Tävla och vinn Ghost of Yōtei till PS5
Jag ser fram emot att försvinna in i en värld av under och mystik. Där jag kan försvinna in i flera timmar och bara skapa mig ett rykte av att va ett skräckinjagande spöke!
Åka runt i landskapet och utföra dåd och hämnas de döda! Upptäcka hemliga platser och episka berättelser inom denna plats!
Gemytlig heten.med spelen och dess bakrund är förbannat bra. I första återspegla des kurasawas arbete i själva spelets grund. I allt från strider till filmiska sekvenser musik och ljud. Denna gången bygger de även vidare Battle Royale regissörens splatter!. Förväntar mig ett förfinat arbete på ett redan bra combat system. Men framförallt världen och historian kring Edo perioden som man älskar efter the Asia saga av James Clavel. Att det nu blir en kvinna som protagonist i ett land där deras rättigheter var få under tiden och utmaningarna destu värre kommer skapa mycket berättande i frågan. Jag längtar helt enkelt efter helheten med spelet, så väl som kulturen kring det!
Jag ser egentligen inte fram mot något för egen en del men för en av mina bästa vänner. Han har haft en motig höst och blivit friställd från jobbet. Det kommer säkert ordna sig men jag hade verkligen velat ge honom en nyckel till Ghost of Yotei. Han älskade Ghost of tshusima och jag skulle verkligen unna honom lite verklighetsflykt som motvikt till cv-skapande och alla intervjuer och arbetsprover som väntar.
Jag ser fram emot Ghost of Yotei för jag söker utmaningar som kräver allt. Äntligen ett spel jag ser mig själv att spela sedan Rdr2, har funnits andra spel man testkört men har alltid dragits tillbaka till min första utmaning i Arthurs liv. Nu ser jag fram emot att få ge rättvisa åt Atsu.
Jag snubblade över första spelet. Förstod inte charmen, men min flickvän älskade att kika när jag spelade, blev engagerad av Jin sin historia och tvingade mig igenom dom första timmarna tills jag gav det en ordentlig chans. Nu sitter jag här, med precis fyllda 36 år och får samma känsla som när man var barn och väntat en god stund på nästa ”feta” släpp! Ren och skär lycka samt iver 🫡
Jag såg några haikus, det såg kul ut. Min favoritgenre av spel är episka äventyrsspel med karaktär och handlings fokus. Eftersom Nordisk Film arrangerade tävlingen så valde jag att sammanfatta upplevelsen jag söker av Ghost of Yotei i form av ett nordiskt kväde. Strukturellt växte det till sex stansor som i bästa fall fångar samma filmatiska känsla som spelet erbjuder. Hoppas det inte blev för mycket av ett sidospår, om inte annat är det en bra ursäkt att skriva ett kväde.
Klädd i Kurosawa,
Atsu av Alm,
rustad för hämnd,
väpnad med askans svärd.
En trollkona med gråben.
Härskade gjorde
ättling av orm,
arvinge av surt,
rävvalp, spindelson,
drakens avkomma,
furste var Saito.
Nio vintrar och sju till,
i thurs tyranni.
Osådda åkrar i tjuvtid.
Knivar blodas törstlöst.
Hordom i hem
bränner bröders band.
Askans svärd klingar,
när djuravlade
skallar splittras.
Ulven river ben från bröst.
Den furste
finner konans bane.
Grödor växer
vid himlafjället.
Ylande lugn
i vindarnas värld,
kona med ulven
som blodsbror.
Hämnad far, mor
och syster.
Nidbunden häxa
som varginna,
eller Yotei-gårds
beskyddare?
Jag hoppas att jag kan kliva in i denna värld och uppleva filmatisk bild och ljud och att känna Atsus hämnd som min egen.
Grejen är att man aldrig vinner något i sånna här tävlingar, så spelar ingen roll vad man skriver.
Skulle vara nice att vara en kvinnlig mördare i gamla japan, för vem diggar inte starka brudar med vassa klingor.
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"