Rockstar vill inte göra GTA-film
http://www.imdb.com/title/tt0076100/
Som sagt finns ju redan en film från 1977, samma typ av logo bokstäver som spelet använder. Har sett filmen och det handlar ju helt enkelt om komiska biljakter. Den var inte så värst bra, men alltså är det inte dags att erkänna rockstar att inspirationen till första GTA spelet var av filmen? Så det skulle ju typ bli en film av ett spel av en film.
The definition of insanity?
Scarface kom ju några år innan GTA ens fanns till :P.
Jag vet bara en film baserat på ett spel som blev bra. Och det var XIII. Tv-film visserligen, men fortfarande bra.
Är den inte baserad på serietidningen XIII, som spelet är baserat på? Frågar inte för att vara besserwisser utan för att vill veta om de säger att filmen är baserat på spelet, av ren nyfikenhet.
Ah, det kan du ha rätt i. Filmen kom ju efter spelet iaf... Så kanske skulle man kunna säga: Spel baserat på serien, film baserat på spelet :P. Men hur som helst var det en serietidning från början. Iaf bästa film jag sett som dessutom råkar vara ett spel i vilket fall som helst.
Men att göra en helt värdelös otroligt dålig portning av fyran till PC, det tycker han att det är helt ok att de gör.
Spelet borde inte kommit ut på PC alls, så ja du har rätt. Och portningen till PS3 var inget vidare den heller om man ser det grafiska. Eller så stör det på Xbox 360 att apparaten inte hänger med att rita upp landskapsbilden ibland.
Varför ett spel överhuvud taget. Bättre att satsat på en Film om Nico och lagt spelet på hyllan
Rockstar är med andra ord klantiga. Jag spelar online medan jag skriver detta. Var först i mål i GTA Race men över hälften av spelarna håller på att panga varandra i värsta deathmatch-stil. Ganska skitigt av Rockstar att inte fått till detta.
Nja, jag är inte sur eller arg. Lite grinig, blandat med ironi för det är ju bara ett spel och ändå värt sin 500-ing på PS3 men inte på PC. Skulle nog orka lägga en hundring till på att gå på en film.
Det var detta...
Oj, hej igen. De håller fortfarande på. 30 minuter nu, efter målgång och snart är det bara jag och två idioter kvar i omgången. De väntar säkert på att jag också ska logga ut så de vinner. Varit så i alla omgångar jag spelat ikväll. Konstigt online Rockstar gjort och så klagar de på att filmmakare skulle göra det sämre. Skrattretande.
Det var detta...
En HBO tv-miniserie skulle nog fungera bäst.
Om det är något som skulle kunna göra GTA bra så är det en HBO miniserie.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
ja som sagt så är ju GTA serien väldigt influerad av bra gangsterfilmer och komedier. ser inget behov av att sluta hålla i dosan, det är ju det som är det goa med GTA.
Men en femma skulle sitta fint, lite mer valfrihet i storyn. inte som fyrans påstådda möjlighet att förändra slutet.
mer invecklat och mer gameplayaddons och förbättringar. nu har dom ju motorn, gud va jag älskar den där motorn.
om inte jag minns helt fel, så började det första spelet med att dottern till den karaktär man spelar blev kidnappad och så skulle man utföra vissa uppdrag som man fick instruktioner om via en minicall, för att få tillbaka henne, det skulle bli en tiktigt bra film i mina ögon, om man blandar in en tidsfrist i det hela.
gta 3 och 4 är helt ok som spel men det finns för många uppdrag som inte har en röd tråd igenom sig, tycker uppdragen bara finns där för att fylla ut speltiden lite och dessa spel går inte att flytta till filmformatet, om man inte rippar pulp fiction rakt av och bara visar de coolaste bitarna.
Men att göra en helt värdelös otroligt dålig portning av fyran till PC, det tycker han att det är helt ok att de gör.
Exakt. Jävligt underligt att snacka om integritet men släppa undermåliga spelprodukter bara "för att tjäna snabba pengar" är det inga som helst tveksamheter över.
GTA var redan en film, vilket de fick inspiration att göra spelet.....och spelet är baserat på filmen och inte tvärtom.
där vet ni något nytt!
http://www.imdb.com/media/rm3681459200/tt0076100
filmen är från 1977
ID software, FPS gudarna!
En HBO tv-miniserie skulle nog fungera bäst.
Om det är något som skulle kunna göra GTA bra så är det en HBO miniserie.
Precis!
Första som kom upp direkt var ju att enbart skulle lyckas som en miniserie.
Många karaktärer att lära känna, mycket action och drama och rätt tung story. Inget som hade kunnat få plats i en film.
Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.