Nytt blod i Blood – Nightdive gör ny nyversion
Även remaster på Outlaws är på väg!
https://www.youtube.com/watch?v=qx4O0OmaFNg
Såg att man kan köpa 2019 versionen för 20 kr på GOG. Det kanske blir den för min del.
Spelade igenom den för ett år sedan, mysigt och nostalgiskt! Värt 20kr tycker jag.
Varför då? Blood Fresh Supply fungerar ju svinbra på modern hårdvara. Känns lite slöseri med tid dom kunde använda till att modernisera nått spel som inte funkar
Har ju inte funnits tillgängligt på konsol tidigare.
Har ju inte funnits tillgängligt på konsol tidigare.
Aha. Trodde det var på konsol redan. Carry on Nightdive
Om dom kunde även släppa en modern level editor till Blood så hade det varit guld.
Ja jäklar vad man satt och knåpade ihop banor i Blood, Duke och Shadow Warrior. En level editor hade verkligen varit guld.
Underbart, detta har jag väntat på !
Så, 4e december
Nej, 4'e debember, står i artikeln 😅
Fresh Supply kör inte Build engine utan Kex Engine och hela spelmekaniken är reverse engineered. De gjorde ett ganska bra jobb men det är fortfarande lite annorlunda orginalet. Läste nån kommentear att den nya versionen ska vara baserad på källkoden, vilket låter konstigt eftersom källkoden till Blood har varit förlorad.
På PC just nu rekommenderar jag NBlood eller NotBlood (NBlood med gameplay tweaks man kan slå på/av). De är till och med kompatibla med demos från originalet. Båda skaffas lättast med Build Launcher.
Om dom kunde även släppa en modern level editor till Blood så hade det varit guld.
Vad är felet med xmapedit?
I övrigt måste konsol vara enda anledningen att skaffa det här. Jag har "fresh supply" men det är pinsamt dåligt om man jämför det med nblood. Nightdive är så ordentligt överskattade med sina halvdana produkter.