Multiplayer-plågan!

Frilansare
Multiplayer-plågan!

Randy Pitchford är en kille man kan säga mycket om, men han träffar mitt i prick i den här intervjun med brittiska Edge. Ämnet är multiplay och varför det överanvänds och implementeras i titlar där det inte hör hemma eller behövs. Jag håller helt med. Läsvärt!

http://www.next-gen.biz/news/pitchford-bemoans-multiplayer-ob...

#blogg

Multiplayer-plågan!

Spel där det känns naturligt att ha MP ska ha det, men spel som exempelvis Dead Space 2 är helt galet.

signatur
Skägg.
10 Chambers

I vissa fall förväntas det nog av fansen också, som i #doom 3. Det var ju rejält dåligt med bara en handfull spelare och ingen som helst nytänk.

signatur
Frilansare

Men den stora frågan som ställs är ju: ska spel där det kasnke känns naturligt ha det, trots att ingen kommer att spela på servrarna efter en månad? Är det då inte bättre att lägga det krutet helt och hållet på en stark singelupplevelse?

Visst är det tämligen menlöst i praktiken. Men det finns en anledning till att kostymnissarna gillar att smacka in så många funktioner som möjligt i spelen. Det ser svinbra ut på boxen i butiken för en casual-spelare som inte är så jätteinsatt.

Så jag håller helt med herr Pitchford, samtidigt som jag också ser den kommersiella poängen i att "ticka i alla boxarna".

Medlem

Jag minns multiplayern i Doom 3. Den var inte bra!

1
Skriv svar