Svag försäljning för LittleBigPlanet

_78
Medlem
Skrivet av dearme:
Skrivet av _78:

Det enda LBP har bidragit med här hemma är att jag inte längre har lika stor möjlighet att lira då min sambo bara älskar det.....

Är det inte kul i koop?

Det är det alla gånger, dock inget spel jag uppskattar så jag e glad om jag slipper.


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem

Vad tråkigt, för det är ett otroligt roligt spel. Hoppas det är många som önskar sig det i julklapp

Medlem
Skrivet av MrStalker:

Så gåre med innovativa spel. Psychonauts / Beyond Good & Evil all over again.

Kunde inte sagt det bättre själv

Kommer nog vara det enda spelet jag skaffa till en PS3a, om jag nånsin kommer runt till att införskaffa en

Inaktiv

LBP är ett bra spel, men är det verkligen bara jag som blev besviken ändå?

Medlem

Jäkligt synd att det inte säljer så bra just nu. Riktigt kul. Hoppas verkligen att det börjar sälja snabbare snart. Synd om detta innebär att det inte kommer lika många innovativa spel. Då börjar man undra om man orkar fortsätta att spela lika mycket som man gör.

Medlem
Skrivet av semjonov:

Äh, var lugn, det kommer snart ut ett uttalande från speltillverkaren att det var piratkopieringens fel.

'

Skrivet av peak_performance:

De där jävla piraternas fel.

Jag chansar på att ni är ironiska båda två och bidrar med en glad smiley -->

Skrivet av Tony:

Vad tråkigt, för det är ett otroligt roligt spel. Hoppas det är många som önskar sig det i julklapp

Jag är ganska säker på att jag får det!

Medlem

Jag är mest för förvånad över att folk på allvar trodde att Little Big Planet skulle sälja bra. Känns som ett typiskt "nörd-spel" som en liten klick älskar medan den stora massan rycker på axlarna. Ungefär som det var med Okami.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

De där jävla piraternas fel.

Jo dom jävla asen

Tror personligen att folk är lite rädda för nya ideer där dom inte vet riktigt vad dom får. Zack and Wiki är också ett bra spel som sålt väldigt dåligt.

Medlem

Not my cup of tea med såna här spel..

Inaktiv
Skrivet av TMO_KOTOR:

Jag är mest för förvånad över att folk på allvar trodde att Little Big Planet skulle sälja bra. Känns som ett typiskt "nörd-spel" som en liten klick älskar medan den stora massan rycker på axlarna. Ungefär som det var med Okami.

Kände också på det sättet. Konstigt att Sony gått ut så stenhårt med sackboy som maskot för ps3 osv. Tycker dom borde haft mer koll av vad som säljer?

Medlem
Skrivet av redmac:

Totalt i hela världen ska LBP nått över en miljon sålda enheter. Så totalt sett har det sålt helt okej.

Skrivet av Hockey Stick:

Jag känner mig helt enkelt inte tillräckligt kreativ i melonen just nu så därför det har fått vänta.

LBP går inte ut på att BARA skapa saker. Det finns ca 50 banor att ta sig genom med upp till fyra vänner. Du kan ta del av ca 150.000 banor som folk gjort. Sedan kan du skapa om du vill. Med andra ord, du får oerhört mycket spel för pengarna.

ursäkta mig redmac men tycker du att LBP har sålt 1 miljon sålda enheter är bra? under en månad?...herrejävlar under vilket sten har du gömt dig.
Har både 360 och PS3 så säg inte fanboy eller nåt men Gears 2 sålt under kortare tid än 1 vecka sålt mer än vad LBP har sålt under 1 månad

Inaktiv
Skrivet av kabex:
Skrivet av semjonov:

Äh, var lugn, det kommer snart ut ett uttalande från speltillverkaren att det var piratkopieringens fel.

'

Skrivet av peak_performance:

De där jävla piraternas fel.

Jag chansar på att ni är ironiska båda två och bidrar med en glad smiley -->

Skrivet av Tony:

Vad tråkigt, för det är ett otroligt roligt spel. Hoppas det är många som önskar sig det i julklapp

Jag är ganska säker på att jag får det!

Hehe..typ..=)

Men det känns lite som standardursäkten när ett spel inte säljer så mycket som det borde.

Medlem

Fan , blir en ps3 + metal gear solid o möjligen little big planet om ett år, känner att det blir lite mycket med både 360, gcube , pc & ps3 osv på en o samma gång.

Så man har ju fan inte tid o köra allt ens

Medlem

Tror inte det är det är så mycket mer än att när massa bra spel släpps samtidigt så sattsar folk på Säkra kort som Gears 2, GTA, Resistance 2 osv.

Medlem

Det är piratkopieringens fel! ... Ohwait...


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

.1 Värdelös marknadsföring som inte riktas mot något särskilt segment och som inte förklarar spelet alls.
2. Dom flesta är ointresserade av att lägga tid, och det går mycket av den varan för att skapa bra material, på att skapa banor.
3. Inte särskilt tight kontroll vilket förtar en hel del av känslan i spelet.

Inte så konstigt att försäljningen är en besvikelse.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Det handlar ju inte om pirater eftersom det är svårt att pirata till PS3.

Däremot handlar det nog om att de som köper en PS3 gillar actionspel (det är ju för fan det enda som finnas att köpa till PS3 förutom LPB ) och för dem är inte LPB intressant, därav inget köp. Dessutom finns det få PS3 jämfört med andra konsoler.

Jag, min sambo, hennes kusin och hennes man spelad LPB i helgen, fyra pers co-op. Tjejerna tyckte det var riktigt kul! Jag tycker det är ok, men hade mycket roligare när vi lirade Rock Band i 3 timmar

Inaktiv

Har inget emot innovativa, kreativa spel -- men känns inte riktigt som ett spel för mig. Jag kommer vänta ett par månader när priset gått ner.

Medlem

jag spelade lbp igår för första gången. jag tyckte det var roligt, men kontrollen var lite för seg. om de kan släppa en patch eller något som snabbar på och gör den mer precis så skulle spelet nog vara ganska perfekt. men jag skulle ändå inte köpa det, konsolspel är alldeles för dyra för mig. och så har jag ingen konsol

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av redmac:

Totalt i hela världen ska LBP nått över en miljon sålda enheter. Så totalt sett har det sålt helt okej.

ursäkta mig redmac men tycker du att LBP har sålt 1 miljon sålda enheter är bra? under en månad?...herrejävlar under vilket sten har du gömt dig.
Har både 360 och PS3 så säg inte fanboy eller nåt men Gears 2 sålt under kortare tid än 1 vecka sålt mer än vad LBP har sålt under 1 månad

Jag tror att han skrev "helt okej"... En miljon ex med den utvecklingsbudgeten är väl helt okej första månaden, men långt under förväntan. Jämför inte med Gears som är ett beprövat koncept, att det skulle bli en av höstens storsäljare var inte direkt någon högoddsare.

Däremot så undrar jag över siffran 1 000 000. Har redmac en källa?

Vidare så förstår jag inte hur Sony tänkte göra en konsoll-säljare av spelet när det så uppenbart riktar sig till de som vill och har tid att skapa egna kreationer. Alltså förhållandevis hardcore. De som vill casual-hoppa omkring bör spela Mario Galaxy istället och min mamma spelar nog hellre Singstar ABBA. Eller Lips på en konsoll som kostar hälften så mycket...

BME
Medlem

som det är sagt, det är svårt att marknadsföra en ban-editor, men spelet är otroligt kul I coop


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Så går det när det blir PS3 only

Medlem

Ett skoj spel, sprang igenom alla single player banorna relativt fort, ett tips är att ta det lungt och inte stressa, är roligare då, håller på att samla allt jag missat nu, skönt att ta det lungt och tänka efter lite, leta efter hemliga områden etc.

Vanligtvis avskyr jag spel man måste samla ihopa saker på, men man får faktist en hel del för det, sen är det kul att försöka hitta dem.

Tråkigt att det inte säljar så bra, kanske kommer en boost efter jul när alla har fått sin PS3 de önskat i julklapp och vill ha ett annat spel än det dem fick till (fick själv resistance 2, tänker inte ens testa det, ska ut på blocket direkt, inte min genre, särskilt inte på konsol).

Medlem
Skrivet av MrStalker:

Så gåre med innovativa spel. Psychonauts / Beyond Good & Evil all over again.

The moment of truth.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Hehe undrar vad man ska skylla på nu när man inte kan beskylla pirater med mycket lycka.

Medlem

det jag märkt av många här, är att alla tror det är ett barnspel samt att bygga banor. Det innehåller faktiskt banor från början, och det kommer enligt dem en ny "map-pac".

Sony är inte något vidare på att visa upp spel -.-
http://www.vgchartz.com/games/game.php?id=12390&region=All

Medlem
Skrivet av Zeatrix:

...
Däremot handlar det nog om att de som köper en PS3 gillar actionspel (det är ju för fan det enda som finnas att köpa till PS3 förutom LPB ) och för dem är inte LPB intressant, därav inget köp. Dessutom finns det få PS3 jämfört med andra konsoler.
...

Tänkte på precis samma sak, hur många barnfamiljer är det som sitter med en ps3 egentligen. Inte menat att man måste vara liten kid för att uppskatta, men tycker ändå det känns som det är huvudmålgruppen. Hade nog sålt bättre om det vart till någon av de andra två konsolerna.

Medlem

ska sj köpa det senare - spelade betan - grymt spel ju


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Så blir det tyvärr när man avsäger sig 75% av konsollmarknaden.

123
Skriv svar