Battlefield 6 peakar på 747 000 spelare på Steam – men EA App-"avbrott" drabbade spelare
För min del så kraschar det konstant. Spelar kanske max en minut sen kraschar det utan något meddelande rätt ut till skrivbordet. Är en hel del som har detta problemet i olika varianter så hoppas på att det blir patchat fort. Om det inte är löst tills slutet av veckan så måste jag tyvärr be om mina pengar tillbaka :/
Värt att nämna är att betan fungerade galant och flytet var fenomenalt.
Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.
Du respawnar och dör just för att kartorna är för små och avstånden mellan kontrollerade områden blir för korta. CoD-publiken älskar det så det är vad Battlefield kommer att vara nu. Sedan kan man ju glömma server browser, CoD-spelare vet inte vad det är. Istället får man försöka använda kartfiltret för att landa på en av spelets två bra kartor men det går ju sådär när filtret konstant bara ignoreras och kastar in en i de värdelösa stadskartorna.
Har du ens spelat CoD? Bf6 och senaste CoD är inte alls lika.
Det flyter på riktigt fint! Inga krashar eller dylikt. Jag hade heller inga problem med köer etc i fredags (förutom lite lagg då och då, men det är överkomligt med tanke på spelarantalet). Största minuset är dock banorna men det blir säkert bättre med tiden när det kommer flera. Det skulle t.o.m komma en ny i slutet av oktober? Lite väl mycket grind för att låsa upp vapen, gadgets etc. Blir inte klok på varför man måste vänta till L20 för att göra uppdrag för klasserna.
Har du ens spelat CoD? Bf6 och senaste CoD är inte alls lika.
Inte mig du citerade men svarar ändå.
Senaste CoD jag spelade var Modern Warfare II (2022) och läget Ground War var väldigt likt senaste Battlefield. Nästan så att CoD hade lägre tempo, till och med.
Och redan full av fuskare i nästan varje match....
Jag tror det inte är fuskare utan bara mer begåvade spelar. Jag är lv30 och har inte stött på en enda spelare som är överlägset bättre än någon annan.
Mitt största problem med BF6 är tempot. Man respawnar och dör konstant. Blir skjuten i ryggen och dör av någon anledning betydligt fortare än man dödar. Jag gillar BF6 så här långt men något BFV är det inte. Det är tydligt att man försökt rikta in sig på CoD-spelarna med mindre kartor och mer action.
Förresten, är det bara jag som ständigt måste spela den usla Brooklyn-banan och trängselfesten Liberation Peak nästan varje match? Förstår inte varför vissa banor återkommer hela tiden medan exempelvis Gibraltar nästan aldrig kommer.
Jag håller med. Ofta kan man dö 5 sekunder efter att man spawnat, just eftersom banorna är så små så finns det typ inga safe spots att spawna på.
Bästa lösningen är att spawna på sin squad, men då gäller det att dom håller ihop.
Tempot är så högt, och avstånden är så små, att alla bara springer runt runt mellan baserna.
Det är inte ovanligt att man förlorar basen man precis tog innan man hinner till nästa. Försöker man köra defence så blir man ensam lämnad kvar och överkörd, så man har inte mycket till val än att haka på.
Med stora kartor, med stora avstånd, så tjänar man ju mer på att försöka hålla baserna än att springa runt runt…
Jag tror det inte är fuskare utan bara mer begåvade spelar. Jag är lv30 och har inte stött på en enda spelare som är överlägset bättre än någon annan.
Ja, folk är fasen sjukt bra. Jag är nöjd om jag hamnar i mitten av listan.
Jag stör mig på att det inte finns en kill-cam, skulle vilja kunna se typ 10 sista sekunderna av hur motspelaren spelade så man kan lära sig…