EVE Online ökar kraftigt

Robot
Medlem
EVE Online ökar kraftigt

Gud det gamla EVE Online fodralet var fult som satan.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Grattis till det bästa MMO:t sen Ultima Online! Till alla ni som aldrig testat det, ge det en chans och ladda ner trialen.

Medlem

haha, garvade riktigt högt inombords när jag läste "trots sitt isländska påbrå"

Medlem

trögt att komma in i men verkar hålla fast när det fastnar. Men orkar inte


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Skrivet av hansen:

haha, garvade riktigt högt inombords när jag läste "trots sitt isländska påbrå"

mm för det var så underhållande, alla har nog inte lika bra humor som ni:P

Medlem

föredrar spel med mer interaktive action

Medlem

Testade spelet och fastnade inte för det men mitt tålamod är ytterst begränsat så det är nog fel spel för mig.

GZ EVE!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Nice, trevligt att det går bra för dom.

BTW, kul skriven nyhet. Samma klass som PCG, hoppas det kommer mer av det nu när det är samma chef .


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Testade 14-dagars Trialen, men även om jag gillar rymdopera så var EVE absolut för komplicerat för mig. Jobbiga kontroller och menyer, svårt att sätta sig in i, överdrivet komplicerat, samt den sinnessjuka inlärningskurvan.

Nädu, jag håller mig till de mer simplare spelen.

Medlem

Det är ju inte bara det att det är avancerat, det är ju mer dess inriktning som inte direkt träffar mig, då jag hellre håller mig borta från trading och dylikt eller åtminstone inte aktivt söker. Men det är ju kul att det går bra för spelet!

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Testade 14-dagars Trialen, men även om jag gillar rymdopera så var EVE absolut för komplicerat för mig. Jobbiga kontroller och menyer, svårt att sätta sig in i, överdrivet komplicerat, samt den sinnessjuka inlärningskurvan.

Nädu, jag håller mig till de mer simplare spelen.

Det må kräva lite tid, men så fort du kommer förbi den där kurvan (som inte tar SÅ lång tid) är det inte alls komplicerat. Det är underbart.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

"Vi på FZ skulle gärna skicka en tårta men som vi alla vet går dess existens att diskutera."

The cake is a lie!

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Jonlissla:

Testade 14-dagars Trialen, men även om jag gillar rymdopera så var EVE absolut för komplicerat för mig. Jobbiga kontroller och menyer, svårt att sätta sig in i, överdrivet komplicerat, samt den sinnessjuka inlärningskurvan.

Nädu, jag håller mig till de mer simplare spelen.

Det må kräva lite tid, men så fort du kommer förbi den där kurvan (som inte tar SÅ lång tid) är det inte alls komplicerat. Det är underbart.

Faktum är att tutorialen endast den tar ca. 2 timmar o sätta sig in i, ska inte behöva spendera 2 timmar på att lära mig vad knappar gör, pinsamt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Jonlissla:

Testade 14-dagars Trialen, men även om jag gillar rymdopera så var EVE absolut för komplicerat för mig. Jobbiga kontroller och menyer, svårt att sätta sig in i, överdrivet komplicerat, samt den sinnessjuka inlärningskurvan.

Nädu, jag håller mig till de mer simplare spelen.

Det må kräva lite tid, men så fort du kommer förbi den där kurvan (som inte tar SÅ lång tid) är det inte alls komplicerat. Det är underbart.

Faktum är att tutorialen endast den tar ca. 2 timmar o sätta sig in i, ska inte behöva spendera 2 timmar på att lära mig vad knappar gör, pinsamt.

haha du skulle ju aldrig orka med lite riktigt flygsim (tänker såklart på Black Shark )

Inaktiv

Perfekt! Vilka är det som lirar Eve Online egentligen? Om jag ska vara ärlig så känner jag absolut ingen alls här av mina vänner/bekanta.

Hur många svenskar Eve Online?

Medlem

"Mer intressant är att EVE Online, trots sitt isländska påbrå, faktiskt har växt med 22% under de fem första månaderna i år och är nu uppe i över 300,000 aktiva användare."

Ganska intressant med tanke på att de första 5 månaderna på året inte är slut än...

Medlem

Ett spel som kräver en fungerande hjärna. Ja, spring fort! Tillbaka till färgglada alver och kramiga troll.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

*räcker upp en hand* Jag kör eve.
Men ja, EVE kräver tålamod som bara den.. Och saknar man det så går det å helvete oftast

Medlem

Lite komiskt att se alla "fyfan ett spel där uppdragsgivaren inte har ett abnormt stort, illgult frågetecken ovanför huvudet!"-kommentarer. Ni har dock rätt, EVE är nog ingenting för er, och kanske heller inte ett arbete som inte involverar att steka hamburgare? :heart:

Inaktiv

Eve Online är ett trevligt spel som inte är omöjligt att sätta sig in i, jag lyckades delvis, men tappade intresse på grund av miljön (rymden är ganska stor, svart och tråkig) och för mycket huvudbry.

När jag spelar spel vill jag kunna koppla av, något som inte riktigt gick i Eve, slutade med att jag gav upp att lära mig mer och flög runt och sprängde råttor

Finns väl fri trial så ni som inte har spelat borde prova det, helt klart värt att ge det en chans. Sök dessutom på bilder efter "eve learning curve"

Inaktiv
Skrivet av dr00l:

Lite komiskt att se alla "fyfan ett spel där uppdragsgivaren inte har ett abnormt stort, illgult frågetecken ovanför huvudet!"-kommentarer. Ni har dock rätt, EVE är nog ingenting för er, och kanske heller inte ett arbete som inte involverar att steka hamburgare? :heart:

jag trodde fanboys var utdöda

Medlem
Skrivet av dr00l:

Lite komiskt att se alla "fyfan ett spel där uppdragsgivaren inte har ett abnormt stort, illgult frågetecken ovanför huvudet!"-kommentarer. Ni har dock rätt, EVE är nog ingenting för er, och kanske heller inte ett arbete som inte involverar att steka hamburgare? :heart:

Tyvärr är fallet med EvE att det är den gammla spelarbasisen som totalt dominerar spelet.
Hela training och skill biten är dessutom så brutalt tråkigt upplagd.

Medlem

Vänta 2 dagar, istället för att slakta 700 monster av denna typ? Hemskt tråkigt
EVE är perfekt upplagd för de som kanske inte hinner lägga ner så extremt mycket tid i spelet. Som mig, jag har inte tid eller ork ibland att köra men jag "kör" hela tiden iaf

Medlem
Skrivet av dr00l:

och kanske heller inte ett arbete som inte involverar att steka hamburgare? :heart:

Jag jobbar hellre med att steka burgare än att jobba med att spela ett spel jag inte får lön för..

Eve är ett grymt spel, men ni fattar väl själv att gemene man inte pallar lägga ner den tiden som krävs? Spelar jag WoW kan jag logga in och göra lite random saker i en halvtimme och ändå komma någonstans. Det är så mycket mer lättilgängligt än Eve Online där man måste planera ihop en stor jävla operation bara för att få en sak man har köpt till stället man är på.

Inaktiv

Två lärare på min skola lirar EVE. Testade själv och tyckte att mycket av det var kul, orkade inte lägga ner tiden som krävdes dock. Jag gillar att spelarna är dom som har hand om allt i ekonomin och hur seriöst allting är, inga omogna ålderslösa människor som flyger omkring och jobbar sig. Blev nerskjuten en gång men killen gav mig ett nytt, bättre skepp (anledningen till att han sköt mig var att han ville visa en kompis hur spelet fungerade), hade aldrig hänt i spel som WoW.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

EVE är för spelare med tålamod, spelade det i c:a 5 år och det är otroligt givande. Men hittar man inte ett trevligt Corp (guild) att spela i så är upplevelsen inte riktigt lika rolig.
Hittar man ett bra Corp så kan dom lära dig mer på 2 timmar än vad en 20 timmars tutorial skulle kunna.

EVE är det bästa griefing spelet någonsin! Man njuter stort av att spränga andra i rymden haha

Nu blir man nostalgisk hehe, tröttnade på spelet, men efter 5 år är det dags för något nytt


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Sitter och lirar EVE i denna stund. Är på en roam op men lugnt för tillfället
Inne på 5:e året nu.
Som sades tidigare så är det vikting att man går med i en Corp (samma som guild) tidigt, för då får man lära sig grymmt mycket.
Om du ska testa EVE så kolla här http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=channel&channelID=...
Där söker man folk som vill börja lira EVE

Inaktiv

Undra hur mycket av ökningen som steam står för. Fixade det genom steam tidigare i år. kör inte för tillfället dock

Medlem

The cake is a lie

Men kul kul för EvE
det är ett bra spel, synd man inte har tid bara..


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar