Diskutera – Vilket snittbetyg får Battlefield 6?

Robot
Diskutera – Vilket snittbetyg får Battlefield 6?

Hur nöjda med shootern tror du kritikerna blir?

#battlefield-6, #diskutera

Slaget: Team FZ

Svårt att säga men jag tror det kommer få ett högt betyg. Många har saknat battlefield och betan överträffade nog vad någon hade kunnat gissa på.

Releasehästryttare
Medlem

Hamnar på 84%, stalltips

Geeks Gaming

70-80 skulle jag nog säga. Även om man kommer prisa spelet för att vara optimerat, bra grafik, bra ljud och bra multiplayer så tror jag singleplayern kommer dra ner betyget ganska mycket.

signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB | GPU: Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti 16GB Windforce OC SFF | PSU: Kolink Regulator 850W ATX 3.0 | RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | MOBO: MSI X670E GAMING PLUS WIFI

Medlem

De måste sätta kartorna. Vill man små tighta kartor enbart för infantry kan man dra och spela cod.

signatur

Ducati Streetfighter 848

9800X3D/Radeon 9070

Medlem

Kampanjen har fått rätt mycket kritik. Fast folk verkade ju tycka att BF6 betan var Half-life 3 så det blir svårt

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Skulle gissa på 85-89.

signatur

Death by Snu Snu🥰

Medlem

86

signatur

| Z790 Formula | 14900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00 | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck | Simagic Alpha U |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Tror det får 6:or elr 7:or.
Battlefield har väl inte direkt varit så värst intressant sedan BF3 även om Hardline hade en rätt schysst campaign men det är nog bara jag som inte är målgruppen för serien överlag. 🤷‍♂️

Medlem

Tror 4/5 eller 8/10 det går tillbaka till rötterna rätt mycket även om jag är ganska orolig för att det kommer vara mycket gimmicks som mest är irriterande och gör vehicles obalanserade. I betan hade tanks begränsade attachments så de var roliga för man kunde som infanteri ha ihjäl dem om man var smart och flankade.

Sedan BF1 så måste tankföraren vara halvt hjärndöd för att man ska kunna förgöra en tank. Jag tycker innerligt att en solo spelare med anti-tank grejer alltid ska ha en chans att döda en tank med fullt HP.

Medlem

88 eller en stark 8a av 10

2 / 5. Saknar battlepass, riktigt rank system och bättre hitboxes.

Medlem
Medlem
Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

De måste sätta kartorna. Vill man små tighta kartor enbart för infantry kan man dra och spela cod.

Håller med 100%,
Även dom "stora" kartorna dom visat är ändå inte så stor som man hoppats på...
Mirak Valley med 5 "flaggor" i Conquest, medelstor.
OP Firestorm har dom minskat ner lite från BF3/BF4...
Resten är medel till små kartor.

Medlem
Skrivet av rewoX:

Håller med 100%,
Även dom "stora" kartorna dom visat är ändå inte så stor som man hoppats på...
Mirak Valley med 5 "flaggor" i Conquest, medelstor.
OP Firestorm har dom minskat ner lite från BF3/BF4...
Resten är medel till små kartor.

Är det jag är rädd för också...

signatur

Ducati Streetfighter 848

9800X3D/Radeon 9070

Medlem

tror ganska högt, 85 kanske

signatur

//monster

Medlem
Medlem

84, mp får bättre betyg men ett oinspirerat single player drar ner betyget. Jag ska dock säga att det är det lägsta betyget jag tror på, inte under 84.

Medlem

Jag hoppas och tror 90+ Ska bli skönt att spela nåt annat än Cod. Till och med frugan gillar det skarpt, spelade som fan i betan och undrade när det släpps. Ja 10 Okt fan va bra det är ju snart. Så 10 Okt är jag säker på att jag å frugan spelar BF6.

Medlem

BF6 kan bli 10/10 om de spelar korten rätt

Medlem

Tror det blir högt, 85-90

Medlem

högt blir det absolut, inte perfekt men en 85-92 eller nått.

Själv kommer jag inte köpa det då jag tycker det är för dyrt för den tiden jag kommer spela spelet när jag har Star citizen som jag alltid kör mer eller mindre, men kommer väl skaffa spelet lite senare så fort det blir lite billigare så kan man använda det och köra lite matcher här och där med polare.

Medlem

Omöjligt bättre än 6/10, betan imponerade inte.

Medlem

Multiplayermässigt tror jag det blir ett 10/10, det är bra optimerat, bra innehåll vad gäller vapen och möjligheterna med Portal. Mängden små kartor kan möjligtvis dra ner lite.

Återstår att se hur singleplayer delen är, det verkar lite oroande utefter vad man hört online så ev 1-2 minuspoäng där.
Så slutligen kanske en stark 8 eller 9/10

Medlem

Jag hoppas den tankar ordentligt så att chansen finns att vi slipper dessa årliga kopior framöver, som inte tillför något nytt eller för spelen frammåt.
De är evolutionära bojsänken.

Medlem

Hoppas på 95 av 100 en comeback av rang, men magkänslan säger max 85

Medlem
Skrivet av noreason:

Omöjligt bättre än 6/10, betan imponerade inte.

Du måste vara full, lätt 9/10.

12
Skriv svar