Silent Hill f säljer snabbare än Silent Hill 2
Mycket bra spel rekommenderar att köra med japanska röster upplever att det blev mycket bättre inlevelse
Absolut, men stör mig nått enormt på att översättningen i text inte stämmer med vad de säger.
Absolut, men stör mig nått enormt på att översättningen i text inte stämmer med vad de säger.
Har du några exempel på detta? Vore intressant att se för en som inte kan japanska
Har du några exempel på detta? Vore intressant att se för en som inte kan japanska
Precis i början när hon kramar sin syster så säger hon "Onee-chan" som betyder äldre syster, men det översätts till annat i den engelska texten.
Precis i början när hon kramar sin syster så säger hon "Onee-chan" som betyder äldre syster, men det översätts till annat i den engelska texten.
Oj låter ju som ganska stor miss. Märkte även några felstavelser och konstiga formuleringar. Kan AI ha använts?
Fast det där har väl snarare med "lokalisering/localization" att göra, man översätter och ändrar om språket så det passar det engelska språket/grammatiken bättre snarare än att direktöversätta vissa saker.
Ibland kan det dock vara dålig lokalisering, där översättaren tar sig alltför stora friheter.
The more I practice, the luckier I get.
Kollade klart på sista av MKIceAndFires playthrough igår. 21 timmar och 45 minuter som man suttit och njutit. Gillade storyn och hur det byggdes på mer och mer med NG+ och NG++. Snyggt, bra musik och stämning. Det märktes att striderna var konstiga i början, men efter ett tag fick han fason på det och mot slutet så var han ett riktigt proffs.
I Shenmue sa de "kiss of punk" och "you fronting with me?"
Hade aldrig hört det tidigare.
Kanske är korrekt översatt, ingen aning. Jag minns inte hur det var i remastered-versionen med japanska röster/engelsk text.
Låter helt tokigt i alla fall
Ska börja spela ikväll. Ser fram emot det av det lilla jag sett. Skräck är alltid välkommet. Glad att det säljer bra.
"Vi också"
Mvh Konami
Kollade klart på sista av MKIceAndFires playthrough igår. 21 timmar och 45 minuter som man suttit och njutit. Gillade storyn och hur det byggdes på mer och mer med NG+ och NG++. Snyggt, bra musik och stämning. Det märktes att striderna var konstiga i början, men efter ett tag fick han fason på det och mot slutet så var han ett riktigt proffs.
Kanske lite off-topic, men jag vill verkligen förstå följande fenomen.
Varför väljer du att se på en genomspelning istället för att spela själv? Själv väljer jag att spela för att få interaktiviteten som t.ex. en film inte ger mig. Tycker det ger betydligt mindre känslor och engemang att bara sitta passivt och titta. Men visst, jag betalar också en slant för nöjet.
Kul att Silent Hill f efter välförtjänt arbete flyger av hyllorna.
Hinako är en riktigt bra protagonist och spelet är en riktigt stämningsfull reboot av serien hittills. Kontrollerna känns härligt skräckspelstunga och att dansa runt monstren för att labba till dem, känns riktigt bra och sådär härligt skräcksspelsunderhållande.
Silent Hill f är bättre än föregående års remake på tvåan. Förra årets bästa skräckspel var ju Beyond Hanwell, som spelmekaniskt påminner om det gamla Condemned, check it out. Möjligtvis att jag får göra en revidering om 2024 års bästa skräckspel om Karma: The Dark World håller rakt igenom. ^^ Sedan fångade jag 2024 års Slitterhead på Xbox Series Tokyo Game Show rea.
Skräckspelsfantaster har en fantastisk höst och vinter framför sig som förhoppningsvis når ett klimax med nästa del i Resident Evil nästa år.
Silent Hill f går tillsammans med Cronos: The New Dawn, Karma: The Dark World, Hollow Knight: Silksong, Assassin's Creed Shadows, Stalker 2: Heart of Chornobyl (1.6 Night of the Hunter) Gears of War Reloaded varma i våra Xbox Series just nu. Good gaming times.
Det känns som att Silent Hill som spelserie är tillbaka med råge och på en kulle i den tysta byn Ebisugaoka.
Kanske lite off-topic, men jag vill verkligen förstå följande fenomen.
Varför väljer du att se på en genomspelning istället för att spela själv? Själv väljer jag att spela för att få interaktiviteten som t.ex. en film inte ger mig. Tycker det ger betydligt mindre känslor och engemang att bara sitta passivt och titta. Men visst, jag betalar också en slant för nöjet.
För att 1. Jag älskar skräck men klarar inte av att spela långa stunder. 2. Jag kan luta mig tillbaka och njuta av storyn, att spela kräver energi som inte alltid finns sent på kvällen. 3. Nu även nybliven pappa så att snabbt kunna pausa och återuppta när som.
Finns vissa spel som jag tittat på som jag gillat så mycket att jag köpt och spelat också. Resident Evil 7 älskade jag extremt, och här blev det 30min åt gången ungefär innan mina nerver behövde vila. Horizon, Death Stranding, Spider-Man, Doom 2016 är andra exempel på några spel jag tittat på och sedan spelat.
Jag kan inte japanska så jag vet inte om det stämmer haha
Beyond Hanwell,
Tack för tipset. Det ser bra ut.