Ge mig möjligheten att betala för att slippa reklam

Medlem
Ge mig möjligheten att betala för att slippa reklam

Detta är fan löjligt. Mår näst intill fysiskt illa att titta på detta skämt till sida. Att sedan alldeles lysande moduler som adblock, noscript osv inte funkar med nya sidan är naturligtvis bara en tillfällighet eller?

Jag pyntar lätt ett par kronor i månaden för att slippa reklamen, för detta är utom kontroll, ni har sålt er som horor.

Redaktör

Det är ungefär lika mycket reklam nu som tidigare, kanske någon enstaka ad mer. Det som skiljer är den (tidsbegränsade) Kane & Lynch 2-reklamen.

Rörande betalmedlemskap för att slippa annonser: annonsörerna är inte ett dugg intresserade av det, de betalar för att synas. Om vi inför en sån lösning är risken stor att vi tappar annonsörer, och så länge det bortfallet inte garanterat ersätts av nya intäkter från betalmedlemskapet kommer det tyvärr inte på fråga.

Vad man än tycker om det är annonser det som gör FZ möjligt. Försvinner de försvinner vi. Så enkelt är det.


signatur
Medlem

... Adblock fungerar utmärkt med det nya FZ. Tar bort all reklam och eftersom det går alldeles utmärkt enkelt att få tbx bilden som ligger högst upp med diverse nyheter som den växlar mellan genom att bara välja att den ska tillåtas så blir allt perfekt.

Medlem

Det är mer reklam nu än tidigare och vad som är värst är att den delar av sidan. Också en sådan sak som att ha reklam ovanför sidan är så fel på så många sätt så jag vet inte ens i vilken ände jag ska börja i ...

Det är så illa just nu, med nya designen, att det är svårt att få grepp om vad som är FZ och vad som är reklam. Det hela gör att man bara blir frustrerad och förbannad.

Jag har inga problem med reklam så länge den vet att hålla sig på en plats där, om jag finner den intressant, kan flytta min uppmärksamhet till. Nu blir jag påtvingad den, vill man dra det hela till sin spets så våldar den en, upprepade gånger dessutom.

Medlem

Nya layouten är faktiskt lite rörig och reklamen hjälper inte precis... men det sagt så tycker jag det är otroligt dålig stil att ens snacka om adblock.

FZ är en gratis sida/service/vad du nu vill kalla det, vi har valmöjligheten att använda den eller inte.

Att kräva att adblock ska fungera etc. visar ju bara att man totalt missat poängen.

Medlem

Upplägget av sidan får det se ut som att det är mer reklam, är det så lyckat ?

Medlem

Upplägget av sidan får det se ut som att det är mer reklam, är det så lyckat ?

Medlem

Bort med reklamen.

dmn
Medlem

Varför whinar ni om nåt ni kan blocka i browsern själva...? lol

Medlem

Får bara fråga hur en del tänker. FZ drivs (helt och hållet?) på reklamintäkter. Det ska finnas pengar till anställda, resor till mässor, webbhotell mm.

Jag kan säga att jag inte heller tycker om reklamen men den måste finnas där för att sidan ska kunna drivas. Därför accepterar jag den trots att den ofta är irriterande.


signatur
Medlem

Det är inte vettigt att blockara annonser på sidor som man gillar. Skulle alla blockera annonser så skulle vi se att mängder av websidor försvann också, inklusive fz.se

dmn
Medlem

Tack för att ni inte blockerar reklam då, så kan jag göra det så jag slipper se skiten

r1k
Medlem
Skrivet av Tompa:

Rörande betalmedlemskap för att slippa annonser: annonsörerna är inte ett dugg intresserade av det, de betalar för att synas. Om vi inför en sån lösning är risken stor att vi tappar annonsörer, och så länge det bortfallet inte garanterat ersätts av nya intäkter från betalmedlemskapet kommer det tyvärr inte på fråga.

hade inte tänkt att göra inlägg där, men var tvungen :P.... Känns som man behöver göra en rejäl research på det innan man avfärdar förslaget. Vilket jag förstått inte gjorts med tanke på olika inlägg jag läst från er på andra trådar.

Spotify?? :P... Majoriteten kommer ändå ej betala.

Redaktör
Skrivet av r1k:

Känns som man behöver göra en rejäl research på det innan man avfärdar förslaget. Vilket jag förstått inte gjorts med tanke på olika inlägg jag läst från er på andra trådar.

Spotify?? :P... Majoriteten kommer ändå ej betala.

Som redaktör är jag dåligt insatt i frågor om ekonomi och inkomstkällor, det finns andra här på förlaget som sköter de bitarna. Likväl, annonsörerna vill nå ut till så många som möjligt, och de betalar oss för att få ut den på våra annonsytor. Om vi då tar fram en lösning som minskar annonsernas exponering kommer de snabbt se sig efter andra annonsytor.

Jag kanske låter tjatig, men annonser är det som gör FZ:s existens möjlig. Jag känner inte till om det finns någon svensk journalistisk webbplats som lever på något annat än annonser, i alla fall inte i någon större utsträckning. Som besökare är reklamen ett jäkligt lågt pris att betala för att få tillgång till något så omfattande som FZ, särskilt när allt hos oss är gratis.


signatur
dmn
Medlem
Skrivet av Tompa:

Som besökare är reklamen ett jäkligt lågt pris att betala för att få tillgång till något så omfattande som FZ, särskilt när allt hos oss är gratis.

Jag anser inte alls att det är ett lågt pris att bli påtvingad reklam, tvärt om så är det sjukt störande. Men du kanske inte tycker att reklamavbrott på tv är störande heller...
Till exempel så pröjsar jag för spotify just för att slippa reklamen.
Hade mycket hellre betalat en liten slant varje månad för att slippa reklam på en website jag besöker ofta än att dras med banners och jävulskap. Som tur är så kan man ju själv bestämma vad browsern ska visa och inte visa, så det löser man enkelt ändå.
Skulle möjligheten att blocka reklam försvinna och det inte fanns nåt annat sätt att bli av med reklamen skulle jag helt enkelt styra min browser nån annanstans!

Antikvitet

För att då ställa en motfråga: Vad är en rimlig summa att betala per månad för att slippa reklamen och hur ska den enklast betalas?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

99.se har en funktion (€3 (30kr) för 3 månader eller €10 (99kr) för 12 månader) som gör att man som Supporter får mer funktioner / ser mindre reklam. SMS, kreditkort, paypal, samt mac.se-konto.

Citat:

99.se Supporter vänder sig till alla medlemmar oavsett om ditt huvudintresse är Mac, iPod, Musik eller Webb!

Det här får du!

* Annonsfria och snabbladdade sidor.
* Titeln Supporter i din profil - visa att du gjort ditt för sajten!
* Större brevlåda: 1000 meddelanden istället för normala 100.
* Tillgång till vår 99.se SupporterLounge™.

Priset är 30 kronor för 90 dagar.

Det här får vi!
Som Supporter betalar du 30 kronor genom att skicka ett SMS till oss. Pengarna går oavkortat till investeringar i sajten (exklusive avgifter för SMS-operatörerna). Du kan även betala med Paypal/kreditkort. Lyckas vi få in tillräckligt många supporters för sajten kommer vi kunna bygga en otroligt grym sajt som hela tiden uppdateras med det senaste.

Mer info i tråden: http://www.99.se/nyheter-99/216786-uppgradera-till-99-support...

Medlem

30 kr för 90 dagar låter soft. men det är säkert något lurigt i det finstilta.

Medlem

Jag räknade till tio stycken annonser på förstasidan och många av dom märkte man inte ens av i myllret av spelbilder till artiklar. Det är den stora annonsen i toppen och sidorna som är iögonfallande men definitivt inte jobbig att se på. Sluta lipa över annonser och låt oss som inte bryr oss få ha vårt FZ som det ska vara. Gratis alltså.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Inaktiv

Skulle aldrig betala för att slösurfa på en spelsajt, skulle FZ börja ta betalt av sina medlemmar tackar jag för mig och reggar på en annan spelsida, det finns gott om alternativ och FZ är knappast så bra att lägga pengar på.

1
Skriv svar