Speltoppen vecka 43

Robot
Medlem
Speltoppen vecka 43

Man blir lite glad i hjärtat att det är åtminstonde PC-versionen av FC2 som sålde bäst denna vecka, trots att spelet kanske inte är det bästa.

Medlem

SWOSH på FC2. Dock inga överraskningar denna veckan. Fable2 var ju tippat, likaså FC2. Lite förvånad över att Dead Space kom ganska långt ner, trodde de skulle kunna slå in sig högre. PC-spelen lyser med sin frånvaro igen...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Är det ingen som håller med om att de gamla listorna var bättre? Tycker FZ ska gå tillbaks till dem.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av qweex2:

Är det ingen som håller med om att de gamla listorna var bättre? Tycker FZ ska gå tillbaks till dem.

Vad gjorde den gamla listan bättre? att det var bara text och ingen indikation, boxart, vad för placering den har idag och vad den hade förra veckan?

Sedan är, vad jag förstår, nya systemet automatiserat så den uppdateras utan i behov av någons hjälp.

Om du tycker att texten "tar för mycket plats", så kan jag se att de kanske ändrar på det, men "gamla listorna" kan jag inte se som ett alternativ, då det bara är bökigare.

Medlem

skönt att se ett pc spel så högt upp


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Listan skulle kunna vara mer kompakt. Det ser så utbrett ut med gigantiska mellanrum mellan varje spel. Annar är det nya typen rätt bra.

Medlem
Skrivet av qweex2:

Är det ingen som håller med om att de gamla listorna var bättre?

nej. Men kan hålla med Hockey Stick, det behöver inte vara så glest mellan raderna som det är nu.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Man skulle kunna sätta listan till nästa steg istället. Annars gillar jag den nya listan.

Go PC!


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Antikvitet

Har tryckt ihop listan något nu. Ctrl-F5.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Det är götttt att se 2 st 360 spel på top 3..visar ju iaf vilka människor som köper mest spel/konsol&pc ännu en gång

Medlem

jag fattar inte varför köper alla Counter Strike den är ju hur gammal som helst men har varit på varenda topplista


signatur

Trying is the first step towards failing

Inaktiv
Skrivet av Pojii:

Det är götttt att se 2 st 360 spel på top 3..visar ju iaf vilka människor som köper mest spel/konsol&pc ännu en gång

Vad är det för löjlig bevisföring?

Medlem
Skrivet av Pojii:

Det är götttt att se 2 st 360 spel på top 3..visar ju iaf vilka människor som köper mest spel/konsol&pc ännu en gång

Tyckte snarare att Far Cry 2 var mer talande i så fall. Fable 2 finns ju bara till 360 och är ett av några stycken nya spel. Hehe...


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Gillar nya listutformningen.


signatur
Medlem
Skrivet av Pojii:

Det är götttt att se 2 st 360 spel på top 3..visar ju iaf vilka människor som köper mest spel/konsol&pc ännu en gång

Skrivet av Merriam-Webster Collegiate Dictionary:

Fanboy \?fan-?bo?i\ a boy who is an enthusiastic devotee (as of comics or movies)

Rätt snäll definition, jag tror egentligen att själva roten till att fanboys dyker upp är att 14-åringar inte har råd att köpa alla fyra plattformarna, och då blir det per automatik att alla andra plattformar suger, oavsett hur bra de egentligen är. Man kanske skulle lobbya så vi får tre konsoller och en PC i varje hem?

Kunde inte låta bli lite ad hominem, värdelösa inlägg lockar fram min dåliga sida.

När Wrath of the Lich king eller Little Big Planet släpps så kommer de ligga i topp. Listan speglar mer vilka spel som är nya än vilken plattform som säljer mest retail. Om du missade det så ligger PC/PS3 versionen av FC2 på samma nivå på listan som de individuella konsollversionerna. Lite märkligt med PC'n då det är ganska vedertaget att PC'n inte har samma "paniksälj-i-en-månad-sen-sälj-tre-exemplar-på-ett-år"-försäljningssiffror som konsollerna normalt har.

Kolla de föregående veckorna. Märkligt nog så varierar det lite vilken plattform som ligger på topp, kanske det har mer med vilka spel som släpps än vilken plattform som har "bäst köpare"?

Medlem
Skrivet av Gogge:
Skrivet av Pojii:

Det är götttt att se 2 st 360 spel på top 3..visar ju iaf vilka människor som köper mest spel/konsol&pc ännu en gång

Skrivet av Merriam-Webster Collegiate Dictionary:

Fanboy \?fan-?bo?i\ a boy who is an enthusiastic devotee (as of comics or movies)

Rätt snäll definition, jag tror egentligen att själva roten till att fanboys dyker upp är att 14-åringar inte har råd att köpa alla fyra plattformarna, och då blir det per automatik att alla andra plattformar suger, oavsett hur bra de egentligen är. Man kanske skulle lobbya så vi får tre konsoller och en PC i varje hem?

Kunde inte låta bli lite ad hominem, värdelösa inlägg lockar fram min dåliga sida.

När Wrath of the Lich king eller Little Big Planet släpps så kommer de ligga i topp. Listan speglar mer vilka spel som är nya än vilken plattform som säljer mest retail. Om du missade det så ligger PC/PS3 versionen av FC2 på samma nivå på listan som de individuella konsollversionerna. Lite märkligt med PC'n då det är ganska vedertaget att PC'n inte har samma "paniksälj-i-en-månad-sen-sälj-tre-exemplar-på-ett-år"-försäljningssiffror som konsollerna normalt har.

Kolla de föregående veckorna. Märkligt nog så varierar det lite vilken plattform som ligger på topp, kanske det har mer med vilka spel som släpps än vilken plattform som har "bäst köpare"?

Har kollat runt på nätet och alla x sålda spel/konsol så ligger Xbox högst upp med 6 spel per konsol. så det bevisar egentligen ju att xbox360 människor köper mer spel åt sin konsol än nån annan konsolmänniska+ att nästa när LPG så släpps GOW2 också..tror du på fullaste allvar att LPG kommer stå ovanför gears?? i don't think so

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Gogge:
Skrivet av Pojii:

Det är götttt att se 2 st 360 spel på top 3..visar ju iaf vilka människor som köper mest spel/konsol&pc ännu en gång

Skrivet av Merriam-Webster Collegiate Dictionary:

Fanboy \?fan-?bo?i\ a boy who is an enthusiastic devotee (as of comics or movies)

Rätt snäll definition, jag tror egentligen att själva roten till att fanboys dyker upp är att 14-åringar inte har råd att köpa alla fyra plattformarna, och då blir det per automatik att alla andra plattformar suger, oavsett hur bra de egentligen är. Man kanske skulle lobbya så vi får tre konsoller och en PC i varje hem?

Kunde inte låta bli lite ad hominem, värdelösa inlägg lockar fram min dåliga sida.

När Wrath of the Lich king eller Little Big Planet släpps så kommer de ligga i topp. Listan speglar mer vilka spel som är nya än vilken plattform som säljer mest retail. Om du missade det så ligger PC/PS3 versionen av FC2 på samma nivå på listan som de individuella konsollversionerna. Lite märkligt med PC'n då det är ganska vedertaget att PC'n inte har samma "paniksälj-i-en-månad-sen-sälj-tre-exemplar-på-ett-år"-försäljningssiffror som konsollerna normalt har.

Kolla de föregående veckorna. Märkligt nog så varierar det lite vilken plattform som ligger på topp, kanske det har mer med vilka spel som släpps än vilken plattform som har "bäst köpare"?

Har kollat runt på nätet och alla x sålda spel/konsol så ligger Xbox högst upp med 6 spel per konsol. så det bevisar egentligen ju att xbox360 människor köper mer spel åt sin konsol än nån annan konsolmänniska+ att nästa när LPG så släpps GOW2 också..tror du på fullaste allvar att LPG kommer stå ovanför gears?? i don't think so

Antar att du missat denna nyhet: http://n4g.com/industrynews/News-222269.aspx

Detta kallar jag FAKTA.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Är det färre som spelar Wow burning crudase än vanliga wow? fattar inte det där rikrigt :/ fler borde väl ha expansionen?


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

Är det färre som spelar Wow burning crudase än vanliga wow? fattar inte det där rikrigt :/ fler borde väl ha expansionen?

Kanske är folk som bara vill känna på det, TBC är ju ingenting om man inte är 70 iaf. Jag har ingen aning faktiskt. Men skulle anta att det är så. Nya spelare lär inte köpa båda två innan dom "fastnat i träsket".


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Crawller:

Är det färre som spelar Wow burning crudase än vanliga wow? fattar inte det där rikrigt :/ fler borde väl ha expansionen?

Kanske är folk som bara vill känna på det, TBC är ju ingenting om man inte är 70 iaf. Jag har ingen aning faktiskt. Men skulle anta att det är så. Nya spelare lär inte köpa båda två innan dom "fastnat i träsket".

Sedan behöver ju inte folk köpa TBC för att ha fördel utav recruit a friend(levla snabbare) som bara gäller till level 60.

Medlem
Skrivet av Vike15:

jag fattar inte varför köper alla Counter Strike den är ju hur gammal som helst men har varit på varenda topplista

De kanske blir bannade hela tiden med sina fusk och behöver nya s/n?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar