Nytt Age of Empires i Unreal Engine 5? Platsannons skvallrar

Robot
Nytt Age of Empires i Unreal Engine 5? Platsannons skvallrar
Medlem

Start the game already

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Wololo

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Låter tveksamt...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kan ändå bli bra ifall dem utgår från unreal 5.7 eller senare.

signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

All hail, king of the losers!

signatur

ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ

Medlem

Tackar aldrig nej till mer Age of empires så det ser vi fram emot! Jag gillade 3an där man utvecklade sitt samhälle som gav bonusar i matcherna. Något liknande hade varit kul i nästa spel.

Backloggens befriare

Bara det inte blir lika kackigt som fyran så.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Ja 4an tilltalade mig inte alls. Gör om gör rätt

Medlem

Ändå glädjande att RTS genren får lite nytt då och då nuförtiden. Känns som den var stendöd där ett bra tag.

Medlem

inte för man måste ha hög FPS för RTS men... udda val.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Ja 4an tilltalade mig inte alls. Gör om gör rätt

Samma här. Hoppas på en uppföljare utan färgstarka färger och tecknade-looken.
Finns potential i genren om de tar till sig lärdomarna från andra spel och sedan använder den nya tekniken.

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Tycker fyran lider av att enheter är för lika. Svårt att omedelbart skilja dem åt vi lite grötigare strider. Kan UE5 hjälpa till här? Vet inte. Kanske.

Backloggens befriare
Skrivet av Workout51:

Samma här. Hoppas på en uppföljare utan färgstarka färger och tecknade-looken.
Finns potential i genren om de tar till sig lärdomarna från andra spel och sedan använder den nya tekniken.

Ja, alltså designvalet framförallt på de jävla nerf-vapnen gubbarna sprang runt med gjorde mig tokig.

signatur

Ad hoc addendum

Redaktör
Ponny

Har inte spelat fyran. Ni som gjort det, vad gjorde det bra? Vad gjorde det dåligt? (Även om ni varit inne på det lite grann.) Har varit sugen på det, men det finns alltid nåt spel som ligger liiite högre i backloggen.

signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

(75 % lyfter Age of Empires 2 som favoriten, är väl inte jätteförvånad?)

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Älskat AoE-serien men 4an klarade jag inte av.. Ville verkligen tycka om det. Störde mig framförallt på att allt var så himla inzoomat vill jag minnas..

Medlem

Lite kul detalj med AoE2.
Sandy Peterson var en av de viktigare personerna som jobbade på AoEII.
Vilket är helt galet för han jobbade ju även på Doom och Quake... och dessutom skrev rollspelet Call of Chtuhulu. Vilket är ett av de största själen att folk känner till tentakelmonstret och har bidragit till att kosmisk fasa är så stort nu

1
Skriv svar