Game Pass förändras och Ultimate-priset höjs rejält – från 185 till 285 kronor
Ja de behöver väl dra in pengarna som uteblir från konsolförsäljningen någonstans.
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: Corsair Vengeance RGB 64GB 6400mhz
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 100 x 2
VR: Meta Quest 3 + VR Air Bridge
Jag har skrivit om det förut och jag tror att MS vill bort från konsoler och Game Pass som det ser ut idag. De säljer väl inte ens konsoler i merparten av Europa längre?
De höjde priset inför det första CoD som släpptes direkt på tjänsten förra året men såg väl med fasa hur mycket pengar man förlorade mot vanlig försäljning så till årets spel blir det en rejäl prishöjning.
Jag tror de provar sig fram. Antingen fortsätter nog många att betala och att Game Pass möjligen då kan bli lönsamt eller så tappar man (medvetet) så många kunder att man med "gott samvete" kan stoppa GP utan att det drabbar så många kvarvarande abonnenter.
MS har nog insett att deras framtid finns utan egna konsoler och att sälja spel till fullpris på andra format.
Jag har skrivit om det förut och jag tror att MS vill bort från konsoler och Game Pass som det ser ut idag. De säljer väl inte ens konsoler i merparten av Europa längre?
De höjde priset inför det första CoD som släpptes direkt på tjänsten förra året men såg väl med fasa hur mycket pengar man förlorade mot vanlig försäljning så till årets spel blir det en rejäl prishöjning.
Jag tror de provar sig fram. Antingen fortsätter nog många att betala och att Game Pass möjligen då kan bli lönsamt eller så tappar man (medvetet) så många kunder att man med "gott samvete" kan stoppa GP utan att det drabbar så många kvarvarande abonnenter.
MS har nog insett att deras framtid finns utan egna konsoler och att sälja spel till fullpris på andra format.
Varför far du med lögner? MS har flera gånger gått ut med infon att man tjänar pengar på GP. Det är t.ex. det senaste uttalandet: https://www.techspot.com/news/109693-xbox-game-pass-profitabl...
Men, jag håller med om att det är konstigt att de ändrar så pass mycket. Jag antar att man tänker tjäna ännu mer pengar...
Galet att folk lägger tusentals kronor årligen på ingenting. Game Pass har redan stannat av i tillväxt, får se när man når smärtgränsen för de som sitter där med en Xbox-märkt fästing på plånboken.
Ingenting? Så alla spel man kan spela med Game Pass är ingenting? Det är ju samma sak som att sägs att en Netflix sub är ingenting
DEI och Woke är en Dogwhistle för bigots och facister
Varför far du med lögner? MS har flera gånger gått ut med infon att man tjänar pengar på GP. Det är t.ex. det senaste uttalandet: https://www.techspot.com/news/109693-xbox-game-pass-profitabl...
Men, jag håller med om att det är konstigt att de ändrar så pass mycket. Jag antar att man tänker tjäna ännu mer pengar...
Frågan är ju hur de räknar?
Kommer det in mer pengar från abonnemang än vad de betalar för att köpa in spel och driva tjänsten? Mycket möjligt.
Hur ser det ut om man räknar in hur många färre spel som säljs (svårt att mäta) till Xbox och att Game Pass nu till stor del ska finansiera deras stora spelstudior som jobbar med spel i många år? Då tror jag inte det ser så muntert ut.
Oj, hade funderingar på att starta igång en prenumeration igen men med denna höjning får jag ta och fundera över det!
Jag har prenumerat sedan start. Men jag ska ta en rejäl funderar på om det är värt det längre... Nu blir det så dyrt att man inte låter det bara snurra på månad efter månad.
Frågan är ju hur de räknar?
Kommer det in mer pengar från abennemang än vad de betalar för spel? Mycket möjligt.
Hur ser det ut om man räknar in hur många färre spel som säljs (svårt att mäta) och att Game Pass nu till stor del ska finansiera deras stora spelstudior som jobbar med spel i många år? Då tror jag inte det ser så muntert ut.
Va inte så säker på det. De har 35 miljoner prenumeranter. Jag betalar typ 4 fullprisspel om året i avgift. (tänk också att en super-succe typ Resident Evil säljer typ 10 miljoner ex...)
Det låter inte som de är missnöjda. Men ytterst oklart varför de känner att behöva göra denna förändring.
Quoute:
The service generated nearly $5 billion over the last fiscal year, with payouts to developers climbing alongside revenue. "It's a profitable business, and more creators are participating," Bond said.
Det låter inte som de är missnöjda. Men ytterst oklart varför de känner att behöva göra denna förändring.
Microsoft vill väll göra Game Pass mycke större?
PEACE✌️
Det är väl bara att minska på snuset
Snuset kommer aldrig upp i sitt rätta värde
14 dagar kvar tills de stänger av windows 10 också, sammanträffande?
vad har det med Game pass att göra? 2 olika avdelningar
PEACE✌️
Microsoft vill väll göra Game Pass mycke större?
Jävla kapitalister
Jävla kapitalister
Ok, jag tycker att nyheten är bra man får så mycke mer nu, för jag har ju råd 100kr extra för jag röker inte & dricker. Mig skadar det inte, men om den här nyheten har skadat erat plånbok aj då.
PEACE✌️
Ok, jag tycker att nyheten är bra man får så mycke mer nu, för jag har ju råd 100kr extra för jag röker inte & dricker
Jag röker, dricker och knarkar men har ändå råd. Men. Men. Men. Jag är ju Smålänning, man kan inte ta snålheten ur mig.
Ingenting? Så alla spel man kan spela med Game Pass är ingenting? Det är ju samma sak som att sägs att en Netflix sub är ingenting
Precis, ingenting. Tusentals kronor på streaming är också att betala för ingenting. Avbryt prenumerationen efter att ha slängt 3420kr på Microsoft över ett års tid så står du där utan någonting för pengarna.
Precis, ingenting. Tusentals kronor på streaming är också att betala för ingenting. Avbryt prenumerationen efter att ha slängt 3420kr på Microsoft över ett års tid så står du där utan någonting för pengarna.
Så om man istället köper spel för 3420 kr, vad får man då? 1 och ett halvt gta6?..
Galet att folk lägger tusentals kronor årligen på ingenting. Game Pass har redan stannat av i tillväxt, får se när man når smärtgränsen för de som sitter där med en Xbox-märkt fästing på plånboken.
Vart finns den infon att gamepass inte har ngn tillväxt?