Rapporter: Både PS6 och nästa Xbox släpps 2027 – tar olika vägar
Ryktet säger ju också att Microsoft kommer släppa lös chipet de utvecklar tillsammans med AMD till andra tillverkare. Typ Lenovo, Logitech, Asus och så vidare. Om Samsung, LG eller Philips tillverkar en Xbox "Nexus" X konsol och den säljs som smör. Då kommer den räknas som en såld Xbox konsol?
Om PS5 släpps 2027, vad är det för PS5 jag har här hemma bredvid mig nu?
Originalet. Remaken släpps 2027.
Jag vill verkligen inte se att Playstation går samma väg som Nintendo. En konsol som är för svag för att konkurrera med stationära alternativ men samtidigt för stor för att vara bärbar.
Gör en liten billig bärbar enhet bredvid PS6 istället med unika spel. Något för kidsen med bra syn att önska av tomten.
PlayStation har alltid varit stationär och ska fortsätta vara det. Hörs på namnet. Station. När såg man senast en bärbar polisstation?
Vad jag eftersöker är inte bättre grafik utan innovation och nytänkande. Möjligt att bättre hårdvara kan öppna dörren för det, men är skeptisk till att utvecklare kan motstå frestelsen att måla världen lite finare. Tacka vet jag spelet Judas från Ken Levine som verkar innovera på riktigt.
Då hade jag rekommenderat PC och alla fantastiska indiespel som finns där
PlayStation har alltid varit stationär och ska fortsätta vara det. Hörs på namnet. Station. När såg man senast en bärbar polisstation?
Jag skulle vilja ha en bärbar tågstation. Va fantastiskt det skulle va att bara kasta ut den när man vill åka någonstans.
Jag skulle vilja ha en bärbar tågstation. Va fantastiskt det skulle va att bara kasta ut den när man vill åka någonstans.
Skulle vara coolt. Många skulle bli förvånade när det plötsligt går ett tåg utanför.
Om PS5 släpps 2027, vad är det för PS5 jag har här hemma bredvid mig nu?
Ärligt talat så är detta vad jag helst vill se. 2027 så borde dom kunna släppa en energisnål liten PS5 som inte behöver så himla mycket kylning, istället för det stora åbäke till PS5 som säljs nu.
Ryktet säger ju också att Microsoft kommer släppa lös chipet de utvecklar tillsammans med AMD till andra tillverkare. Typ Lenovo, Logitech, Asus och så vidare. Om Samsung, LG eller Philips tillverkar en Xbox "Nexus" X konsol och den säljs som smör. Då kommer den räknas som en såld Xbox konsol?
Detta vore rätt trevligt faktiskt. Blu-ray Disc Association tar hand om blu-ray-formatet men vilket företag som har lust kan skapa sin egna blu-ray-spelare. Så länga man har en blu-ray-skiva så kan man spela den på vilken blu-ray-spelare man vill, oavsett vem som tillverkat den. Varför skulle inte något liknande kunna hända med TV-spel?
Ärligt talat så är detta vad jag helst vill se. 2027 så borde dom kunna släppa en energisnål liten PS5 som inte behöver så himla mycket kylning, istället för det stora åbäke till PS5 som säljs nu.
Undrar hur den kommer se ut. PS5 är knasig. Om PS6 ser ut som en stor sjöstjärna så är den knasig, originell och opraktisk. Man kommer prata om den under lång tid.
Undrar hur den kommer se ut. PS5 är knasig. Om PS6 ser ut som en stor sjöstjärna så är den knasig, originell och opraktisk. Man kommer prata om den under lång tid.
Vad är det som är knasigt med PS5? det är en av de ultimataste konsolerna där ute just nu. Snygg design och tyst är den också.
I Regret Nothing
Vad är det som är knasigt med PS5? det är en av de ultimataste konsolerna där ute just nu. Snygg design och tyst är den också.
Designen är helt galen. Jag tittar inte så ofta på den, men när jag gör det så blir jag provocerad. Konsolen funkar dock bra. Jag gillar designen på Xbox Series X, men den har inte spelen.
Detta vore rätt trevligt faktiskt. Blu-ray Disc Association tar hand om blu-ray-formatet men vilket företag som har lust kan skapa sin egna blu-ray-spelare. Så länga man har en blu-ray-skiva så kan man spela den på vilken blu-ray-spelare man vill, oavsett vem som tillverkat den. Varför skulle inte något liknande kunna hända med TV-spel?
Det fanns, 3DO
Dom kan ju kanske döpa nästa konsol till Microsoft Xbox.
De borde slå sig ihop med Sony. Men då vill de väl kalla konsolen för PSX.
Sony: Vi har redan gjort det.
Microsoft: Ge mig ett X!
De borde slå sig ihop med Sony. Men då vill de väl kalla konsolen för PSX.
XPS kan dennju heta 😮
Blir inte fler konsoler för mig. Kan inte rättfärdiga dessa priserna längre. Lär bygga en egen dator istället. Nej det är inte heller billigt men när vi är uppe och nosar på 8000-10 000 för en konsol jag inte får göra vad jag vill med och måste betala flera hundra om året bara för att kunna spela online så finns det ingen anledning att köpa längre.