Inget MP i Ghostbusters till pc

Robot
Medlem
Inget MP i Ghostbusters till pc

lol.. snacka om att verkligen ge ut budskapet "Hej alla pirater. Ladda gärna ner vårat spel, men ni som äger en PS2/3 kan köpa det redan idag"
Sen kommer de sitta och whina i något forum om hur mycket piratkopierat spelet blev innan vi andra får chans att köpa det.

Någon som har en aning om hur de tänker när de bestämmer något liknande?

Medlem
Citat:

Men vårt fokus låg på att göra konsolversionerna så bra som de bara kunde bli.

Wow, vilket jävla bullshit! Konsolspelen ser horribla ut.

Medlem

Och DÄR fipplade de bort den enda anledningen till att jag överhuvudtaget skulle kunna tänka mig att köpa spelet.

Back to Left 4 Dead...

Medlem

Jahopp, dags att avboka PC versionen då.


signatur

"If we aren't supposed to eat animals, then why are they made of meat?"

Medlem

Hur kan det vara så jävla svårt att konvertera multiplayer läget från en av konsolversionerna till PC? Givetvis måste de optimisera det och sån skit men ändå.
De lär förlora många kunder nu.

Medlem

"Vi kunde inte göra alla versioner med multiplayer samtidigt med de resurser vi hade tillgängliga - det var helt enkelt för mycket att göra. Något tvingades vi försaka."

WTF?! Så det går inte att skippa MP till konsolerna men behålla det till PC?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

*slap* gör om, gör rätt! Se bara på L4D.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Mmmm... smart move.
NOT.

Medlem

Var någonstans kan man importera? Blir det amazon eller har folk andra inköpsställen?


signatur

Videomupp

Medlem

Intressant att de lägger ner tid på att optimera spelet för en såpass gammal konsol som PS2.

Medlem

haha de är väldigt smarta nu lär ju inte spelet laddas ner nå mycket.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

fyfan va taskigt
Det är som dem inte ens vill att vi Pc spelare ska köpa spelet ens

Medlem

Epic fail, visar ju hur mycket dem bryr sig om PCn.

Medlem

Jag skulle gissat på att det handlade om localization men iom att de släpper PS3 och PS2-versionerna så vet jag inte. De kanske bara släpper dem på engelska? ^^

Medlem

conthox: Konsolspel säljer ju mycket bättre än PCspel. Därav att dom hellre fixa multiplayer till konsolerna än till PC, där det sen ändå bara bli piratkopierat.

Medlem

Sluta mobba PC versionen! Sony är ju så jävla sjuka oxå: "Vi släpper till de andra plattformarna efter i europa så att vi får så många PS3 versioner sålda

Medlem
Skrivet av Håkan:

conthox: Konsolspel säljer ju mycket bättre än PCspel. Därav att dom hellre fixa multiplayer till konsolerna än till PC, där det sen ändå bara bli piratkopierat.

ja eller!!? Den största anledningen till att fixa PC-MP är väl just för att motverka piratkopieringen... doh!

Att ta bort MP, eller inte ha MP från början är ju ett rätt säkert sätt att öka piratkopieringen på, men tänker man med röven så får de ju skylla sig själva.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Håkan:

conthox: Konsolspel säljer ju mycket bättre än PCspel. Därav att dom hellre fixa multiplayer till konsolerna än till PC, där det sen ändå bara bli piratkopierat.

Konsol eller PC... spelar ingen roll. Alla spelen finns ju tillgängliga för gratis nedladdning. Är ju endast PS3 som inte går o köra kopierat på.

Jag vet inte varför... men jag köper hellre ett konsolspel än ett pc-spel. Trots att det är så enkelt som att bara ladda hem, bränna ut på skiva o sen köra. På pc:n så är det ju lite diverse trubbel med crack och så.

Inaktiv

Sluta jämföra allt med Left 4 Dead, vad fan har det med saken att göra? Left 4 Dead singleplayer är typ det mest repetitiva som finns.

Medlem
Skrivet av Krigshot:

Sluta jämföra allt med Left 4 Dead, vad fan har det med saken att göra? Left 4 Dead singleplayer är typ det mest repetitiva som finns.

Tycker hela spelet verkar vara en aningen repetivt... körde coop när det var gratis att testa med en polare och det var roligt... i 5min ungefär....


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Krigshot:

Sluta jämföra allt med Left 4 Dead, vad fan har det med saken att göra? Left 4 Dead singleplayer är typ det mest repetitiva som finns.

Tycker hela spelet verkar vara en aningen repetivt... körde coop när det var gratis att testa med en polare och det var roligt... i 5min ungefär....

Vafan förväntar du dig?
L4D e ju ett splatter spel i survivor anda, hade du tänkt dig ett utpräglat scenario i Call of Duty stil eller?

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Håkan:

conthox: Konsolspel säljer ju mycket bättre än PCspel. Därav att dom hellre fixa multiplayer till konsolerna än till PC, där det sen ändå bara bli piratkopierat.

ja eller!!? Den största anledningen till att fixa PC-MP är väl just för att motverka piratkopieringen... doh!

Att ta bort MP, eller inte ha MP från början är ju ett rätt säkert sätt att öka piratkopieringen på, men tänker man med röven så får de ju skylla sig själva.

Menar du att man inte kan använda MP i kopierade spel?

Nej oftast inte via officiella servrar... men via lan eller hamachi så fungerar det lika bra.

Medlem

Jahopp... detta spel lär ju bli piratkopierat så det skriker om det. Ser ingen som helst anledning att köpa spelet när det annars hade varit roligast i multiplayer. Och man behöver ändå inte ha originalet för att kunna spela igenom singelplayer.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Mooe:

Hur kan det vara så jävla svårt att konvertera multiplayer läget från en av konsolversionerna till PC? Givetvis måste de optimisera det och sån skit men ändå.
De lär förlora många kunder nu.

Xbox 360 har LIVE, PS3 har PSN. PC har ingen motsvarande tjänst om du inte har ett Games 4 Windows LIVE certifierat spel.

Det innebär att utvecklarna antingen själva måste koda ihop server / client funktionalitet eller använda sig av tredjepartsprogram som t ex Gamespy.
Så nej, det är inte bara att konvertera multiplayer från en konsol.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Håkan:

conthox: Konsolspel säljer ju mycket bättre än PCspel. Därav att dom hellre fixa multiplayer till konsolerna än till PC, där det sen ändå bara bli piratkopierat.

ja eller!!? Den största anledningen till att fixa PC-MP är väl just för att motverka piratkopieringen... doh!

Att ta bort MP, eller inte ha MP från början är ju ett rätt säkert sätt att öka piratkopieringen på, men tänker man med röven så får de ju skylla sig själva.

Menar du att man inte kan använda MP i kopierade spel?

Nej oftast inte via officiella servrar... men via lan eller hamachi så fungerar det lika bra.

spela på crackade servrar, vist det går ju. Men hur kul är det om man försöker köra seriöst med clanliv och så vidare...

Bra MP och CD keys har ju knappast minskat föräljnings siffrorna på PC, ta till exempel Wolfenstein som släpps om en dryg månad. Det spelet lär ju säljas mest på grund av MP delen (om den blir som rtcw/ET) vill säga. och sen namnet med förståss...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

konsol gaming is the future!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Såg det för ett tag sen också. Såg också att de rekommenderade system requirements var rena skämten. 4gb Ram för det där?!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Om jag förstått det rätt så kostar PC versionen bara 30 dollar, vilket är helt ok. Det här är ju först och främst ett singleplayer spel, multiplayern ska ju vara nån slags "vem kan fånga flest spöken på X tid". Känns inte som någon större förlust.

Det sagt så... idiotiskt att släppa ett PC spel bara i USA. Sån idioti fungerade bara innan internet fanns.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Om jag förstått det rätt så kostar PC versionen bara 30 dollar, vilket är helt ok. Det här är ju först och främst ett singleplayer spel, multiplayern ska ju vara nån slags "vem kan fånga flest spöken på X tid". Känns inte som någon större förlust.

Det sagt så... idiotiskt att släppa ett spel för download bara i USA. Sån idioti fungerade bara innan internet fanns.

ööööh, va? Hur laddade du ner spel innan internet fanns, undrar ju jag då...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

123
Skriv svar