Pc-demo av Dirt 2

Medlem

Okej nu ska man se va ens dator pallar med!:P

Medlem

återstår att se hur det hela blir som färdig produkt. kan inte påstå att jag blev häpen. nästan lite besviken
för mycket "we all love monster" tema över det hela..


signatur

Sim-Racing

Medlem

yes , kom äntligen under 3 minuter

http://i50.tinypic.com/206zwk9_th.jpg

nån som klår? 8)

Medlem

Uj detta demo gjorde pungspark på min burk, blir till o vänta efter man upgraderat datorn med lite mordernare prylar

Medlem

känns som att en ratt till detta spel är ett måste..

Medlem

Är det bara jag som stör mig på dessa små laddtider i menyerna hela tiden?

Medlem

Ettan hade sega menyer som jag störde mig på, kanske likadant i tvåan.

Innan jag sätter igång och laddar ned 1,3 gigabyte... Har de fixar bromsarna eller är det som i ettan att det är superbromsar? Förstörde hela känslan när man kunde tvärnita oavsett underlag.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Katana:

Pff, bilderna säger då inget. Det visar bara att de gjort DX9 sämre, typ som när Crysis kom och visade samma sak fast mellan DX9 och 10.
Sedan när kan man inte ha Ambient Occlusion med Dx9?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det var lite konstigt när jag körde demon;) Spelet laggade riktigt mycket när man var inne i husvagnen men så fort man gick ur den och kom utanför lagga det inte längre.

Inaktiv

Directx 11 är lika mycket bullshit som 10.

Förutom tessellation som faktiskt gör något.

Kommer skaffa 5000 serien enbart för eyefinity.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv

1) Spelet kraschar 1½-2 minuter in
2) Spelet hittar inte G25 .. ?

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Katana:

Pff, bilderna säger då inget. Det visar bara att de gjort DX9 sämre, typ som när Crysis kom och visade samma sak fast mellan DX9 och 10.
Sedan när kan man inte ha Ambient Occlusion med Dx9?

Självklart är det så.. men i dehär fallet (dvs dirt2) så har de valt att göra dx11 mer detaljerat antagligen för att grafikkorten ska sälja som smör. därav intressant med en jämförelse som pekar ut vad det är för grafiska skillnader mellan dx9 och dx11.

Medlem

Varför får jag bara ett tomt Adobefönster när jag försöker öppna filen????

Edit: löst men när jag packar upp filen står det att den är skadad!!!

Medlem
Skrivet av sm90caen:

1) Spelet kraschar 1½-2 minuter in
2) Spelet hittar inte G25 .. ?

1. Krashar inte men inne i husbilen så laggar det som f*n, men så fort jag kommer utanför den så är 60 FPS all the way, även med allt maxat.

2. Funkade fint här utan att jag behövde göra något alls, force feedbacken var alldeles för stark dock, fick dra ner allt på drygt 20%, men då kör jag på 900 grader också, går inte att ha en tung ratt då.

Specs:
Windows 7 Ultimate x64
4870, C2D 1.89 Ghz @ 3.4 Ghz, SSD.

That being said, fixar dem inte husbilen så är det helt ospelbart då man går in i den mellan varje race, men jag antar det bara är en fråga om nya drivrutiner.

Inaktiv
Skrivet av henkka:

Jag kommer aldrig att köpa ett codemasters spel igen efter fiaskot/bedrägeriet med OFP2...

Here here... Köpte mitt 5870 (med dirt2-kod) för att OPF2 skulle bli en så grym upplevelse som möjlig. Blev så besviken att jag var tvungen att köpa en sådan här och en sådan här i väntan på dirt2... Lägg till 60" plasma och stort 5 kanals HiFi-ljud (observera inte 5.1 - jag behöver ingen extrabas!)

Nu ska det bli åka av!!

Medlem

Min dual action logitech gamepad fungerar inte i detta spel. Har installerat mjukvaran men det vill inte fungera. Några förslag?

Medlem
Skrivet av meskalin:

Ska bli kul o se hur mitt 8800 pallar med ett dx11 spel.

Inte alls. 8800 stödjer av förklarliga skäl inte DX11, inte DX10 heller. :$


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av sm90caen:

1) Spelet kraschar 1½-2 minuter in
2) Spelet hittar inte G25 .. ?

1. Krashar inte men inne i husbilen så laggar det som f*n, men så fort jag kommer utanför den så är 60 FPS all the way, även med allt maxat.

2. Funkade fint här utan att jag behövde göra något alls, force feedbacken var alldeles för stark dock, fick dra ner allt på drygt 20%, men då kör jag på 900 grader också, går inte att ha en tung ratt då.

Specs:
Windows 7 Ultimate x64
4870, C2D 1.89 Ghz @ 3.4 Ghz, SSD.

That being said, fixar dem inte husbilen så är det helt ospelbart då man går in i den mellan varje race, men jag antar det bara är en fråga om nya drivrutiner.

Fick till G25. Men spelet kraschar fortfarande. Ibland i menyn men oftast kraschar det vid "första vattenpölen" i Maroco... Baja kraschar lite här och var. Sanslöst irriterande, sitter med ett bra system och senaste drivrutinerna :\ har aldrig fått fpsdrop i husvagnen eller i spelet.

Edit: sänkte upplösningen och drog ner på medium. Då funkar det tydligen. Alltid något, men med ett 285-kort vill man gärna kunna maxa utan att det buggar.

Inaktiv

Hoppas man inte får virus av denna fil nu då
förra gången jag tankade ner ett demo från fz så fick jag en trojan på datorn

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Directx 11 är lika mycket bullshit som 10.

Förutom tessellation som faktiskt gör något.

Kommer skaffa 5000 serien enbart för eyefinity.

Du glömmer computeshaders

Medlem

Testade idag..Fungera kanon..Inte stort imponerad precis..(Fast jag har bara DX10)

Det är typ samma som DiRT 1 med usel styrning som alltid med codemasters. (Kan de inte släppa o köra med MS directinput och utveckla ett eget system som många andra har gjort..)

Annars är spelet kanon...ljudet har förbättras en aning....Grafiken är det samma som DiRT 1 med DX10..
Ska testa med DX11, och hoppas på att få se lite tissel tassel...

Snabb rec.. = Bra spel...

Edit: ska lägga till det att jag körde med allt på högsta med 1280x1024 och 2xaa utan några lagg
Ett gammalt system som det flöt super på...
Så ni med äldre system behöver inte oroa sig att detta spel inte kommer att kunnas köras....

Ljud:

Grafik:

Spelkänsla:

Glädjespridare:

Jag ger detta totalt:

System:
Windows 7 64-bit

Moderkort: MSI K9N Diamond
Proc: Amd 6400+ blackedition (3400mhz)
Minne: 6GB kingmax 800
GFX: Zotac GTS250 512mb
Ljud: SB audigy (första versionen)
Damm: ja en hel del bakom o i datorn

"Testa alldrig med det inbygda audigy på moderkortet..."

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av meskalin:

Ska bli kul o se hur mitt 8800 pallar med ett dx11 spel.

Inte alls. 8800 stödjer av förklarliga skäl inte DX11, inte DX10 heller. :$

8800 stöder DX10 och har inga problem med Dirt 2. Flöt på för mig med ett 8800GT med grafiken på ultra.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av meskalin:

Ska bli kul o se hur mitt 8800 pallar med ett dx11 spel.

Inte alls. 8800 stödjer av förklarliga skäl inte DX11, inte DX10 heller. :$

8800 stöder DX10 och har inga problem med Dirt 2. Flöt på för mig med ett 8800GT med grafiken på ultra.

Ja, men du kan inte se hur det ser ut för oss med DirectX 11 kort.
Och 8800 har bara stöd för 10, inte 10.1 eller 11

Ett 5750 klarade detta galant med allt på högsta. Underbart roligt spel också

Körde en benchmark på maxgrafik för XP (alltså inte DX10, 11 whatever), min dator fick 60,2 fps i average. Och jag har ett GTX260 med en Phenom II 720

Medlem
Skrivet av Devildoll:

yes , kom äntligen under 3 minuter

http://i50.tinypic.com/206zwk9_th.jpg

nån som klår? 8)

Vad använder du för något för att styra bilen med? Jag själv kör med Saitek P990 Dual Analog handkontroll. Jag tycker bilen är väldigt svårstyrd och det är svårt att få en mjuk följsam styrning. Jag har lyckats komma under 3.30, men anser det vara omöjligt att spöa din tid med den handkontroll jag nu använder. Kolla gärna video från min hemsida.
(Sökväg: video/dataspel/bilspel)
http://www.bergerheim.se

Det blir vinglig styrning som gör att bilen sladdar och kränger runt om jag inte är väldigt försiktig på asfalt. På grus funkar det bättre, men man får vara väldigt försiktig när det svänger svagt i höga farter. Får lätt retursladdar och kränger av vägen om jag inte ser upp.

Colin mcRae Dirt 1 var okörbart för mig, men detta funkar om man övar mycket och som sagt är försiktig med styrningen. Men varför ska det vara så svårt att få till en bra körkänsla i de nyare spelen? Jag spelade Colin mcRae 1 för många år sedan och det var väldigt bra styrning i det spelet.

Även de följande spelen fram till Colin McRae 2005 har funkat bra. 2004 är ett verkligt höjdarspel när det gäller körkänslan och jag kan köra på topp lika bra på asfalt som på grus. Styrningen i de senare spelen inkl. Grid är väldigt dålig enligt mitt tycke och då använder jag alltså handkontrollen jag nämnde.

Skulle vilja veta vad ni använder för styrdon ni som gillar spelet väldigt mycket. Beskriv gärna inställningarna också.

Jag gillar annars att spela Flatout 1 för bilarna går verkligen att styra med precision även med tangenterna och man kan stå på för fullt i breda uppställ och ha full kontroll på bilen. Ja det funkar lika dant även i Colin mcRae 2004 för det är ett höjdarspel som varmt rekommenderas för alla som gillar bilspel.

Medlem

Jag postar själv ett svar på min negativa kommentar om Dirt 2. Det är mitt grafikkort som NVidia GeForse 8500 GT som inte klarar av grafiken om jag inte ställer ner det till 800 x 600 och kör alla inställningar på på low.

Spelet är annars suveränt och styrningen är väldigt bra. har inget att klaga på utom menyer och laddningarna mellan loppen. Spelet är annars ett av de bästa bilspel jag spelat genom åren. Jag har hunnit bli 61 år, så det har ju blivit en hel del spel genom åren.

12
Skriv svar