Ny kampanj till Left 4 Dead i september

Medlem
Skrivet av showerguy:

Asså jag fattar verkligen inte?

Jag betalade 500 kronor för detta spel vid släppet och dom har hela tiden lovat oss en massa. Kan dom inte sätta in några nya vapen och banor? Hur mycket jobb krävs det? Det finns ju privat personer som gör egna. Blir så himla less!

*klippt bort pga utrymme*

Jo, du och jag är tyvärr inte den enda som kände sig bortblåst när valve lovade ena och sen så gör dom det andra. Blev just nästan lite internetz riot pga det. Vi får väl se vad DLC:n inehåller, tur att den är gratis iallafall...

Medlem

Jag sätter några kronor på att episoden börjar med att man kraschar med helikoptern man just blivit räddad med från Mercy Hospital, där av namnet. Kan bli intressant, fler banor är precis vad som behövs imo.

signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

"överbrygga luckan mellan slutet av kampanjen No Mercy och inledningen på kampanjen Dödssiffra"
FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
Death Toll != Dödssiffra!

Inaktiv

Tackar tusan för detta.

Medlem

fan på tiden, dom borde redan ha släppt ett par stycken redan tycker man..

Medlem

Hjälper inte efter sniken dom har bedragits oss med enligt mig. It's to late now, Vavle.

signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Najs som fan, må inte vara så gott som dom sa innan releasen men det är fan så mycket bättre än andra utvecklarna, så jag kommer fortsätta vara Valve fanboy tills dom verkligen gör mig besviken.

Medlem

mjoo.. alltså jag hoppas verkligen denna kampanj bana håller relativt hög kvalite med tanke på att det nu faktist finns en hel del custom banor ute nu

men L4D behöver mer än bara nya banor, ge oss mer vapen, ge oss nya gubbar, ge oss ett nytt spelsätt som inte bara handlar om att döda flest eller överleva längst

ge oss lite survival lir för fan, expert är alldelles för simpelt nu, lägg till en ny svårighets grad och ta ner på ammunitionen så man får ett annorlunda spelsätt(alltså som tillägg och inte att dem ändrar hela spelet) så kan nog L4D överleva ett tag till

Medlem

instämmer med grovportion.
och jag skulle tro att detta bara är något de gör för att stilla fansens vrede. men min vrede stillas bara när de faktiskt släpper lite nya intressanta vapen, nya banor, nya karaktärer och spelsätt, men det kan man ju troligen fetglömma.

Medlem
Skrivet av abbe:

"överbrygga luckan mellan slutet av kampanjen No Mercy och inledningen på kampanjen Dödssiffra"

Det kan det visst betyda. Slå det på nätet så får du se

Medlem

Låter som 28 År senare

Medlem
Medlem
Skrivet av Vast:
Skrivet av abbe:

toll
-noun
1. a payment or fee exacted by the state, the local authorities, etc., for some right or privilege, as for passage along a road or over a bridge.
2. the extent of loss, damage, suffering, etc., resulting from some action or calamity: The toll was 300 persons dead or missing.
3. a tax, duty, or tribute, as for services or use of facilities.
4. a payment made for a long-distance telephone call.
5. (formerly, in England) the right to take such payment.
6. a compensation for services, as for transportation or transmission.
7. grain retained by a miller in payment for grinding.

Grejen med namnet Death Toll på engelska är att det är en ordlek mellan två saker, dödsantal och avgiften de fyra måste betala för att komma med båten i slutet av episoden, alternativt avgiften för att korsa floden styx i efterlivet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Styx_%28mytologi%29

Översättningen förstör totalt ordleken OCH man borde inte översätta namn, speciellt om man inte översätter alla namn (vilket förstör ännu mer ordlekar).
Så FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!

Medlem

När jag kollade på in-game kommentarerna till No Mercy-kampanjen så säger faktiskt nån av utvecklarna att det dom ursprungligen tänkte sig var att helikoptern skulle störta i slutet på No Mercy eftersom piloten själv var infekterad.

Så jag tror nog att dom har haft den här kampanjen planerad lite längre än bara som ett svar på kritiken kring L4D2.

Det här ska bli skoj!

signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Bojkotta L4D2 säger jag bara..

Medlem
Skrivet av abbe:
Skrivet av Vast:
Skrivet av abbe:

toll
-noun
1. a payment or fee exacted by the state, the local authorities, etc., for some right or privilege, as for passage along a road or over a bridge.
2. the extent of loss, damage, suffering, etc., resulting from some action or calamity: The toll was 300 persons dead or missing.
3. a tax, duty, or tribute, as for services or use of facilities.
4. a payment made for a long-distance telephone call.
5. (formerly, in England) the right to take such payment.
6. a compensation for services, as for transportation or transmission.
7. grain retained by a miller in payment for grinding.

Grejen med namnet Death Toll på engelska är att det är en ordlek mellan två saker, dödsantal och avgiften de fyra måste betala för att komma med båten i slutet av episoden, alternativt avgiften för att korsa floden styx i efterlivet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Styx_%28mytologi%29

Översättningen förstör totalt ordleken OCH man borde inte översätta namn, speciellt om man inte översätter alla namn (vilket förstör ännu mer ordlekar).
Så FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!

Gör detsamma vad du tycker, eftersom den officiella översättningen av spelet också valt just namnet "Dödssiffra".
Och då FZ är en svensk spelsajt, så valde de troligtvis att också referera till den svenska översättningen...

signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av whoracle:

Okej... men vad har det att göra med en ny kampanj till l4d att göra?

Inaktiv

Left 4 Dead borde köras upp i arslet på Gabe Newell.:P

Vill ha Episode 3

Medlem

Att MS tar betalt för servrar etc. omöjliggör inte gratismaterial, allt beror på om företaget (Valve) vill betala för kostnaderna, annars skulle de kunna sätta ett lågt pris (200MS points typ) och ändå tjäna pengar. Tror Valve gärna tar lite extra betalt, på PC måste de vara mer försiktiga för slutar folk köpa saker via Steam förlorar de en massa pengar. Bättre att försöka blåsa konsolägarna på lite pengar

Medlem
Skrivet av Lurid:
Skrivet av whoracle:

Ja, som du kanske kan fatta själv om du tänker lite, så har Valve bestämt sig för att splitta L4D-communityn genom att göra en uppföljare som ska innehålla saker som de sagt skulle komma till L4D1, men istället säljer det fullpris som ett L4D2.

Men det är väl kul att det kommer en "ny" kampanj till L4D1, som jag förstår ska ha varit igenkänt sen L4D1 först släpptes.. det är väl bara nu som de orkat att göra klart banan och släppa den, slöfockarna.

(BRING IT ON, VALVE-FANBOOOIIS!)

Medlem
Skrivet av whoracle:
Skrivet av Lurid:
Skrivet av whoracle:

Ja, som du kanske kan fatta själv om du tänker lite, så har Valve bestämt sig för att splitta L4D-communityn genom att göra en uppföljare som ska innehålla saker som de sagt skulle komma till L4D1, men istället säljer det fullpris som ett L4D2.

Men det är väl kul att det kommer en "ny" kampanj till L4D1, som jag förstår ska ha varit igenkänt sen L4D1 först släpptes.. det är väl bara nu som de orkat att göra klart banan och släppa den, slöfockarna.

(BRING IT ON, VALVE-FANBOOOIIS!)

Så, nu när dom till slut släpper mer material, så gnäller du?

Jag är inte heller så förtjust i tanken att måsta betala fullpris för L4D2, men jag gnäller inte när dom tänker släppa grejer till L4D..

Medlem
Skrivet av Lurid:

blablablabla...

Men läs vad jag skriver?

Inaktiv

Skulle gärna vilja få svar? Om man har Left 4 Dead 1 hur fungerar då installationen? Är man tvungen att ladda ner "hela" spelet eller kopieras det filer från disken man redan har?

Skulle vara drygt att ladda ner allt igen! xD

Hur stort kan egentligen nya kampanjer, maps, gubbar och vapen innehålla? Några Mb?

Släpp istället vapnen till Left 4 Dead 1. Jag betalar inte 500 kronor för nya vapen. Första gången jag bojkottar ett Valve spel!

Medlem

Om du har det på PC behöver du inte göra nått, den laddas ner automatiskt när du startar steam, som en vanlig patch. Bara att vänta tills det står "100% - ready".

Medlem

skratade som fan när halo 3 odst började säljas för tidigt fan vad microsoft blev ägda och dom vill bara känna pengar som blizard. och om ni hade spelet på pc så hade ni sluppit pengar skiten.

12
Skriv svar