Svart skärm vid spelstart

Medlem
Svart skärm vid spelstart

Ja, som rubriken lyder så får jag svart skärm när jag startar de flesta spel jag har på min dator. Om jag lyssnar på musik så går den ljudfilen klart men sen blir det tyst. Jag kan inte tabba ner, eller använda Aktivitetshanteraren. Efter ca. 10 minuter så går spelet dock igång som vanligt och det går att spela. Om jag tabbar ner från spelet eller, i en del, ändrar upplösningen så tar det ytterligare ca. 10 minuter innan jag är inne i spelet igen. Idag var droppen när jag äntligen köpt The Orange Box och skulle spela det.

Problemet uppstod i och med att jag startade Company of Heroes för första gången. Jag vet inte om det har med det att göra, jag installerade om det spelet en gång men det löste sig inte. Jag har även uppdaterat grafikkortets drivrutiner två gånger.

Jag antar att en formatering skulle lösa problemet men det var inte länge sen jag gick igenom hela den proceduren, med allt vad det innebär, och skulle vilja se om nån kan förstå sig på det och klura ut varför det blev så här.


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

1
Skriv svar