Medlem
DX10

Nu när Dx10 är i full fart så eh det kankse dags att köpa nytt kort, men jag tror att man ska tygla sig lite och vänta på nästa generation kort vad tycker ni?

Medlem

DX10 är överhypat och inte särskilt nödvändigt idags läget, det är vad jag tycker.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av urken:

DX10 är överhypat och inte särskilt nödvändigt idags läget, det är vad jag tycker.

Håller med


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

vad menar du med "nästa generation"? Dx10.1? Dx11? Ati kommer med kort som stödjer Dx10.1 nu i mitten av november.

Inaktiv
Skrivet av napahlm:

vad menar du med "nästa generation"? Dx10.1? Dx11? Ati kommer med kort som stödjer Dx10.1 nu i mitten av november.

Tillåt mig:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Medlem

dx 10 är inget att ha än så länge


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Det kommer att gnabbas om DX10 och dess uppdateringar ett bra tag. Jag ser ingen anledning till att fokusera på DX10 i dagsläget.

Kan ju vara idé att rikta in sig på riktigt bra DX9-kort istället. Vet inte jag men ett av de bästa tillverkade eller kanske det bästa DX9 är X1950Pro? Hyfsat billigt också.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Nej inte värt att bytta bara för att få directX 10, du måste dessutom bytta till Vista för att nyttja de och då tappa en hel del prestanda. Men annars ser man ingen skillnad, kolla tex Crysis med directX 9 vs directX10.
http://www.gamespot.com/features/6182140/index.html

"As far as we can tell, the difference between very high quality in Windows XP and Windows Vista is quite subtle. We noticed some extra shadowing on the rocks in the Vista version, and while there are differences between the hacked XP shots and the Vista shots, we can't really say that one looks better. Developers have gotten very good at working around hardware limitations to fake great graphics, so we wouldn't be surprised if the DX9 effects were good enough to simulate the results of a more "accurate" DX10 shader."

1
Skriv svar