Sjökrigföring till Battlefield 6? "Önskemål har inte gått obemärkta förbi"
Förvänta er aldrig att BF kommer ha kontrollerbara skepp igen (så som det var in t ex BF1942) och så fort någon från DICE eller EA säger annat så är det bara för att folk skall ha förväntningar på spelet eller kommande DLCs.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Det vore i princip "ogörbart vettigt". Det är för snabba grejer och för små kartor. Att ha ett mode med enbart marint skulle fungera men blandat, som i BF1942, skulle idag inte fungera ihop.
Fast det finns ju ingen regel om säger att kartorna måste vara små? Skulle ju passa utmärkt till episka Land-Luft-Hav strider. Man har nuvarande proportioner på landdelen, så utökar man kartan enormt med vatten så skepp och ubåtar får mer spelrum, Då får även jetplanen mer spelrum också, som en trevlig bonus. I BF1942 var det ju ändå främst flyg och andra fartyg som var hoten ändå.
Vill man sedan göra det balanserat så kan t.ex kräva att spelare på land måste markera målen innan t.ex tomahawk missiler can avfyras, samt låta spelare skjuta ner kryssningsmisiler.
Så dem mindre "scout" helikoptrarna som Little Bird och AS350 finns inte med längre?
Där försvann ju min anledning att köpa spelet, är bara intresserad av att flyga dem.
Little Bird lär komma. Den har vart med i alla "moderna" BF spel. Season 1 kommer ju i slutet på oktober, där det nämndes "and more" efter att de nämnde nytt fordon, ny karta, nya vapen osv. Kanske dyker upp då, vem vet.
BF6 är en solklar förbättring över föregående spel, och verkar som DICE faktiskt lyssnar lite till kritiken denna gången. *hoppas*
Life's a giant party, and I'm not invited...
Little Bird lär komma. Den har vart med i alla "moderna" BF spel. Season 1 kommer ju i slutet på oktober, där det nämndes "and more" efter att de nämnde nytt fordon, ny karta, nya vapen osv. Kanske dyker upp då, vem vet.
BF6 är en solklar förbättring över föregående spel, och verkar som DICE faktiskt lyssnar lite till kritiken denna gången. *hoppas*
Ok, får hoppas på det, avvaktar en stund till köp då.
Även native joystick support måste finnas för mig.
Ok, får hoppas på det, avvaktar en stund till köp då.
Även native joystick support måste finnas för mig.
1# FZ Troll
Fast det finns ju ingen regel om säger att kartorna måste vara små? Skulle ju passa utmärkt till episka Land-Luft-Hav strider. Man har nuvarande proportioner på landdelen, så utökar man kartan enormt med vatten så skepp och ubåtar får mer spelrum, Då får även jetplanen mer spelrum också, som en trevlig bonus. I BF1942 var det ju ändå främst flyg och andra fartyg som var hoten ändå.
Vill man sedan göra det balanserat så kan t.ex kräva att spelare på land måste markera målen innan t.ex tomahawk missiler can avfyras, samt låta spelare skjuta ner kryssningsmisiler.
Ska ju vara kul att spela också. Blir mindre kul att vara köra infanteri och dö av bomber som guidats av för dig osynliga farkoster. Även om det är realistiskt. Folk gnäller ju extremt mycket på prickskyttar i battlefield trots att de är riktigt nerfade redan nu och har en stor strålkastare som speglar solen från deras kikarsikte. I verkligheten lär det i stort sett aldrig ske.
Ska ju vara kul att spela också. Blir mindre kul att vara köra infanteri och dö av bomber som guidats av för dig osynliga farkoster. Även om det är realistiskt. Folk gnäller ju extremt mycket på prickskyttar i battlefield trots att de är riktigt nerfade redan nu och har en stor strålkastare som speglar solen från deras kikarsikte. I verkligheten lär det i stort sett aldrig ske.
Ser inte hur det är någon som helst skillnad från BF1942. Gick ju att ankra skutan långt ut och bombardera osedda områden med artilleri. Om något så är en tomahawk-missil ännu bättre ur kul-att-spela-perspektiv då det är en flygfarkost man kan både se och höra kommandes.
Sedan hade BF2 även artilleribombardemang från commanders och Battlefield V hade V1 raketer, så helt otippat är det ju inte.
Fast det finns ju ingen regel om säger att kartorna måste vara små? Skulle ju passa utmärkt till episka Land-Luft-Hav strider. Man har nuvarande proportioner på landdelen, så utökar man kartan enormt med vatten så skepp och ubåtar får mer spelrum, Då får även jetplanen mer spelrum också, som en trevlig bonus. I BF1942 var det ju ändå främst flyg och andra fartyg som var hoten ändå.
Vill man sedan göra det balanserat så kan t.ex kräva att spelare på land måste markera målen innan t.ex tomahawk missiler can avfyras, samt låta spelare skjuta ner kryssningsmisiler.
Får väl omformulera mig... Kartorna är för små för dagens moderna marina enheter. Skulle man ha med allt så skulle det surra helikoptrar och jets och andra över- och undervattensfarkoster som ilskna bin överallt. Dagens är för snabbt hur stor man än gör kartan och kartan måste ju också balanseras mot marktrupper och landfordon så att göra dem enorma för att inte kunna ta sig från punkt a till b blir svårt.
Gör man jämförelsen med BF1942 och varför det fungerade så var det för att man inte såg allt överallt och kunde meddela allt överallt med ett "spotted" klick. Det fungerade till och med att ha u-båtar på grund av det mycket sävligare tempot.
Jag ser inte alls att dagens BF-spel likt alla andra shooters "evolverat" till klarar den balansen.
Balansen är viktig. I en annan tråd här på forumet hyllas ett Bad Company spel som _HELT_ gick sönder när helikopterförarna insåg hur man flög för att inte bli nedskjuten på hela rundan och bara slakta. Detta har man förträngt och glömt.
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야