Forza-teamet: Ingen kan tävla med oss

Medlem

Kanske Forza 3 är bättre kanske GT5 är bättre nåt vi först vet när vi väl kan sitta och prova dom. Varför dom heller ska jämföras egentligen vet jag inte heller? Då 360 bilspel älskare kommer sitta med Forza 3 och PS3 bilspelälskare kommer sitta med GT5. Båda serierna är fantastiska inom bil simulatorer. Och för folk som trånar efter bilskador för tusan spela Burnout Paradise eller besök närmaste bilskrot så får ni så det räcker och blir över

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av LyktstolpeN:

Sito är en av de största PS3-fanboys som finns så inte så konstigt att han kommer och säger något sådant i en nyhet om ett xbox spel

Mm håller med. Han whinar i varje tråd.

Ontopic : Vi kan inte jämföra spelet. Först måste båda spelen släppas. Skulle vara roligt om Fz kunde jämföra dom båda, om det går?

Aja jag tänker iaf inskaffa Forza 3!

du då =)..

aja. körkänslan i GT5 p är underbar. Ska lätt köpa GT5

Medlem

Jag kommer att köpa båda ändå. Frågan är bara om jag ska köpa en ratt till X360 eller PS3(?).

signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Sito:

lol Forza är ju bara ett leksaks spel som ingen tar på allvar. Dom inser själva att dom ligger så långt efter GT att dom måste ta till såna här uttalanden för att hävda sig. Snacka om lågvatten märke, patetiskt...

Kommer du någonsin sluta trolla, du borde fan bli bannad.

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Ganska tragiskt att Turn 10 ska bete sig såhär. Kommer spela Forza 3 fram tills GT5 släpps. För övrigt så samarbetar Gran Tursimo teamet med bilindustrin och tar fram system och design åt flertal företag. De har en otrolig respekt inom bilindustrin och det är på grund av att de skapar världens mest realistiska bilspel. Ganska roligt att Gran Turismo till PSP innehåller mer bilar än forza 3. Då kan ni tänka er vad GT5 kommer erbjuda.
Dessutom kommer skador erbjudas på WRC bilarna och Nascar men inte på de vanliga bilarna. Varför? Bilindustrin tycker att GT5 är för verkligt. Kan ge dålig PR till de sämre bilarna.
Anledningen till att det tar så lång tid att skapa GT5 är att varje bil tar upp mot 6 månader att skapa. Det är här vi ser att GT5 erbjuder kvalité ist för kvantitet.

BTW. GT5 trailern är INGAME, så ni vet

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Forza 2 är den enda anledningen till att äga en 360 i min värld. När 3an kommer så kommer jag troligtvis köpa en 360 igen, bara för det spelet.

GT Prologue som jag köpte till PS3 har jag bara startat en gång, och det stängde jag av igen efter några minuter utan att någonsin röra det igen. Kommer troligtvis göra samma sak med fullversionen. Skräp.

Medlem
Skrivet av Hizzi:

sandlåda

+1

signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Synd på allt bra i båda spelen... "Bilbane" spel båda ;\ snyft... (TDUskadad)
Väntar vidare på 2an/värdigt alternativ.

signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Man får hoppas på gt5 tänker inte köpa xbox för endast ett spel , vet att forza2 är roligt men som sagt nån måtta få det vara.

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Kommer troligtvis göra samma sak med fullversionen. Skräp.

Förklara för mig hur du kan anta något sådant. Väldigt negativ inställning till något du inte vet något om. Vad störde du dig på i GT5p?

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Jag köper givetvis uppföljaren till det bästa racingspelet någonsin (GT4). När jag sedan nött det ett bra tag så köper jag en Xbox 360 och spelar Forza 3. Frågan är bara om det inte hinner anlända en ny konsolgeneration innan jag är klar med GT5. ^^

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Kanske Forza 3 är bättre kanske GT5 är bättre nåt vi först vet när vi väl kan sitta och prova dom. Varför dom heller ska jämföras egentligen vet jag inte heller? Då 360 bilspel älskare kommer sitta med Forza 3 och PS3 bilspelälskare kommer sitta med GT5. Båda serierna är fantastiska inom bil simulatorer. Och för folk som trånar efter bilskador för tusan spela Burnout Paradise eller besök närmaste bilskrot så får ni så det räcker och blir över

GT5 kommer att ha bilskador så.

Medlem

FZ gillar sådana flamewar omröstningar Tur att den inte fungerar

signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Mr. Bravo:

Kommer troligtvis göra samma sak med fullversionen. Skräp.

Förklara för mig hur du kan anta något sådant. Väldigt negativ inställning till något du inte vet något om. Vad störde du dig på i GT5p?

Läs Sitos inlägg och fråga honom samma sak kanske, Bravo säger bara vad han tycker medan din "minion" Sito bara trollar sönder.

signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Ganska tragiskt att Turn 10 ska bete sig såhär. Kommer spela Forza 3 fram tills GT5 släpps. För övrigt så samarbetar Gran Tursimo teamet med bilindustrin och tar fram system och design åt flertal företag. De har en otrolig respekt inom bilindustrin och det är på grund av att de skapar världens mest realistiska bilspel. Ganska roligt att Gran Turismo till PSP innehåller mer bilar än forza 3. Då kan ni tänka er vad GT5 kommer erbjuda.
Dessutom kommer skador erbjudas på WRC bilarna och Nascar men inte på de vanliga bilarna. Varför? Bilindustrin tycker att GT5 är för verkligt. Kan ge dålig PR till de sämre bilarna.
Anledningen till att det tar så lång tid att skapa GT5 är att varje bil tar upp mot 6 månader att skapa. Det är här vi ser att GT5 erbjuder kvalité ist för kvantitet.

Om trailern är in-game eller inte är skit samma, i ett spel som GT eller Forza är det körkänslan som iaf jag är ute efter.

Först hintar du på att GT5 förmodligen kommer ha ett sjukt stort antal bilar för att sedan säga "Det är här vi ser att GT5 erbjuder kvalité ist för kvantitet.", varför kan man inte erbjuda både kvalité och kvantitet eller är kvantitet = dåligt?

En anledning till att GT-teamet har större respekt inom bilindustrin än Turn 10 kan ju vara för att de har varit aktiva under bra många fler år.

Om GT-teamet inte lägger in skademodeller på "vanliga" bilar bara för att det ger dålig PR för de bilarna tycker jag iaf är konstigt, jag hade accepterat det om det fanns en bättre anledning.

Det finns för- och nackdelar med båda spelen och jag tror att de är två förbannat bra bilsimulatorer (om de inte har fallit sedan tidigare spel) och bägge två ser ut att vara ganska lika rent grafiskt.

Jag måste dock säga det här Redmac, du är iaf en av de få fanboys som har ett relativt stor vokabulär, du lyckas till och med dölja din kärlek till Sony, ibland.

signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

kvantitet utan kvalite är dåligt.

Jag har också hört att de flesta bilföretagen inte vill att det ska finnas skador på deras bilar.

Inaktiv
Skrivet av Soltorkad2:

kvantitet utan kvalite är dåligt.

Jag har också hört att de flesta bilföretagen inte vill att det ska finnas skador på deras bilar.

Jag säger inte att det inte är så, jag säger att det är en ganska tramsig anledning. Kanske ska förtydliga för jag är medveten om att det var oklart första gången. Jag tycker det är en konstig anledning av företagen eftersom att ha sina bilar i spelet ändå är reklam och att ett bilspel är ju ändå ett bilspel och bilar får skador om de kraschar...

signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Vi vet redan att det finns skador i GT5. Under Sonys konferens så visades det i GT5-trailern - Då var det i ett banrace och inte något rally eller Nascar. Vad jag hoppas på är att man kan stänga av realtidsdeformeringen, vilket utlovades under 2008.

Medlem
Skrivet av redmac:

Världens mest realistiska bilspel? Skulle inte tro det kanske... Varken Forza eller GT kan anses vara världens mest realistiska bilspel. Och jag tror knappast att anledning till att det inte finns några skador på de "vanliga" bilarna är pga att det är för verkligt. Bilindustrin har längre rent allmänt tyckt att skador på bilarna är dålig PR, inte pga verklighet, och har bara på senare tid först börjat ändra sin åsikt om det.

Inaktiv

Fattar inte varför folk sitter och ens diskuterar det här, jävla tards.

Det går inte att jämföra dessa spel, dom utvecklas till olika konsoler, konsolerna i sig har olika förutsättningar (skivor, rattar, mm). Dom har grymt olik utvecklingstid.

Det enda man kommer kunna jämföra är hur nöjd man själv är med respektive spel, så alla jävla fanboys sluta flame:a och säg istället vad du gillar med respektive spel och vad du hoppas kommer i dom båda.

signatur

/ Lixom

Inaktiv

Har inte spelat senaste generationen av de båda spelen, men jag tyckte att Forzas karriärläge var mycket sämre än GT4s. Bland annat på grund av tråkigare trimningsutbud, mindre utbud och tråkigare bilar. Inga begagnade, inga fula sleepers etc. Banutbudet var också mycket sämre. Har allt detta förbättrats i Forza 2, kommer allt detta tillbaka i GT5?

Och sluta prata om realism och konsolbilspel - realism finns på PCn med GTR och LFS - därmed inte sagt att konsolracers inte kan vara roliga att spela.

Inaktiv
Skrivet av lixom:

Fattar inte varför folk sitter och ens diskuterar det här, jävla tards.

Det går inte att jämföra dessa spel, dom utvecklas till olika konsoler, konsolerna i sig har olika förutsättningar (skivor, rattar, mm). Dom har grymt olik utvecklingstid.

Det enda man kommer kunna jämföra är hur nöjd man själv är med respektive spel, så alla jävla fanboys sluta flame:a och säg istället vad du gillar med respektive spel och vad du hoppas kommer i dom båda.

Klart det går att jämföra båda spelen, de är ju båda bilspel. Det blir kanske inte millimeterrättvist men det är inte omöjligt.

Medlem
Skrivet av redmac:

Sony beter sig ju aldrig såhär

Medlem

Efter det här uttalandet hoppas jag att Forza 3 har en revolutinerande skadefysik som verkligen imponerar. De tidigare spelen i serien har sämre än Destruction Derby 1.

signatur

<3

Medlem
Skrivet av jovviz:

Efter det här uttalandet hoppas jag att Forza 3 har en revolutinerande skadefysik som verkligen imponerar. De tidigare spelen i serien har sämre än Destruction Derby 1.

Lol Durrpa, själv tycker jag bara att Forza är allmänt för jävligt svårt.

signatur

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Största nackdelen med GT serien är bristen på skador och att det verkar ta sjukt lång tid att utveckla.
Prologue trodde jag skulle vara ett minisläpp strax innan. Nu tycker jag personligen
att det gått lite vä lång tid.
Men kommer nog att köpa GT5 om det får bra betyg sen ändå.
Dock inte till fullpris kanske.

GT5 kommer att ha skador.

Skrivet av BigD:

Roligt när folk är kaxiga när dom inte har någonting att komma med.
Som typ när driver 3 utvecklarna trashade Rockstar sedan var driver 3 en sjuk flopp hahaha

Dock så började Rockstars att trasha Driver utvecklarna långt innan.

Avstängd

Själv tror jag på att GT5 kommer att vara bättre. GT4 var sjukt bra och grafiken såg realistisk ut(!). Det jag älskar med GT-serien, är att de har ett bra utbud bilar, många bra trimningsdelar (valmöjligheter), och att banorna såg äkta ut.

Däremot gillar jag Forza 2 också, men det känns inte lika seriöst. Av någon anledning så känns Forza färggladare än GT :S
Men jag älskar att "drifta" på Forza, att bara burna och larva sig.

Jag hoppas verkligen att GT5 fixar riktiga skademodeller och att de lägger till "sladdmärken" (ursäkta, tillfälligt hjärnsläpp )

Medlem

jag har kört gt4, men jag tycker ärligt att SP delen var för lätt för att vara rolig, jag är inte hyper fantast när det kommer till bilspel även om jag är duktig på det så vill jag har annat än ban körning också. also en campaign.. forza har jag varit sugen på men det är främst för att dom har ett sånt fräckt customize system och är väl mer inriktat till multiplayer även om det är nåt jag inte är lika intresserad av.

forza ser jag som en vinnare, men jag vet för lite om gt5 för att uttala mig, notera att jag inte har nån av konsolerna men om jag köpte nån skulle det vara ps3, tyvärr så kommer forza inte med där.

Slaget: Team FZ

Tycker det mesta sägs om GT5 när det först inte var tänkt att ha med skademodeller... seriöst om något så är skador på bilen en av de största faktorerna inom racing, så det var tamefan på tiden att de skärpte sig.

6 Månader att tillverka en bil.. börjar nästan gråta som om detta vore Storm of War Battle of Britain eller DCS Serien men GT5 har väl inte varit i utveckling i 6+ år ?... Känns inte riktigt sant när det gäller GT5 men det är bara en känsla.

Angående kör realism så har jag inte hittat något som slår rFactor ännu.

Avstängd
Skrivet av zauii89:

6 Månader att tillverka en bil.. börjar nästan gråta som om detta vore Storm of War Battle of Britain eller DCS Serien men GT5 har väl inte varit i utveckling i 6+ år ?... Känns inte riktigt sant när det gäller GT5 men det är bara en känsla.

Hmm, jag har för mig att det var max 2 månader det tog för en bil. Och sen så är det väl ändå inte så att de bara gör 1 bil, jag menar de är väl ganska många där så de kanske gör 10-20 bilar på 2 månader...

Det kanske tar 2 månader för ett par personer att göra en bil, men hur många jobbar inte hos de?

123
Skriv svar