Indiska hinduister vill förbjuda PS2-spel

Robot
Indiska hinduister vill förbjuda PS2-spel
Medlem
Indiska hinduister vill förbjuda PS2-spel

Herregud, nästan lite varning på detta. Karikatyrer nästa som gör att hinduer börjar mordhota hela västerländska befolkningen?

Medlem

Finns ju många hinduistiska gudar i Persona spelen också. Ska de förbjuda dem också eller? Deras förlust i så fall, eftersom att de är bland de bästa spelen som gjorts.

Medlem

Visst ska man få göra spel om religon frågan är hur roliga dom skulle vara att spela och det finns ju en del spel som Bible Adventures till NES lol kasst spel men en del fann nog något bra med spelet.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Man ska få göra film/spel om precis VAD SOM HELST. Gillar du inte innehållet, köp det inte, mycket simpelt.

Medlem

Sluta ta er själva på så jävla stort allvar...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ska inte finnas tabubelagda områden som man inte får göra spel av. Exakt allt ska man få göra spel, karikatyrer, film, musik av osv. Sen gäller det också att hitta en målgrupp för spelen man gör.


signatur

- PiDuT

Medlem

förbjud alla spel för allt som finns med i spelen finns oftast irl hahaha! LÖJLIGT

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Herregud, nästan lite varning på detta. Karikatyrer nästa som gör att hinduer börjar mordhota hela västerländska befolkningen?

Är du rädd för de sjukt våldsamma hiduerna?
Vafan, dom är HINDUER, de protesterar mot spelet men de är inte särskilt våldsamma.
De kristna är galet mycket värre. Protesterar ju mot "KILLERSPELEN" t.om i Sverige.

Medlem

Det är svårt att göra spel om någonting överhuvudtaget utan att trampa på några tår. Alltid är det någon som tar illa vid sig, känner sig kränkt, rasar och allt vad det nu heter när folk blir sura.

Jag tycker att spel ska kunna beröra alla ämnen så länge det inte görs enbart för att förnedra någon.

Medlem

vem fan bryr sig om nån jävel i indien? spel ska kunna innehålla vad som helst och om man nu finner det som är i spelet kränkande så kan man ge dan i och köpa spelet. har ni sett den där sidan där en kristen snubbe protesterar mot spore?


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

Det är ju bara ett spel. Hur farligt kan det vara? Religion är ändå en massa humbug bara.

Medlem
Skrivet av Mikzarn:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Herregud, nästan lite varning på detta. Karikatyrer nästa som gör att hinduer börjar mordhota hela västerländska befolkningen?

Är du rädd för de sjukt våldsamma hiduerna?
Vafan, dom är HINDUER, de protesterar mot spelet men de är inte särskilt våldsamma.
De kristna är galet mycket värre. Protesterar ju mot "KILLERSPELEN" t.om i Sverige.

Tror pakistan har andra åsikter om att hinduer skulle vara speciellt fredliga av sig.

Medlem
Skrivet av FZ:

Tycker du att man ska kunna göra spel om precis vad som helst, inklusive religion, eller finns det finns det vissa saker i världen som man kanske bör undvika att göra spel på?

Ja, det tycker jag. Precis allt skall man kunna göra spel på om man känner för det, gillar man inte spelet behöver man heller inte köpa det.

Skrivet av FZ:

Dessutom: var går gränsen mellan yttrandefrihet och respekt och förståelse för olika religioner?

Det finns ingen gräns för yttrandefrihet.

Medlem

Nice, då har väl skaran inget emot spel som går ut på att våldta 10-åriga småflickor?(Ni som läser detta och råkar ha en dotter, inkludera henne i det spelet)


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av DeKvittar:

Nice, då har väl skaran inget emot spel som går ut på att våldta 10-åriga småflickor?(Ni som läser detta och råkar ha en dotter, inkludera henne i det spelet)

Porträttera pedofili, både riktiga bilder och ritade/tecknade/animerade, är väl emot lagen. Så ja, det är jag emot. Men så länge det är inom lagens ramar så är det okej.

Inaktiv

Visar man ingen respekt förtjänar man ingen.

Inaktiv

religion strikes again.

Medlem
Skrivet av Phyrex:

Nice, då har väl skaran inget emot spel som går ut på att våldta 10-åriga småflickor?(Ni som läser detta och råkar ha en dotter, inkludera henne i det spelet)

Om det finns någon som känner för att utveckla ett sådant spel och även om det finns någon som vill spela ett sådant spel, så har JAG inget emot det. Vill jag ha något med spelet att göra? Nej, då ignorerar jag det.

Medlem

Bara för det fick jag lust att göra ett beat-em'-up spel där man är Jesus och skall pryla upp alla andra religioners profeter och gudar. Alltid hade det retat någon.

Medlem
Skrivet av Phyrex:

Det finns ingen gräns för yttrandefrihet.

Nu gick du delvis tillbaka på detta, men det låter som fler delar åsikten. Jag vill bara påpeka att ingen begränsning av yttrandefriheten skulle innebära att hets mot folkgrupp, uppmanade till våld mot personer m.m. är lagligt.

Medlem

Alla är Kränkta på ett eller annat sätt idag

ny folksjukdom?

Inaktiv

Respekt för religion, javisst men ingen censur tycker jag. Spela det inte om du inte vill då säger jag.

Det här med religion är så jävla löjligt med tycker jag, 2000 år gamla böcker får inte skojas med men andra med. Vilket jävla samhälle vi lever i.

Medlem

jag är ateist men förstår varför de blir lite upprörda, bara dom inte börjar bomba varandra så...

Medlem

Vem ska avgöra vem som har "rätt" att vara kränkt?

Flera gånger i mitt liv har golvet börjat tala till mig. Jag är kränkt över att affärer som konsum och IKEA behandlar golvet som något man totalt kan trampa och se ner på. Att sådana här företag aktivt kan kränka min religiösa övertygelse i dagens upplysta värld är skandalöst och jag kräver som talesman av Golvarna att affärerna skaffar minst tre stycken heltäckningsmattor med lufthål för golvets maximala bekvämlighet.

Medlem

En daglig dos humor är aldrig fel


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Inaktiv

Jäkla fjollor:evil:

Medlem

Pff... religioner... ett satans påfund? xD

Medlem

Jag förstår dem, patcha bort honom!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av RazorShard:

Bara för det fick jag lust att göra ett beat-em'-up spel där man är Jesus och skall pryla upp alla andra religioners profeter och gudar. Alltid hade det retat någon.

Vilken idé! Får jag utveckla på den så skulle man kunna göra det till ett Super Smash Bros med de olika religionernas gudar. Buddha vs. Vishnu, FIGHT!

12
Skriv svar