Multiplayer-plågan!
Randy Pitchford är en kille man kan säga mycket om, men han träffar mitt i prick i den här intervjun med brittiska Edge. Ämnet är multiplay och varför det överanvänds och implementeras i titlar där det inte hör hemma eller behövs. Jag håller helt med. Läsvärt!
http://www.next-gen.biz/news/pitchford-bemoans-multiplayer-ob...
Spel där det känns naturligt att ha MP ska ha det, men spel som exempelvis Dead Space 2 är helt galet.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Visst är det tämligen menlöst i praktiken. Men det finns en anledning till att kostymnissarna gillar att smacka in så många funktioner som möjligt i spelen. Det ser svinbra ut på boxen i butiken för en casual-spelare som inte är så jätteinsatt.
Så jag håller helt med herr Pitchford, samtidigt som jag också ser den kommersiella poängen i att "ticka i alla boxarna".