Hollow Knight: Silksong-tråden
Får se hur orken ser ut framöver, kom fram till den gröna "clockwork" fighten, den zonen va verkligen inte kul, fienden är inte svåra, bara dryga som teleporterar runt hela tiden.
Tyckte själv widow va lättare än beastfly, det gäller att lära sig att nästan bara stå still i mitten av rummet i fas2.
Kan man se vilken fps spelet är i lätt? jag misstänker att min pc kör spelet i 60.
Alt+Z få upp nvidia menyn om du har det aktiverat.
Sen trycker man typ Alt+R när du snabbt vill ta bort fps räknaren.
Se bara till att du ställt in i windows så att din skärm går snabbare än 60.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Om jag förstår storyn rätt så...
Är Hornet och The Knight i Hollow knight halvsyskon.
Ja, dom har samma pappa.
The Pale King
Förövrigt mycket man säkert missa i Silksong lore/story-mässigt, får bli att kolla någon megavideo en dag som sammanfattar allt.
The more I practice, the luckier I get.
Om jag förstår storyn rätt så...
Är Hornet och The Knight i Hollow knight halvsyskon.
Ja, dom har samma pappa.
The Pale King
Förövrigt mycket man säkert missa i Silksong lore/story-mässigt, får bli att kolla någon megavideo en dag som sammanfattar allt.
Mossbag lär släppa en video på ~4 timmar om all lore, frågan är om den kommer ut innan 2026 bara
Ja, dom har samma pappa.
The Pale King
Jag tittade på den här.
Klarade just Grand Mother Silk på Nintendo Switch 2, första försöket.
Rätt enkel boss ändå om man bara befinner sig i luften och har maxat silkesnålen men extra styrka.
26 timmar och 10 minuter för att nå Act 3.
Coolt. Jag fick Sylphsong, så när jag vilar på en bänk så fylls silkesmätaren upp.
Att fly från lava denna gång var inte så svårt. Hade maxad plasmium health och gjorde silkes hopp i luften tricket på slutet.
Är uppe i 99% nu men nu orkar jag nog inte mer. Att gå runt och döda alla fiender om och om igen känns bara för drygt.
Menar du 100% i spelet eller på typ Steam?
I spelet kan man fixa 100% utan att göra hela hunter-katalogen. Kolla om det är nånting annat du missat.
Menar du 100% i spelet eller på typ Steam?
I spelet kan man fixa 100% utan att göra hela hunter-katalogen. Kolla om det är nånting annat du missat.
Ja jag menar hunter-katalogen. Okej.
Var fort den här tråden dog 🤔 Efter alldeles för många försök så klarade jag Lost Lace igår. Ville se om jag hade knäckt koden så klarade den igen idag på andra försöket.
Sen jag postade sist så hade jag ork att köra en timma idag så nu är man helt slut igen.
Hittar inte ingångarna till de tre svarta markeringarna (förutom den som är i den rosa regionen)
Tar gärna tips om vilket område man hittar öppningen till dem i.
Sen jag postade sist så hade jag ork att köra en timma idag så nu är man helt slut igen.
Hittar inte ingångarna till de tre svarta markeringarna (förutom den som är i den rosa regionen)
Tar gärna tips om vilket område man hittar öppningen till dem i.
En ledtråd är att du att alla tre ingångarna är platser du behöver använda
Silksoar för att kunna ta dig till
De tre ingångarna är:
en börjar vid Grand Gate ovanför där hissen kraschade, en annan börjar man i hunters march där den där statyn är, sen går man via far fields. Den tredje är högst upp till vänster vid Sands of Karak
Om du behöver mer ingående info med kartor och bilder finns det säkert nån wiki-sida jag kan rota på.
En ledtråd är att du att alla tre ingångarna är platser du behöver använda
Silksoar för att kunna ta dig till
De tre ingångarna är:
en börjar vid Grand Gate ovanför där hissen kraschade, en annan börjar man i hunters march där den där statyn är, sen går man via far fields. Den tredje är högst upp till vänster vid Sands of Karak
Om du behöver mer ingående info med kartor och bilder finns det säkert nån wiki-sida jag kan rota på.
Grymt, tack!
Var fort den här tråden dog 🤔 Efter alldeles för många försök så klarade jag Lost Lace igår. Ville se om jag hade knäckt koden så klarade den igen idag på andra försöket.
Jag är på Lost Lace igen (På Switch 2) På första försöket kom jag in i hennes sista fas- men dog typ innan jag borde klarat henne xD. Sen gick det bara sämre och sämre. Ska ta nya tag snart igen och se om lite vila löser det.
Haha vad gulligt. Jag hade velat se Hornet med den där alternativa dressen som man får se i hennes minne då hon ska få den vita blomman. Man får ju kort se henne i en vitgrå dress.
Lost Lace må ha varit jävlig, men jävligast av dem alla var Skarrsinger Karmelita imho. Beror kanske mycket också på att jag gillade striden mot Lace men inte den mot fröken Karmelita, fick aldtig något riktigt flyt.
Blev lite mätt på spelet sista 4-5 timmarna och orkade inte ta mig högre än 88% completion men igenom det är jag. Betygsmässigt skulle jag slänga till det 9 / 10, även om det är ganska skakig nia.
Skarrsinger Karmelita
fick mig att ge upp på spelet.
jag vet att man kan springa och plocka den sista grejen jag behöver av gräshoppan eller vad han är för nåt, men jag orkar bara inte mer. karmelita tog knäcken på mig. spelet känns bara segt och tråkigt vid det här laget. hollow knight spelade jag om en 3-4 gånger. silksong lär jag aldrig spela igen. en del frustrationer men mestadels roligt fram tills act 3, där känslan av att vilja sätta kontrollen i TVn tog över allt för ofta.
7/10.
spelade prince of persia: the lost crown innan silksong och hann precis klara det dagen innan silksong-släppet. vid det här laget kan jag nog ganska lungt säga att jag hade roligare med PoP. jag kan inte påstå att det är ett objektivt bättre spel, för det är det inte, men det var tillräckligt utmanande och frustrationsnivån var långt lägre. det känns nästan närmare hollow knight än silksong t.o.m.
Lost Lace må ha varit jävlig, men jävligast av dem alla var Skarrsinger Karmelita imho. Beror kanske mycket också på att jag gillade striden mot Lace men inte den mot fröken Karmelita, fick aldtig något riktigt flyt.
Blev lite mätt på spelet sista 4-5 timmarna och orkade inte ta mig högre än 88% completion men igenom det är jag. Betygsmässigt skulle jag slänga till det 9 / 10, även om det är ganska skakig nia.
Hon var tuff; inte lika störig som Lost Lace iom. att mycket av problemet med den bossen är att hon utan någon tell kan göra olika attacker och teleportera in i dig på en sekund med skitkonstig hitbox, men framförallt att det är så jävla visuellt rörigt mot slutet att man knappt kan urskilja vad som är boss och bara en massa jox överallt. Men jag kände mig också rätt trött på spelet när jag kom till Karmelita. Ändå sjukt att jag lagt 70 timmar och mer känner mig avmätt och "skönt att det är över" snarare än "jävlar vad kul det var" med spelet.
Tror jag skrev det tidigare men nu är det definitiva betyget en 3 av 5, möjligen en svag 4. Hollow knight är 5/5.
Haha jag tycker nog Soulsborne-spelen är lättare än detta
Alltså det här med diagonal pogo... the kommer bli svårt att vänja sig vid.
Håll ut, kommer inte alltid att behöva vara så!
<Uppladdad bildlänk>
Alright, nu känner mig jag mig klar med Silksong, för stunden.
Hoppas på DLC framöver.
Fint!
Fick ungefär samma tid på 65 timmar men stannade på 96%. Aldrig riktigt brytt mig om %, så länge alla bossar är döda, alla områden och NPCer blir upptäckta, samt quests gjorda så är jag nöjd. Och att majoriteten av hemligheter blir hittade då.
Ja vi får väl se om det blir något DLC, eller om det också utvecklas till en uppföljare som Silksong blev.
The more I practice, the luckier I get.
Fantastiskt spel överlag. Gillade det första också men jag tycker det här var bättre på nästan alla punkter. Ju mer mobilitet man för desto roligare blir det och olikt vissa andra Metroidvanias som har en tendens att ta slut när man hittat alla färdigheter och friheten i movement är som störst (jag tittar på dig Ori) så känns det mer balanserat här.
Nice, skulle kunnat varit jag som skrev allt du skriver, förutom att jag inte känner mig färdig utan fortsätter spela. Platinum trofén är bärgad. Speedrun 1h 49 min utan sequence brake (single segment). 100% på 20h 😅
Karmelita är nog en av mina favoriter i spelet. Hennes mönster är lite udda, känns verkligen som en unik boss fight, så kan tänka mig den inte passar alla. Älskar även musiken i den striden. Har sett en del andra spelare som tycker Karmelita är bästa fighten kanske ser du hennes sköna sidor nästa varv?
Alltså det här med diagonal pogo... the kommer bli svårt att vänja sig vid.
Ett tips är att försöka leka runt med pogon, till exempel studsa på spikar och de lättare fienderna. För det krävs i princip längre fram i spelet att du får använda den oftare. Den är lite lurig och inte helt glasklart vart det går att studsa och inte studsa, tyckte det tog ganska lång tid att vänja sig.
Jag tyckte Karmelita var lättare än Lost Lace. Jag pogo hoppar typ snett till hennes huvud och är beredd på att skjuta mig iväg med silke direkt hon försöker omvandla sig till hopp boll stadiet typ.
Lost Lace knäckte jag tillslut koden på hur man gör. Plötsligt blev hon lätt. När jag klarade henne på pc så hoppade jag till Nintendo switch 2 och klarade henne direkt på min genomspelning där.
Jag märkte att Lost lace rör sig mindre i sina sista faser, så hon känns lättare då fast än hon förlitar sig på sina extra vapen.
Mitt knep var att spara plasmium till sista fasen.
Jag tyckte Karmelita var lättare än Lost Lace. Jag pogo hoppar typ snett till hennes huvud och är beredd på att skjuta mig iväg med silke direkt hon försöker omvandla sig till hopp boll stadiet typ.
Lost Lace knäckte jag tillslut koden på hur man gör. Plötsligt blev hon lätt. När jag klarade henne på pc så hoppade jag till Nintendo switch 2 och klarade henne direkt på min genomspelning där.
Jag märkte att Lost lace rör sig mindre i sina sista faser, så hon känns lättare då fast än hon förlitar sig på sina extra vapen.
Mitt knep var att spara plasmium till sista fasen.
Alternativt att du rör dig mindre i sista fasen Det är ju kodat så att Lace reagerar på vad du gör.
Ne vete fan alltså.
Akt 1, obalanserat jävla svårt.
Utforska två rum, kommer till mini-arena med vanliga fiender som spawnas och om igen....Utforskar två rum till, BOSS!.........Utforskar två rum, kommer till en mini-arena med vanliga fiender igen. Rinse & repeat.
Akt 2.
Från att vara ett mupp-svårt spel så blir det skitenkelt och spretigt som fan. Man fast-travlar kors och tvärs genom hela kartan, känns som att halva speltiden i Akt 2 går ut på fast-travla.
När man väl klarar ut spelet så känns det bara tomt.
Gjorde jag ens rätt? Vad fan har jag missat?
För att låsa upp Akt 3 så är det lite bullshit grejer man måste göra.
Återigen en hel del fast-travling.
När man väl börjar Akt 3 så är det som Akt 1, direkt oförlåtande svårt och vad gör man, jo fast-travlar och en massa fest quests.
Samt inga nya områden får man utforska...
Nej, lägger ner spelet nu.
En väldigt svag 8 av 10 får det.
Hollow Knight är fortfarande mästaren i genren!