Sjökrigföring till Battlefield 6? "Önskemål har inte gått obemärkta förbi"

Robot
Sjökrigföring till Battlefield 6? "Önskemål har inte gått obemärkta förbi"
Medlem

Förvänta er aldrig att BF kommer ha kontrollerbara skepp igen (så som det var in t ex BF1942) och så fort någon från DICE eller EA säger annat så är det bara för att folk skall ha förväntningar på spelet eller kommande DLCs.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Releasehästryttare
Medlem

Så dem mindre "scout" helikoptrarna som Little Bird och AS350 finns inte med längre?
Där försvann ju min anledning att köpa spelet, är bara intresserad av att flyga dem.

Medlem

Det vore i princip "ogörbart vettigt". Det är för snabba grejer och för små kartor. Att ha ett mode med enbart marint skulle fungera men blandat, som i BF1942, skulle idag inte fungera ihop.

signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Det vore i princip "ogörbart vettigt". Det är för snabba grejer och för små kartor. Att ha ett mode med enbart marint skulle fungera men blandat, som i BF1942, skulle idag inte fungera ihop.

Fast det finns ju ingen regel om säger att kartorna måste vara små? Skulle ju passa utmärkt till episka Land-Luft-Hav strider. Man har nuvarande proportioner på landdelen, så utökar man kartan enormt med vatten så skepp och ubåtar får mer spelrum, Då får även jetplanen mer spelrum också, som en trevlig bonus. I BF1942 var det ju ändå främst flyg och andra fartyg som var hoten ändå.

Vill man sedan göra det balanserat så kan t.ex kräva att spelare på land måste markera målen innan t.ex tomahawk missiler can avfyras, samt låta spelare skjuta ner kryssningsmisiler.

Medlem
Skrivet av Bounter:

Så dem mindre "scout" helikoptrarna som Little Bird och AS350 finns inte med längre?
Där försvann ju min anledning att köpa spelet, är bara intresserad av att flyga dem.

Little Bird lär komma. Den har vart med i alla "moderna" BF spel. Season 1 kommer ju i slutet på oktober, där det nämndes "and more" efter att de nämnde nytt fordon, ny karta, nya vapen osv. Kanske dyker upp då, vem vet.

BF6 är en solklar förbättring över föregående spel, och verkar som DICE faktiskt lyssnar lite till kritiken denna gången. *hoppas*

signatur

Life's a giant party, and I'm not invited...

Medlem
Skrivet av Meurik:

Little Bird lär komma. Den har vart med i alla "moderna" BF spel. Season 1 kommer ju i slutet på oktober, där det nämndes "and more" efter att de nämnde nytt fordon, ny karta, nya vapen osv. Kanske dyker upp då, vem vet.

BF6 är en solklar förbättring över föregående spel, och verkar som DICE faktiskt lyssnar lite till kritiken denna gången. *hoppas*

Ok, får hoppas på det, avvaktar en stund till köp då.
Även native joystick support måste finnas för mig.

Troll – skulle jag?!
Skrivet av Bounter:

Ok, får hoppas på det, avvaktar en stund till köp då.
Även native joystick support måste finnas för mig.

signatur

1# FZ Troll

1
Skriv svar