Disney's Star Guitarist tillkännagivet

Inaktiv
Skrivet av Qrush:

Om jag inte minns fel finns det redan några som utvecklat ett program som gör det möjligt att spela med riktigt gitarr efter toner på datorn för att lära sig spela. Exakt så som de gjorde på filmen, kanske var en äldre video jag sett? Någon som vet nått om det jag pratar om?

Visserligen är det inte för att lära sig utan för att ha kul. Att man skulle kunna lära sig spela gitarr på det viset är väl bara en liten bonus.

Guitar Wizard.

Inaktiv

Blir att bygga ut garderoben för att få plats med allt!

Nejmen roligt att Musik-Genren har vuxit på bara några år.

Medlem

Disney haha nej tack


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Tycker väl att det är lite tråkigt att det är Disney eftersom de bara kommer använda musik de redan äger rättigheterna till (förmodligen iaf). Men sen ska man väl inte tro att man är så jävla 1337 att man kan plocka upp en gura och kunna spela bara för att det är del av ett dataspel. Så Disneys låtar är nog ganska enkla och bra övning för en nybörjare skulle jag tro, även om det är ganska löjliga och tråkiga låtar för någon lite äldre person.
Känns lite som att det också är ett spel som passar bättre till äldre personer. Ungdomar kommer antagligen tycka det är kul i början men om det är för svårt kommer de lägga ner det ganska fort och gå tillbaks till RB/GH spelen.

Medlem

Bra att dem byter ut knapparna mot riktiga strängar och att man dessutom då kan lära sig spela gitarr på riktigt är ännu bättre:D
Men vad finns det för filmer som man kan spela gitarr till mer än Camp Rock om ens det!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

Kul att dom vågar ta det hela ett steg längre, men det kommer inte fungera som ett socialt party spel som Guitar hero eller rockband och därför förlora en väldigt stor målgrupp..
Det är inte så att det blir snabbt att lära sig för den som aldrig hållt i en riktig gitarr och inte många kommer klara av det med lite alkohol i kroppen.
Tror inte det blir någon storsäljare.

Inaktiv

det här har jag velat ha sedan -95 när jag köpte min gitarr för att sedan komma på hur svårt det va att lära sig spela =/

hoppas det blir riktigt bra, men jag tvivlar på att hannah montana (vem det nu är?) passar min musikstil, rock band äger och jag känner mig träffad som målgrupp, man kan spela rb / gh bra och vill gå vidare och lära sig gitarr "på riktigt"

men då har jag svårt att se denna där montana passa in i bilden...

Medlem

faaaaaaan... varför disney av alla?! jag som redan hör hannah montana o high school musical konstant (10 åriga småsystrar kan va en riktig pain)...

Medlem

hannah montana omg ZomeOne jag vet vilket helvete du måste ha hatar den där ####an


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag tror att ni menar "Synthesia", inte med a, utan e.

12
Skriv svar